با هدف تعیین تکلیف وضعیت دیون معوق و همچنین ساماندهی بیمه پردازی جاری کارکنان شهرداری رشت ، نشست مشترکی با حضور مدیران دو حوزه برگزار گردید .

صفیر گیلان؛علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در این نشست ضمن قدردانی از تلاشهای مهندس احمدی شهردار سابق رشت بابت اقدامات و نشست های انجام شده برای تعیین تکلیف دیون این مجموعه که از ماههای گذشته آغاز گردیده بود ، پیگیری مهندس بهارمست سرپرست جدید شهرداری رشت را در ادامه این مسیر نوید بخش اراده مسئولین شهرداری برای رفع مشکل دیون چندین ساله به تامین اجتماعی استان برشمرده و با تاکید بر عمومی و غیردولتی بودن این سازمان ، حق بیمه ها را اصلی ترین منبع درآمدی برای ارائه تعهدات دانسته و با بیان اینکه شهرداری رشت بدهکارترین کارفرمای استان با قریب به هشتاد میلیارد تومان دیون معوق است افزود : حق بیمه ماهانه کارکنان شهرداری نیز خود رقمی چند میلیارد تومانی است که علیرغم تمامی مشکلات موجود از قبیل تاخیرها یا عدم پرداختها بابت انجام تکالیف قانونی از سوی شهرداری ، تامین اجتماعی در تداوم ارائه تعهدات به بیمه شدگان و بازنشستگان مجموعه شهرداری همواره کوشیده است .

وی با اشاره به اینکه پرداخت نکردن بموقع حق بیمه ، علاوه بر ایجاد خلل در سوابق کارکنان ، ایجاد مشکل در زمان بازنشستگی و … ، منجر به قطع ارتباط و از دست دادن خدماتی همچون درمان میگردد اذعان داشت : تلاش شده بمنظور صیانت از حقوق زحمتکشان این عرصه توقفی در ارائه تعهدات صورت نگیرد .

در این نشست شرایط و ضوابط تقسیط دیون ، امکان تهاتر بدهی ها با املاک معرفی شده و… برای تعیین تکلیف دیون مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفته و پرداخت اقساطی مطالبات تامین اجتماعی مورد توافق طرفین قرار گرفت .

تقویت تعاملات دوسویه و تلاش برای برون رفت از مشکلات ناشی از انباشت بدهی ها و جلوگیری از ایجاد دغدغه برای کارکنان شهرداری از مهمترین مباحث مدیران در این گفتمان کاری بود .

معاون منابع بیمه ای و رئیس اداره اجرائیات تامین اجتماعی گیلان و معاون اداری مالی و ذیحساب شهرداری رشت نیز در این نشست حضور داشتند .