به گزارش صفیرگیلان :فرهاد دلق پوش در کارگروه اقتصاد مقاومتی در استانداری گیلان گفت: چهار پروژه بزرگ صنعتی در سال ۹۸ در قالب کارگروه اقتصاد مقاومتی با حمایت تسهیلاتی به پایان رسید. رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان از آماده‌سازی ۱۲ پروژه بزرگ دیگر در سال ۹۸ خبر داد و اظهار داشت: تعداد […]

به گزارش صفیرگیلان :فرهاد دلق پوش در کارگروه اقتصاد مقاومتی در استانداری گیلان گفت: چهار پروژه بزرگ صنعتی در سال ۹۸ در قالب کارگروه اقتصاد مقاومتی با حمایت تسهیلاتی به پایان رسید.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان از آماده‌سازی ۱۲ پروژه بزرگ دیگر در سال ۹۸ خبر داد و اظهار داشت: تعداد ۷ پروژه از این پروژه ها بر اساس پایش انجام گرفته دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد می باشند و ۵ پروژه دیگر با پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا ۸۰ درصد در در حال آماده سازی می باشند.
وی مهمترین چالش ها و موانع عدم تحقق کامل اهداف پروژه اقتصاد مقاومتی را عدم تخصیص به موقع تسهیلات توسط بانک عامل دانست و خاطرنشان کرد: طولانی شدن فرآیند بررسی اعطای تسهیلات به پروژه های صنعتی در بانک ها باعث می گردد که پروژه، عملا زمان طلایی خود را برای احداث تاسیسات و نصب ماشین آلات و سپس جذ‌ب بازار از دست بدهد و این ابتدای مشکلات یک پروژه صنعتی است.
دکتر دلق پوش میزان اشتغال زایی ۱۶ پروژه صنعتی در قالب اقتصاد مقاومتی را ۱۳۷۴ نفر عنوان کرد و گفت: در صورت حمایت بیشتر از پروژه های صنعتی شاهد اشتغال دوبرابری این میزان در بخش صنعت در سال جهش تولید خواهیم بود.
متولی بخش تولید و تجارت استان گیلان عدم پرداخت به موقع تسهیلات را موجب تعویق در اجرای پروژه ها دانست و تصریح کرد: سفارش ساخت ماشین آلات داخلی و یا خارجی و خرید تجهیزات و واردات ذاتاً پروسه ای زمانبر است که عدم پرداخت بهنگام تسهیلات بانکی در زمان مقرر و همزمانی با هزینه های جانبی ناشی از نوسانات بازار، مزید بر علت کندی درمسیر تولید می گردد.
فرهاد دلق پوش با اشاره به اهمیت موضوع تولید و نیاز به ایجاد اشتغال در استان، تاکید کرد: معتقدم که مدیران بانکی استان مشکلات تسهیلاتی کارخانجات را حتی تا بانک مرکزی پیگیری نمایند و قطعاً ظرفیتهای خالی واحدهای صنعتی موجود نیز با همراهی بانکها می تواند در سال جهش تولید به حداکثر ظرفیت تولید خود برسد.
رئیس سازمان صمت گیلان از تعریف ۱۱ پروژه صنعتی در سال جدید سخن گفت و عنوان کرد: در صورت پذیرش کارگروه اقتصاد مقاومتی و تخصیص اعتبار لازم به این پروژه های صنعتی، سرعت اجرای آنها افزایش خواهد یافت.