مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از تمدید فرصت حضور در نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان تا دهم اسفندماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان، فیروز فاضلی با بیان اینکه پیش‌تر سی‌ام بهمن‌ماه آخرین مهلت ارسال آثار اعلام شده بود، افزود: نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان گیلان در سه بخش «عروسک»، «نوشت‌افزار» و «طرح و بسته‌بندی کالاهای فرهنگی» همزمان با ششمین جایزه ملی فیروزه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره با هدف ترویج تولید و مصرف کالاهای فرهنگی ایرانی اسلامی و با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام و فرهنگ گیلانی برگزار می‌شود، در خصوص بخش‌های جشنواره استانی تصریح کرد: بخش «عروسک» در قالب فرم و روایت اثر؛ «نوشت‌افزار» حاوی تصاویر، نقوش و نمادهای فرهنگی استان گیلان؛ و «طرح و بسته‌بندی کالاهای فرهنگی» شامل ایده‌ها و تولیدات عرضه شده در بسته‌بندی محصولات فرهنگی و هنری قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه آثار ارسالی باید مبتنی بر مؤلفه‌های فرهنگ بومی استان باشد، اضافه کرد: هیچ محدودیتی از نظر تعداد آثار ارسالی از سوی شرکت کنندگان در این جشنواره وجود ندارد.

فاضلی با تأکید بر اینکه آثار ارسالی شرکت کنندگان در سه بخش کودک، نوجوانان و بزرگسال قابل پذیرش است، بیان کرد: امکان ارسال اثر با موضوعات ملی نیز فراهم شده است.

وی با اشاره به انتشار فراخوان ارسال آثار از ۱۵ دیماه جاری، ادامه داد: تولیدکنندگان، کارآفرینان و هنرمندان استان تا پایان بهمن ماه امسال فرصت دارند از طریق سامانه برخط جشنواره فیروزه به‌نشانی https://jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir (بخش استان گیلان) برای ثبت‌نام و شرکت در این رخداد فرهنگی اقدام کرده و آثار خود را به صورت گروهی یا انفرادی به دبیرخانه جشنواره در رشت ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به تارنمای جشنواره مراجعه و یا با شماره ۰۱۳۳۳۲۲۶۴۱۳ – داخلی ۲۳۷ تماس برقرار نمایند، اضافه کرد: همچنین نشانی دبیرخانه اولین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان گیلان برای ارسال اصل آثار، واقع در رشت، ابتدای خیابان سعدی، مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا(ص)، طبقه دوم، اتاق ۲۰۴ (کد پستی ۴۱۳۸۶۷۵۳۴۱) است.

نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان گیلان