به گزارش اختصاصی صفیر گیلان از فومن؛آیاکمیسیونهای به زمین مانده شهرداری فعال می شوند؟علت رعایت نشدن ساعات اضافه کاری چیست؟علت جلسه شهردار و رئیس شورای شهر با فرماندار در اتاق فرماندار برای چه بود؟علت کاهش بودجه شهرداری در اعتبارات شهرستان از دو میلیارد به ۳۵۰ میلیون تومان چه بود؟ به گزارش اختصاصی خبرنگار صفیر گیلان […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان از فومن؛آیاکمیسیونهای به زمین مانده شهرداری فعال می شوند؟علت رعایت نشدن ساعات اضافه کاری چیست؟علت جلسه شهردار و رئیس شورای شهر با فرماندار در اتاق فرماندار برای چه بود؟علت کاهش بودجه شهرداری در اعتبارات شهرستان از دو میلیارد به ۳۵۰ میلیون تومان چه بود؟
به گزارش اختصاصی خبرنگار صفیر گیلان از فومن، در یکصد وپنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر فومن که با غیبت رئیس شورای شهر و به ریاست مهیار ابراهیمی نائب رئیس شورای شهر فومن برگزار شد ایشان ضمن تقدیر و تقدیر از ورزشکاران باشگاه شهرداری فومن و فوتبالیستهای عزیز که افتخار افرینی می کنند عرض نموده خدا قوت خدمت مربیان و مدیر عامل باشگاه و دست اندرکاران که عامل پیروزی و سعود تیم شدند گفت:اعضای شورای شهر در طول این مدت انچه در توان داشتند از لحاظ مالی برای کمک به تیم شهرداری دریغ نکردند.
در میان گفتمان ابراهیمی دقایقی به علت خروج برخی از اعضای شورای شهر وحد نصاب نبودن جلسه دقایقی متوقف و دوباره آغاز شد.

%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87-%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7-%d9%81%d9%88%d9%85%d9%86
ابراهیمی با اشاره به اینکه شرایط امروز طوری رقم خورده که باید در این جلسه به آن پرداخته شود افزود:انچه در الفبای زندگی همه با آن اشنا هستیم شامل تدبیر و اشتیاق به کار و … است پس چرا ما به آن مهم در نشانه گذاری اهدافمان بود نرسیدیم.
نائب رئیس شورای شهر فومن تاکید کرد؛مدیر شهری از لاک شهرداری بیرون بیاید و بداند که اگر چه ما معرف ایشان بودیم اما واقعیت اینکه ما از حقوق مردم نمی گذریم.
ایشان با اشاره به اینکه انچه در وسع و توان شهرداری است باید برای مردم خدمت کنیم گفت:متاسفانه امروز مردم این شهر در تمام حوضه ها برای ما حرفها دارند و ما باید این مشکلات و نگرانی ها را انتقال دهیم.
ابراهیمی به برخی مشکلات از جمله خرابی خیابانها و کوچه و معابر و اینکه اتفاقی برای کاهش این خرابی ها نیافتاده است گفت: امروز جناب شهردار در جلسه حاضر نیستند تا پاسخ دهند .
وی با اشاره به اینکه در دی ماه ما بارندگی نخواهیم داشت گفت:این موقعیت برای جبران کارهای نکرده و رفع خرابی های کوچه و خیابان مفید است.
نائب رئیس شورای شهر از خاموشی معابر و اینکه در محل استقرار بانک شهر نیز این خاموشی نموداراست گفت:در فضای سبز نیز ما با چالش روبرو هستیم.
وی بی توجهی به بحث سد معبر را بر اثر یک چالش غیر قابل توجیح خواند و گفت:باید به معضل سد معبر قانونی و در مجاری قانونی خودش پرداخته شود.
وی همچنین توضیحات شهردار را در مورد CNG کافی ندانست و گفت: با اتمام کار در پل ورودی و ایستگاه CNG می توان با باز کردن لاین ورود و خروج خودرو ی مسافران کمک کرد تا از موضل ترافیک جلوگیری شود.
مهیار ابراهیمی تاکید کرد:کمیسیونها در شهرداری به زمین مانده و کمیسیون عمران ،مالی و حقوقی به علت عدم تشکیل انها بلا تکلیف است و باید کمیسیونها فعال شوند.
نائب رئیس شورای شهر مهمترین مبحث جلسه امروز را خبر ناخوشایند تعدیل اعتبارات شهرداری در جلسه تخصیص اعتبارات در کمیته برنامه ریزی خواند و گفت:این کاهش اعتبار که از دو میلیارد به ۳۵۰ میلیون تومان تعدیل یافته همه ی برنامه های شهرداری را تحت تاثیر قرار داد.
وی با اشاره به اینکه ما طبق آن اعتبار اولویت بندی در انجام کارها را مد نظر داشتیم که با این کاهش باید با برگزاری جلسه آتی این کاهش بررسی شود.
وی تصریح کرد؛امروز با این کاهش اعتبار به کدام کار باید رسید در حالی که در برخی مکان شهر یک اجرای کار این مبلغ پول نیاز دارد.

