به گزارش صفیر گیلان، سیدمحمد احمدی در جلسه ای که با دهیاران و روسای شوراها در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: استعداد بخش مرکزی رشت، همانند یک شهرستان است. یک شهرستان از نظر تقسیمات کشوری از وسعت، جمعیت، توانمندی، نیروی انسانی، کشاورزی، خدمات و گردشگری برخوردار است. فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه توانمندی‌های […]

 

به گزارش صفیر گیلان، سیدمحمد احمدی در جلسه ای که با دهیاران و روسای شوراها در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: استعداد بخش مرکزی رشت، همانند یک شهرستان است. یک شهرستان از نظر تقسیمات کشوری از وسعت، جمعیت، توانمندی، نیروی انسانی، کشاورزی، خدمات و گردشگری برخوردار است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه توانمندی‌های بخش مرکزی شهرستان رشت به صورت بالفعل مشهود است، افزود: جذابیت‌هایی گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت یکی از محورهای توسعه یافتگی است که در بخش مرکزی شهرستان رشت وجود دارد و برای هر کدام از اینها زیرساخت‌ها و برنامه ریزی مدونی در حال انجام است.

احمدی ضمن خطاب ادامه داد: ما به عنوان مدیران این شهرستان باید در کنار هم برای استیفای حق مردم تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون مدیریتی موفق است که مدیریت به روز شده داشته باشد، گفت: اکنون اگر یک دهیار بخواهد به شیوه سنتی روستای خود را مدیریت کند، از دیگر روستاها عقب می‌ماند، دهیار باید از موضوعات جاری شهرستان، بخش و روستای خود مطلع باشد.

احمدی افزود: دهیار ما باید در زمینه‌های مختلف مالی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی انضباط داشته باشد و در گفتار و نحوه برخورد با مردم متفاوت باشد. مردم وقتی به دهیار مراجعه می‌کنند نباید ناامید شوند باید رویکرد مهربانانه با مردم داشته باشیم.

وی گفت: در حال ایجاد دبیرخانه‌ای مختص به دهیاران و روستاها هستیم و تمام موضوعات روستاها و دهیاران در دبیرخانه مذکور بررسی و رصد می‌شود این بانک اطلاعاتی روستاها شامل ظرفیت‌های روستاها نیز می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به دیدار اخیر با معاون وزیر نیرو که با همراهی نمایندگان رشت در مجلس انجام شد، تصریح کرد: آسفالت راه‌های روستایی و آب شرب روستایی بخش مرکزی از مهم‌ترین مسائل موجود است که در حال پیگیری هستیم.

احمدی بیان کرد: با تیمی که در فرمانداری تشکیل دادیم، تلاش داریم که عدالت بودجه‌ای در سال ۹۷ را رعایت کنیم. منابع ما محدود و درخواست‌ها زیاد است لذا باید برای دریافت اعتبارات بیشتر به خارج از مرکز استان و اعتبارات ملی استفاده کنیم و در این راستا باید تفکرات و جناح بندی را کنار بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه خادمی ملت بالاترین امتیازی است که خدا به ما داده است، گفت: در حوزه‌ای که من کار می‌کنم همه چیز باید براساس قانون باشد، هنر ما عمل به قانون و پایبندی به آن است زیرا ما بر اساس قانون در این جایگاه قرار گرفتیم. در حوزه شهرستان رشت به شدت با بی قانونی مخالفت می‌کنیم.

فرماندار شهرستان رشت افزود: در فصل بودجه نویسی بیشتر وقت می‌گذارم و برای تنظیم بودجه عادلانه از نزدیک همه روستاها را می‌بینم، آنچه را که از اعتبارات استانی نتوانیم بدست آوریم با همکاری نمایندگان محترم از اعتبارات ملی پیگیری می‌کنم.

وی ادامه داد: بخش مرکز در گردشگری خوش درخشیده و بخش‌های دیگر هم باید در این راستا اقدامات بیشتری انجام دهند. همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان موظفند در مقابل دهیاران و شورا پاسخگو باشند. در انتصاب کارشناسان مالی دقت‌های لازم را داشته باشید.

احمدی با بیان اینکه در جلسه اخیر استاندار با مجمع نمایندگان بحث کم آبی زراعی از مهم‌ترین مسائل مطرح شده بود، خاطرنشان کرد: در سال پیشرو مشکل کم آبی خواهیم داشت، بجای اینکه مردم را نگران کنیم، هوشیارانه با مسائل برخورد کنیم. بارها سیل، برف و کم آبی را پشت سر گذاشتیم.

وی اضافه کرد: در سفر اخیر جناب نوبخت، اعتبارات خوبی به لایروبی تخصیص دادند؛ می‌توانیم بین ۹ الی ۱۰ میلیون مترمکعب آب از آبندان‌ها ذخیره کنیم.

احمدی بر همکاری دهیاران با بخشداران و دستگاه‌های نظارتی تاکید کرد و گفت: با تلاش و همت شما امیدوارم سال زراعی خوبی را در پیش داشته باشیم؛ شخم زمستانه مبحث مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. زمان چندانی نداریم لذا دهیاران و شوراها کشاورزان را به شخم زمستانه راغب کنند.

مقام عالی دولت در شهرستان رشت افزود: وضعیت دفن زباله و پسماند در برخی روستاها آزاردهنده است، با توجه به اینکه اکثر روستاهای ما گردشگر پذیر هستند لذا در ایام که دقت لازم در پاکسازی محیطی انجام گیرد. موضوع پسماند به جدیت در دستور کار سه استانی شمالی است. با تمهید مقدماتی که در استان داریم امیدواریم احداث نیروگاه زباله سوز اجرائی گردد.

فرماندار شهرستان رشت گفت: اگر می‌خواهیم در تمام مراحل موفق باشیم باید به زیرساخت‌های آموزشی توجه کنیم و سرلوحه کارهای‌مان قرار دهیم. تفکیک از مبدا باید فرهنگ‌سازی شود که نیاز به آموزش دارد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به روز شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید، بیان کرد: اگر در روستایی فرزند و خانواده شهیدی حضور دارد، از آنان دلجویی کنید و همچنین دهیاران به اعزام کاروان راهیان نور توجه لازم داشته باشند.

وی در پایان بر رعایت ساختارها تاکید کرد و گفت: دهیاران باید مکاتبات خود را با مسئول بالاترشان که بخشدار است، انجام دهند. باید سلسله مراتب و ساختار را رعایت کنید.