به گزارش صفیر گیلان؛سرهنگ پاسدار عباس بایرامی معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان در این جلسه با اشاره به اینکه در قرآن کریم به پوشش زنان و حجاب تاکید بسیار شده است و حجاب را نشانه شخصیت و هویت انسانی و مسلمانان خوانده، گفت: زنان جامعه اسلامی با حفظ پوشش و رعایت […]

 

 

 

به گزارش صفیر گیلان؛سرهنگ پاسدار عباس بایرامی معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان در این جلسه با اشاره به اینکه در قرآن کریم به پوشش زنان و حجاب تاکید بسیار شده است و حجاب را نشانه شخصیت و هویت انسانی و مسلمانان خوانده، گفت: زنان جامعه اسلامی با حفظ پوشش و رعایت عفاف در عرصه های اجتماعی حضور  فعال دارند و  قرآن کریم در سوره نور و احزاب و روایات به نقش پررنگ زنان در جامعه  با حفظ حریم ها تاکید شده است.

وی با تاکید بر اینکه  امروز در یک جنگ نابرابر با غرب هستیم و برای اینکه در جنگ پیروز باشیم باید دارای محیط سالم اجتماعی باشیم گفت: خانواده را حفظ کنیم حجاب حق اجتماع و حق الله است و هفته عفاف و حجاب آغاز حرکتهای بزرگی در این راستا است.

 

حجاب مانع افسردگی و فرسودگی است

 

سرهنگ بایرامی با  اشاره به اینکه  حجاب مانع  حضور زنان نیست، بلکه مانع افسردگی  و فرسودگی میشود گفت: ارزشمنداری فرد و استواری شخصیتی بانوان در حفظ حجاب است.

وی با اشاره به اینکه هیچ شبهه ای و سوالی در مورد عفاف و حجاب بدون پاسخ در تاریخ نمانده است، افزود: حجاب زن شیعه از بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) گرفته شده است.

 

معاون سپاه قدس گیلان یادآور شد: امام خمینی(ره) احیا کننده دین و عفاف وحجاب بود و با مجاهدت خود توانست زن جامعه اسلامی را سرآمد دنیا کند و زنانی پرورش دهند که در مدیریت خانواده و حضور در اجتماع با حفظ پوشش و عفاف  زن اسلامی را الگو قرار دهند.

وی با بیان اینکه حجاب بیش از   چهار دهه همیشه مورد تعرض دشمنان نظام و اسلام بوده و امروز در فضای مجازی شاهد این هستیم که به عفاف و حجاب حمله میشود افزود:زن با حجاب یک الگو است که می تواند در امور اجتماعی به عنوان یک بانوی نمونه حضور داشته باشد.

بایرامی با بیان اینکه  امروز استکبار زن را به عنوان یک وسیله قرار داده گفت: متاسفانه در داخل هم شاهد افرادی هستیم که به نام مدرینته این هجمه ها را به حجاب و عفاف وارد می کنند ومن از جوانان تقاضا دارم احوالات زنان با حجاب  و مادران دوران گذشته را مطالعه کنند.

عفاف و حجاب یک سلاح قدرتمند در مقابل جنگ نرم دشمن است

وی افزود: زنان ما در گذشته برای اینکه مورد تعرض و کشف حجاب قرار نگیرند و چادر از سرشان برداشته نشود خود را در خانه حبث کرده و ساعاتی را برای بیرون رفتن انتخاب می کردند که به انها کسی دسترسی نداشته باشد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه نگذاریم جای واقعیتها با غیر واقعیت عوض شود گفت: عفاف و حجاب یک سلاح قدرتمند در مقابل جنگ نرم دشمن است.

ایشان همچنین خواستار ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از مراکز مهد کودک و پیش دبستانی ها شد و گفت:از تمام گروهها و گرایش ها می خواهم که حجاب را سیاسی و حزبی و جریانی نبینند بلکه حجاب را به عنوان یک بنا و ستون محکم در انسجام و سلامت خانواده و جامعه ببینند.

بایرامی تصریح کرد: ماموریت های بسیج در ترویج عفاف و حجاب بر اساس قانون بوده و بسیج در قالب امر به معروف و نهی از منکر، اطلاع رسانی و کار فرهنگی و ارزشی و آسیب شناسی کار میکند.

وی در مورد برخورد سپاه با قانون شکنی در سواحل دریا گفت: برای حفظ این فرهنگ ارزشی اسلام و نظام منتظر نخواهیم ماند و ورود می کنیم و اگر ببینیم که کسی با تحریک عوامل خارجی به دنبال از بین بردن ارامش روانی خانواده ها است برخورد می‌کنیم.

سردار بایرامی با اشاره به اینکه تزکر لسانی در مورد عفاف و حجاب همگانی شود گفت: چشم های خود را خوب باز کنیم زیرا امروز زنان و بانوان کشور و استان ما در پازل بازی آن طرفی ها بازی می کنند.

 حجاب من، نگاه تو، آرامش شهرما

در ادامه نشست کَرَم بیجاری مسئول بسیج زنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه عفاف و حجاب یک مسئله فرهنگی است، گفت: امروز در جبهه دفاع از عفاف و حجاب هستیم.

وی با اشاره به موضوع کشف حجاب و قیام خونین گوهرشاد افزود: باید نگرش و بینش جوانان را نسبت به موضوع حجاب و اینکه دشمن پیوسته آن را مورد هدف قرارگرفته را حساس و نظرشان را به آن جلب  و تبیین و تدوین دقیق حجاب و گام به گام جلو رفتن و نیز تسهیل در معرفی حجاب ،تکریم به حجاب را در برنامه ها داشته باشیم.

کرم بیجاری با بیان اینکه امروز نباید بی تفاوت به موضوع حجاب باشیم، گفت: برخورد هوشمندانه و نرمش گرانه در مورد هجمه های حجاب و آگاهی مردم از تاریخ دفاع عفاف و حجاب در کشور می تواند موثرترین اقدامات در این زمینه باشد.

مسئول بسیج زنان در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه به منظور حفظ حجاب پویشی با عنوان حجاب من، نگاه تو، آرامش شهرما را درحال برگزاری هستیم.

وی با بیان اینکه حجاب را به جوانان باید بشناسانیم، گفت: حجاب سبب سلامت روان اجتماعی خواهد بود و با رعایت این فرهنگ مهربانی به خود و طرف مقابل و نیز سبب کنترل افراد در برخوردها را خواهیم داشت.

کرم بیجاری افزود: سلاح امروز دشمنان مد و آرایش است و از همه مسوولان دغدغه مند میخواهیم که در راستای حفظ و گسترش حجاب قدم برداریم.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه برنامه‌های عفاف و حجاب در ۴۰۰ منطقه و ۱۴ نقطه استان بر اساس روزشمار برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ۱۴ ناحیه مقاومت بسیج برگزارکننده این گردهمایی هستند.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب برای مردان و زنان یکسان است، افزود: در ۲۱ تیرماه انتظار داریم تجمع و گردهمایی تنها به حضور بانوان نباشد بلکه آقایان نیز در این گردهمایی حضور پیدا کنند./زلیخا صفری