زهرا نظری ؛رعایت نشدن ساعات اضافه کاری بی عدالتی در شهرداری فومن است
زهرا نظری عضو شورای شهر فومن با اشاره به اینکه کارگران روز مزد حقوق و مزایا دریافت نکردند گفت: روزمزد بگیرها ۵۰ روز و شرکتی ها شش ماه اضافه کاری نگرفتند.
وی افزود:این قشر ضعیف هستند و بسیار گله مند بودندو شهردار باید گامی بردارد گفت: برخی از این افراد اضافه کاریشان به صفر رسیده علت چیست و چرا باید اینگونه باشد و عدالت رعایت نشود برخی ساعتها اضافه کاری بگیرند و برخی اضافه کاریشان به صفر برسد.
وی افزود:مدیر شهرداری به ما پاسخ دهد تا ما پاسخ گو باشیم که علت تبعیض چیست اضافه کاری بیش از ۱۵۰ ساعت برای چه کسانی و اضافه کاری هیچ ساعت برای کدام یک از کارمندان و کارگران شهرداری فومن است.
علیر ضا علیدوست:علت جلسه پیش از ظهر امروز شهردار و رئیس شورای شهر در اتاق فرماندار چیست؛
علیرضا علیدوست با بیان اینکه ما هرگز در طول این سه سال نتوانستیم شهر را زیر چتر ارایشی برای ایام عید و سال نو بگیریم گفت:این زمان بهترین موقعیت برای زیبا سازی شهر است.
وی افزود:معمولا در کمیته برنامه ریزی شهرستان یا شهردار یا رئیس شورای شهر تصمیم گیری و مبلغ اعتبار مشخص می شود آیا در جلسه کمیته برنامه ریزی با حضور این افراد بوده یا نه؟
علیدوست با اشاره به اینکه امروز در فضای مجازی شهر خبرهایی از جلسه ای در فرمانداری با حضور فرماندار و شهردار و رئیس شورای شهربرای رفع معضلات شهر بوده گفت:چنین موضوعاتی طبق نامه ای که ما زدیم در روزی که جلسه شورای شهر تشکیل می شود باید در جلسه و حضوری مطرح شود.
وی افزود: مگر امورات شهری را نهاد دولتی انجام و اجرایی می کند و کار شهری توسط فرماندار انجام می شود اگر اینگونه است ما تکلیف خود را بدانیم و شهردار و رئیس شورای شهر باید بگویند جلسه با فرماندار برای چه بوده است.

علیدوست تاکیدکرد؛ کار حساب و کتاب و گزارش یکساله بررسی درامد و هزینه کردها طبق ماده ۷۹ انجام شود زیرا ما یکسال پیش به حسابها ورود کردیم همان است.
امروز در جلسه شورای شهر فومن برخی از اعضای شورای شهر لب به سخن نگشودند!

تهیه گزارش ؛زلیخا صفری