به گزارش پایگاه اطلاع صفیر گیلان ؛دکتر نجفی در نشست  مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کار گروه رفع موانع و رونق تولید با قدردانی از تلاشهای انجام شده برای تحقق اقتصاد مقاومتی در سال گذشته گفت : همه باید تلاش کنیم با ذکر آمار و ارقام عملکردهای خود را به مردم اعلام کنیم . وی […]

به گزارش پایگاه اطلاع صفیر گیلان ؛دکتر نجفی در نشست  مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کار گروه رفع موانع و رونق تولید با قدردانی از تلاشهای انجام شده برای تحقق اقتصاد مقاومتی در سال گذشته گفت : همه باید تلاش کنیم با ذکر آمار و ارقام عملکردهای خود را به مردم اعلام کنیم .

وی گفت : بیان دستاوردهای نظام از تأکیدات همیشگی امام راحل (ره) و تذکرات همیشگی رهبر معظم انقلاب به دولت‌های مختلف ار جمله به دولت یازدهم است.

وی گفت : انتظار ما از مدیران استان و روسای دستگاه‌ها این است که اقدامات و عملکردهای امیدبخش و واقعی را برای مردم بیان کنند.

وی گفت : به قبول نکردن تعمدی برخی افراد درخصوص موفقیت‌ها توجه نکنید و این افتخارات به مردم تعلق دارد و باید بدانند.

استاندار گیلان گفت : اجرای اقتصاد مقاومتی منحصر به یک  قوه  و یک سال نیست و همه کمک کنند تا اهداف اقتصاد مقاومتی محقق شود.

وی گفت : عده‌ای که مسئولیت اجرای اقتصاد مقاومتی دارند بجای اینکه بگویند چه کرده‌اند پرسشگر هستند و به آمارهای رسمی چنگ می‌اندازند و بی انصافی می‌کنند.

وی گفت : خوب نیست عده ای بخاطر زیر سئوال بردن دولت و اندیشه‌های جناجی و حزبی واقعیت‌ها را کنار بگذارند .

استاندار گیلان با اشاره به بهبود جایگاه گیلان در جدول اشتغال کشور گفت :  در این دولت بعد از  سالها جایگاه گیلان از نظر بیکاری از نرخ متوسط کشوری پایین‌تر شد که جای افتخار دارد و این موفقیت‌ها با تلاش دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و مردم بدست آمده است.

وی گفت : این آمارها به معنی حل مشکلات بیکاری بویژه در بخش فارغ التحصیلان و جوانان نیست بلکه مشکلات بیکاری را کمتر کردیم.

استاندار گیلان گفت : به رغم کاهش مشکلات، همچنان اشتغال جوانان دارای اهمیت است.

وی به جلسه مشترک با معاونین رئیس جمهوری درخصوص مدیریت پسماند گفت : پیشرفت‌های خوبی در گیلان درخصوص توجه به محیط زیست، تفکیک زباله، توسعه‌ی کارخانه‌های کمپوست داشتیم اما بنده به این جایگاه راضی نیستم.

وی گفت : ابلاغ ۵ میلیارد تومان برای  کمک به تالاب انزلی ،تخصیص ۵میلیارد تومان برای  ساخت کارخانه‌های کمپوست، تخصیص کامل اعتبارات محیط زیست گیلان به عنوان استان پایلوت درخصوص مسائل زیست محیطی و جمع‌آوری زباله در روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار از دستاوردهای جلسه با دکتر نوبخت و دکتر ابتکار بود.

استاندار گیلان گفت : همه باید تلاش کنیم تا گیلان در بهبود محیط زیست پیشرفت‌های چشمگیر داشته باشد.

دکتر نجفی گفت : اقامت بیش از ۷ میلیون گردشگر در نوروز نشان دهنده‌ی اهمیت توجه به زیر ساخت‌های استان است، بویژه اینکه مردمان بسیار خوب و میهمان نواز داریم.

وی گفت : آزاد بودن سواحل و توجه به محیط زیست بهتر نیز فرصت‌های مناسب برای تقویت بخش گردشگری فراهم می‌کند که از پایه‌های مهم اقتصاد مقاومتی است.

استاندار گیلان افزود : اقدامات خوب سال گذشته در خصوص توسعه‌ی شرکت‌های فناور و دانش بنیان در گیلان انجام شد که همه‌ی دستگاه‌ها موظف هستند به پارک علم و فناوری استان کمک کنند.

