به گزارش صفیر گیلان، ستاد مقابله با کرونا شهرستان ماسال با حضور دکتر سالاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس فرمانداری ماسال برگزار شد. دکتر ارسلان سالاری-رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به بدهی های دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: این دانشگاه بالای ۶۵۰ میلیارد تومان بدهی داشت […]

به گزارش صفیر گیلان، ستاد مقابله با کرونا شهرستان ماسال با حضور دکتر سالاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس فرمانداری ماسال برگزار شد.

دکتر ارسلان سالاری-رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به بدهی های دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: این دانشگاه بالای ۶۵۰ میلیارد تومان بدهی داشت و‌ در حال حاضر تنها دانشگاهی است که طرح تحول سلامت نظیر احداث کلینیک های تخصصی در آن صورت نگرفته است.

NewsImage

وی با بیان اینکه در ۱۰ سال اخیر تنها دو دستگاه CT اسکن وارد گیلان شده بود، افزود: طی ماه های اخیر، چهار دستگاه CTاسکن وارد گیلان شده که خود تحولی عظیم به شمار می رود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان بر این مطلب که شیوع کرونا در استان کمبودهای بهداشت و درمان را بیش از پیش نمایان کرد، گفت: با تلاش های صورت گرفته، ۳۰ تخت ICU به چرخه درمانی گیلان افزوده شد و در راستای این اقدامات، هشت دستگاه اکسیژن ساز نیز در استان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

دکتر سالاری با بیان کمبودهای شدید در زیرساخت های بهداشتی درمانی استان، تصریح کرد: پیگیری های مسوولان دانشگاه و  مساعدت های ویژه  مسوولان ملی به گیلان در حوزه بهداشت و درمان، باعث  شد تا گیلان تا حدودی در فرصت پیدا کرد تا همتراز استان های همجوار باشد.

وی با اشاره به تراز منفی درآمدی و ضریب پایین اشغال تخت های درمانی در ماسال، خاطرنشان کرد: در این دو مقوله باید چاره اندیشی شود و‌ باید در این زمینه سیاست هایی در نظر گرفت تا در حوزه بهداشت و درمان ماسال شاهد اقداماتی چون تامین و‌ توزیع عادلانه پزشک و امکانات باشیم.

این مقام مسوول با انتقاد از طولانی شدن زمان  تکمیل پروژه های عمرانی در استان بیان داشت: زمان اتمام پروژه های عمرانی در گیلان از جمله در ماسال بسیار زیاد است و اعتباراتی که به آن اختصاص داده شده بود، در وقت معین هزینه نشده و‌ موجب رها شدن پروژه های عمرانی شده است.

دکتر سالاری در پایان بر اهتمام ویژه دانشگاه علوم پزشکی بر رفع کمبودهای حوزه درمانی و زیرساخت های این حوزه در شهرستان ماسال تاکید کرد و‌ خواستار همت همه جانبه مسوولان شهرستان در رفع کمبودها شد.

 ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم ماسال با نگرانی 

وحید پورحضرت-فرماندار شهرستان ماسال نیز در این نشست با تقدیر از کادر سلامت استان و شهرستان در طی دو ماه اخیر، اظهار کرد: ماسال در اجرای طرح ملی غربالگری، حدود ۱۰۰ درصد جامعه هدف را پوشش داد که این اقدام قابل تحسین است.

وی به تشکیل مستمر نشست های ستاد مقابله با کرونا در شهرستان اشاره کرد و افزود: مردم، اصناف و‌ مسوولین در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا از جمله اجرای طرح های ملی، همکاری بسیار خوبی را داشته‌اند.

فرماندار ماسال در خصوص اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند از ۲۳ فروردین تاکنون گفت: اصناف و صنایع ماسال در اجرای این طرح هدفمند و هوشمندانه نیز همکاری خوبی داشته و‌ کاهش شمار مبتلایان و جان‌باختگان گواه این ادعا است.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی و تجهیزات سرمایه ای در حوزه سلامت ماسال تاکید کرد: کمبود نیروی انسانی و تجهیزات سرمایه ای در ماسال موجب شده تا ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم با نگرانی همراه باشد.

فرماندار ماسال با تقدیر از مساعدت های مالی و‌ تجهیزاتی اخیر دانشگاه علوم پزشکی به حوزه بهداشت و درمان ماسال تصریح کرد: کمک های خوبی در پرداخت معوقات کادر درمان انجام شده و بیان دغدغه های ما به دلیل جبران کمبودهایی هست که یقینا قابل رفع هست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید هادی موسوی-امام جمعه شهرستان ماسال نیز در این نشست با تبریک هفته سلامت و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: با دعا و‌ توکل بر خدا در ماه مبارک به زودی جوامع بشری از جمله ایران اسلامی از شر این ویروس رها می‌شوند.

وی به شمار بالای تلفات انسانی در پی شیوع کرونا در جهان، اشاره کرد و افزود: طرح های قبل از شیوع کرونا نظیر طرح تحول سلامت موجب شد تا ما آمادگی بیشتری در مواجهه با این ویروس  که دنیا در مقابله با آن عاجر ماند، داشته باشیم.

امام جمعه ماسال با اشاره به اذعان جوامع بین المللی مبنی بر عملکرد مثبت ایران در مقابله با کرونا ویروس، یاداور شد: در حوزه درمان توانسته‌ایم پیشرفت های خوبی داشته باشیم و این مهم توانست ایران را در مرتبه چهارم جهانی قرار دهد.

این مقام مسوول  افزود: در روزهای نخست شیوع کرونا ویروس در ایران، تمامی بار مسوولیت بر دوش وزارت بهداشت بود که موجب شد مدیریت بیماری کووید ۱۹  به سختی صورت گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر توزیع عادلانه منابع اختصاص یافته در حوزه بهداشت و درمان گفت: بودجه ای که از صندوق ذخیره ارزی با اذن رهبری برداشته شده باید در حوزه تجهیز بهداشت و درمان هزینه شود.

حجت الاسلام موسوی  در نظر گرفتن طرح های تشویقی برای افزایش انگیزه کادر سلامت را ضروری خواند و خاطر نشان کرد: باید با در نظر گرفتن امورات رفاهی برای کادر سلامت و‌ تجهیز مراکز درمانی انگیزه خدمت به مردم را در بین کادر سلامت و سربازان خط مقدم حوزه بهداشت و درمان را افزایش داد.

گفتنی است؛ همزمان با تشکیل جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان، معاونین و مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز از مراکز بیمارستانی، بهداشتی و خانه های بهداشت شهرستان به صورت سرزده بازدید کردند.

دکتر ارسلان سالاری- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همراه امام جمعه و فرماندار این شهرستان با حضور در بیمارستان رسالت ماسال ضمن گفت‌و‌گو با کادر سلامت از بخش های اورژانس، لنژری، پرستاری و طرح توسعه درمانگاه، اطفال و زایمان این بیمارستان بازدید کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پس از بازدید از طرح های توسعه بیمارستان رسالت، بر پایان طرح های توسعه بخش زایمان و افتتاح درمانگاه در نیمه نخست امسال، تاکید کرد.

گفتنی است؛ طرح های توسعه بیمارستان رسالت مجموعا ۱۵۰۰ متر مربع وسعت دارند و در چهار فاز  زایمان، اطفال، درمانگاه و‌ مسکونی در دست احداث است.