به گزارش صفیر گیلان، ارسلان زارع عصر چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب جنوب شهر رشت با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی و شرایط موجود کشور بهبود یافته است، اظهار کرد: امروز ما در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم. وی با اشاره به اولویت‌های عمرانی تعریف شده در سطح استان گیلان، افزود:  با افزایش فشار […]

به گزارش صفیر گیلان، ارسلان زارع عصر چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب جنوب شهر رشت با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی و شرایط موجود کشور بهبود یافته است، اظهار کرد: امروز ما در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم.

وی با اشاره به اولویت‌های عمرانی تعریف شده در سطح استان گیلان، افزود:  با افزایش فشار و تجریم‌ها علیه نظام و کاهش درآمدها اجرای برخی پروژه ها با مشکل مواجه شده است اما پشتیبانی مردم در زمان انقلاب و در طول ۴۰ سال گذشته انتظار داریم در آینده نیز این پشتیبانی ها ادامه داشته باشد.

استاندار گیلان در ادامه به آغاز عملیات اجرایی خط انتقال جنوب شهر رشت اشاره کرد و گفت: بهره برداری از ۲۱۱ طرح بزرگ از این جهت حائز اهمیت است که با مشارکت مردمی همراه بوده است.

وی با تأکید بر اینکه لزوم توجه به محیط زیست و حل مشکلات پسماند در شهر رشت آن را یکی از دغدغه‌های مردم دانست و ادامه داد: برای اجرای این پروژه ۱۵۵ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که در فاز نخست به ۵۰ درصد ۷.۵ میلیارد تومان از آن ۱۰ میلیارد تومان تحقیق درآمدی از محل تبصره سه شورای شهر رشت اختصاص یافته است.

زارع همجنین با اشاره به اینکه وضعیت دو رودخانه زرجوب و گوهررود رشت مطلوب نیست، افزود: پیشگیری از ورود فاضلاب به این رودخانه از جمله دغدغه‌های مردم و مسئولان است.

وی گفت: شهر رشت دارای ظرفیت های بسیاری به ویزه در حوزه گردشگری است که باید از ان برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در پاکسازی احداث تصفیه خانه جنوبی فاضلاب، ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب فاضلاب در شبانه‌روز جمع‌آوری می شود، اظهار کرد: امروز در آغاز عملیات اجرایی این پروژه در راستای حفظ محیط زیست و پیشگیری از آسیب هایی که از پسماند در این سال‌ها به مردم تحمیل کرده اجرایی می شود.

گفتنی است خط انتقال فاضلاب جنوب شهر رشت با اعتبار ۱۵۵ میلیارد ریال از محل تبصره ۳ شورای شهر رشت در مدت زمان ۱۲ ماه به طول ۵ هزار و ۷۶۵ متر و دبی ۳ هزار و ۶۰۰  متر مکعب فاضلاب حذف شده از بستر رودخانه در شبانه روز از امروز آغاز شد.

استاندار IMG_5588 (1)3317666 147164397_205076577baeea