به گزارش صفیر گیلان؛ احمد رضی به مناسبت هفته  پژوهش با بیان اینکه علم، محور توسعه و پیشرفت همه کشورهای جهان است، اظهار کرد: مدلی که پژوهشگران و فناوران از آن استفاده می کنند سبب شده تا کارها براساس استاندارد انجام شود. رئیس دانشگاه گیلان در ادامه با اشاره به شعار امسال پژوهش اثر بخش، فناوری ارزش […]

به گزارش صفیر گیلان؛ احمد رضی به مناسبت هفته  پژوهش با بیان اینکه علم، محور توسعه و پیشرفت همه کشورهای جهان است، اظهار کرد: مدلی که پژوهشگران و فناوران از آن استفاده می کنند سبب شده تا کارها براساس استاندارد انجام شود.

رئیس دانشگاه گیلان در ادامه با اشاره به شعار امسال پژوهش اثر بخش، فناوری ارزش آفرین رونق تولید گفت: پژوهشی که مورد نیاز جامعه و ایجاد کسب و کار شود منجر به توسعه جامعه میشود.

photo_۲۰۱۹-۱۲-۱۰_۱۶-۱۵-۰۰

وی تصریح کرد: پژوهشی اثربخش است که مشکلات جامعه را حل، تاثیر گذار و در راستای فن آوری ارزش آفرین باشد و منجر به تولید ثروت، صنعت و اشتغال شود.

رضی با بیان اینکه ایران در پژوهش در رتبه پانزدهم جهان قرار دارد که متناسب با جمعیت کشور است، افزود: ایران در نوآوری رتبه ۶۲، فناوری رتبه ۴۷ و در بخش کسب و کار در رتبه ۱۲۸ قرار دارد.

جانشین ستاد هفته پژوهش تاکید کرد: به اندازه ای که مشکلات کشور حل شود پژوهش داریم که برای بهره وری بیشتر از این پژوهش ها باید فاصله بین پژوهش، فناوری را کاهش دهد تا منجر به اشتغال، کسب کار و ثروت آفرینی شود.

گفتنی است در پایان این جشنواره که از اسفند ماه سال گذشته در استان شروع و فراخوان آن از مهرماه امسال منتشر شد، ۲۲ تن انتخاب شدند که ۱۵ تن از آنها پژوهشگر، یک تن دانشجو، یک نفر فناور، یک محصول صنعتی، یک طرح پژوهشی و یک دستگاه اجرایی هستند.