به گزارش صفیر گیلان ، نشست شورای اداری شهرستان شفت ،  و معارفه معاون فرماندار این شهرستان روز (پنجشنبه) با حضور علی اصغر جمشید نژاد معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در سالن میرزای شفتی فرمانداری شفت برگزار شد . فرماندار شفت در این نشست با اشاره  به اینکه این شهرستان دارای دو شهر […]

به گزارش صفیر گیلان ، نشست شورای اداری شهرستان شفت ،  و معارفه معاون فرماندار این شهرستان روز (پنجشنبه) با حضور علی اصغر جمشید نژاد معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در سالن میرزای شفتی فرمانداری شفت برگزار شد .

فرماندار شفت در این نشست با اشاره  به اینکه این شهرستان دارای دو شهر و دو بخش است  و۵۴هزار و ۲۲۶ نفر جمعیت دارد که بیش از ۴۳ هزار نفر از این تعداد در روستاها زندگی می کنند افزود : شفت روستایی  ترین شهرستان گیلان محسوب می شود و این یک مزیت و ویژگی مثبت است .

محمدرضا محسنی با بیان اینکه صنعت ، گردشگری و کشاروزی ۳ ظرفیت قابل تامل شهرستان شفت است افزود : شفت ۱۴ هزار و ۳۳۶ هکتار اراضی شالی دارد و این شهرستان با تولید سالانه بیش از  ۴۳ هزار تن برنج رتبه چهارم گیلان را در این شاخص به خود اختصاص داده است .

وی با اشاره اینکه سالانه ۹۵ تن پیله تر با بهره گیری از۵۲۰ هکتار توتستان در شفت تولید می شود و این شهرستان رتبه دوم گیلان  را دارد افزود :  دامداران شفت در سال ، ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن شیر خام تولید می کنند و در این شاخص نیز شفت رتبه چهارم استان را از آن خود ساخته است .

نماینده عالی دولت در شفت در ادامه وجود ۵۵۰ هکتار آببندان در شفت را یک ظرفیت ویژه برشمرد و اذعان داشت :  شهرستان شفت با پرورش  سالانه ۶ هزار و ۶۰۰ تن انواع ماهی گرمابی و بالغ بر ۱۰۰ تن ماهی سردآبی و ، تولید ۵ هزار و ۸۵۰ تن گوشت سفید و ۲ هزار و ۱۱۰ تن گوشت قرمز نقش موثری در تامین سبد غذایی مردم گیلان و حتی کشور را دارا است .

محسنی با اشاره به اینکه با تدابیر دولت و برگزاری کارگروه های رفع موانع تولید بخش قابل توجهی از مشکلات واحد های صنعتی مرتفع شد افزود :  ۳۵ واحد تولیدی و صنعتی در شفت فعالیت دارند .

وی با اینکه ۳۲ هزار هکتار اراضی جنگلی ، ۱۳ هزار هکتار مراتع و چشمه سارهای زیبا در شفت وجود دارد افزود : امازادگان ابراهیم و اسحاق چون نگینی بر انگشتری در این شهرستان می درخشند .

محسنی در ادامه به سیاست های دولت و تاکید دکتر سالاری استاندار گیلان برای رونق گردشگری و بوم گردی اشاره و اظهار نمود : کارهای ارزشمندی در این حوزه در حال پیگیری است .

فرماندار شفت با بیان اینکه مردم این شهرستان  ۲۵۰ شهید ، ۳۸۰ جانباز و ۴۰ آزاده را تقدیم کشور و نظام اسلامی نموده و همواره در عرصه های انقلاب نقش موثر ایفا کرده اند افزود : دو قوم تالش و گیلک در کنار یکدیگر و در فضایی مسالمت آمیز در این شهرستان با یکدیگر زندگی می کنند و با وجود تضارب آرا هواره مشارکت بالایی در مناسبات سیاسی و اجتماعی به ویژه انتخابات داشته اند .

وی با اشاره به اینکه ۹۲ درصد مردم شهرستان شفت به جز روستاهای محدوده سد لاسک از نعمت گاز بهره مند شده اند افزود : در دو سال اخیر بیش از۳۵ کیلومتر از راه های این شهرستان آسفالت شده است .

محسنی به پیگیری و اجرای ۴ پروژه ملی در شهرستان شفت اشاره و تصریح نمود : بهسازی و تعریض راه ملاسرا-شفت با اعتباری بال بر ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و طرح آبرسانی به شهرهای شفت و احمدسرگوراب (غرب نزدیک) با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان در حال اجرا است .

وی در ادامه افزود : آبرسانی به ۵۴ روستای شفت در حال پیگیری است و مطالعات طرح جامع جمع آوری فاضلاب شهرهای شفت و احمدسرگوراب به اتمام رسیده و برای دریافت کد اعتباری به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است.

وی اشتغال را یکی از اولویت های دولت به ویژه استاندار گیلان برشمرد و افزود : در سال گذشته ۲۲ میلیارد و ۶۱۲ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی در قالب رونق تولید ، مشاغل خانگی و اشتغال روستایی و عشایری به متقاضیان پرداخت شد  .

محسنی در بخش دیگری از سخنان خود به ۴۰ سالگی نظام اسلامی اشاره و با بیان اینکه با همدلی  و همگرایی با هر نوع نگاه و ذائقه سیاسی و توجه به ظرفیت های درونی  ، تحریم های ظالمانه آمریکا را پشت سر می گذاریم افزود : مدیران دستگاه های اجرایی در این راستا باید گام بردارند و بیش از پیش با حفظ کرامت انسانی ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی یاری گر باشند .

گفتنی است در پایان این نشست طاهر کوهی به عنوان معاون فرماندار شفت معرفی شد  .