وی افزود : تا ۶ ماه‌ی نخست سال باید تعداد شرکت‌ها دانش بنیان به ۱۰۰ شرکت برسد.

دکتر نجفی  با اشاره به توانمندی‌های گیلان درحوزه‌ی حوزه آی سی تی گفت : در این خصوص تفاهم نامه‌ای با حضور وزیران تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف توسعه و ایجاد اشتغال در گیلان در هفته های آینده امضاء خواهد شد.

استاندار گیلان گفت : برای توسعه‌ی گردشگری فقط امکانات استانی جوابگو نیست و باید سازمان ها وزارتخانه‌های ملی در این بخش کمک کنند.

وی گفت : باتوجه به اتفاقات خوب در راه‌اهن و آزاد راه قطعاً تعداد مسافران امسال بیشتر خواهد شد.

استاندار گیلان ادامه داد : باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی افزایش یابد.

وی گفت : متأسفانه بعضی از دستگاه‌ها جواب استعلامات را دیر می‌دهند در حالیکه افتتاح پنجره واحد سرمایه‌گذاری در سال گذشته در گیلان برای تسهیل صدور مجوزها بود.

استاندار گیلان گفت : انتظار داریم خود دستگاه‌ها بروند این کارها را پیگیری کنند سال قبل بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات را جذب کردیم  که در کشور عملکرد ما درخشان بوده است اما گاهی می‌بینیم یک بخش خصوصی به تنهایی در استان هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌کند پس باید حمایت کنیم.

وی گفت : سال گذشته در صادرات رشد خوبی داشتیم و  با قوت سیاستهای تسهیل صادرات  دنبال می شود.

دکتر نجفی گفت : مبارزه با قاچاق کالا از تأکیدات رهبر معظم انقلاب و دولت بوده است که باید به آن اهتمام شود.

استاندار گیلان شفاف سازی در امور را بسیار مهم دانست و گفت : از ظرفیت صدا و سیمای استان و رسانه‌ها برای بیان شفاف عملکردها به خوبی استفاده کنید.

وی گفت : برای اولین بار سهم گیلان از تولیدات کشاورزی کشور در این دولت  از ۲.۸ درصد به ۳.۳ درصد رسید که رشد قابل ملاحظه است.

دکتر نجفی گفت : خوشبختانه دستگاه‌های نظارتی در استان دنبال مچ گیری نیستند و در مسائل مهم اقتصادی مشورت‌های خوبی می دهند.

وی گفت : در واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی تلاش بیشتر امسال انجام شود و مشخص شود چرا بعضی از این پروژه‌ها واگذار نشده است.

استاندار گیلان گفت : امروز اقتصاد باثباتی در کشور و استان داریم آرامش و امنیت وجود دارد و مورد حسادت خیلی‌ها قرار گرفته است .

وی با اشاره به رشد اقتصادی  بین ۷ تا اا درصدی  گفت : دولت به خود سخت گرفته است تا این آرامش اقتصادی  بوجود بیاید .

استاندار گیلان گفت : بودجه‌ی کشور ۹۶ درصد محقق شده که در نظام بودجه ریزی کشور کم نظیر بوده است.

دکتر نجفی گفت : باید تلاش ویژه کنیم تا  ثبات اقتصادی که در استان و کشور حاکم است حفظ کنیم.

وی گفت : امنیت ،سلامت انتخابات ، حق الناس بودن رای مردم  و مشارکت حداکثری فضای امن و آرامش را می‌طلبد که دولت در ۴ سال گذشته ایجاد کرده است .

استاندار گفت : باید به سمت انتخابات حداکثری با حضور گسترده‌ی مردم برویم که از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است.

وی گفت : مردم باید به آینده‌ی نظام امیدوار باشد مردم باید امیدوار باشند تا در انتخابات شرکت گسترده داشته باشند.

استاندار گیلان گفت : داوطلبان از برنامه‌های خود بگویند و کسی حق ندارد دروغ بگوید اگر انتقادی دارند باید برنامه دهند و تخریب نکنند.

دکتر نجفی گفت : با وعده‌های پوپولیستی و سیاستهای  تورم‌زا نمی‌توان برای مردم رفاه ایجاد کرد.