به گزارش صفیر گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیرکل و معاونان امور مالیالتی استان با خدا قوت و خسته نباشید به سربازان عرصه اقتصادی کشور اظهار کرد: مالیات در اسلام اصل محرز و ثابت شده است. وی به هجمه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دشمنان علیه نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: […]

به گزارش صفیر گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیرکل و معاونان امور مالیالتی استان با خدا قوت و خسته نباشید به سربازان عرصه اقتصادی کشور اظهار کرد: مالیات در اسلام اصل محرز و ثابت شده است.

وی به هجمه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دشمنان علیه نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: ضعف های مدیریتی و اتکا نکردن به توان داخلی از عوامل رکود اقتصادی در جامعه محسوب می شود اما تحریم های اقتصادی در این زمینه تاثیرگذار است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در رژیم گذشته کشور را در عرصه های مختلف وابسته به خارج کرده بودند، تصریح کرد: نظام اسلامی می خواهد بدون اتکا به خارج روی پای خود بایستد و درآمدهای مالیاتی در این زمینه بسیار مهم است.

آیت الله فلاحتی به ارتقای رتبه بخش های زیربنایی کشور از ۷۸ به ۱۵ در دنیا اشاره کرد و گفت: امر مذکور نشان می دهد مسئولان برای خوداتکایی کشور در تلاش هستند.

وی با تاکید بر تبیین زیربناهای فرهنگ مالیاتی برای مردم، بیان کرد: موضوع مالیات در اسلام امر محرز است و اقتصاد کلان کشور باید بتواند از سرمایه های اجتماعی و ارز حاصل از صادرات استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، دولت الکترونیکی را سبب جلوگیری از کاستی ها و ریزش ها ذکر کرد و یادآور شد: دولتی در نظام اقتصادی موفق است که پایه کاری آن براساس دولت الکترونیکی باشد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه الکترونیکی کردن امور مالیاتی باید جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: دقت در نظارت ها به ویژه نیروهای زیرمجموعه بسیار اثرگذار است.

وی، خواستار تقویت خودصیانتی توسط کارکنان دستگاه ها به ویژه امور مالیاتی شد و اظهار کرد: بر مبنای عقل، شرع و عرف باید با مفسد اقتصادی برخورد کرد.

امام جمعه رشت بر اطلاع رسانی فعالیت های امور مالیاتی تاکید کرد و افزود: بگذارید مردم به ویژه مودیان بدانند مالیات هایی که پرداخت می کنند چگونه هزینه می شود.

مهلت اظهارنامه ها ۲ ماه تمدید شد

مدیرکل امور مالیاتی گیلان نیز در دیدار مذکور به وصول یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مالیات در سال ۹۸ در کشور اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۲۶۶ میلیارد تومان از محل وصول مالیات ها به شهرداری ها پرداخت شده است.

محسن محمدی پور با اشاره به شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: مهلت اعتراضات را ۳ ماه تمدید کردیم، مهلت اظهارنامه ها ۲ ماه تمدید شده است ضمن اینکه در حال اجرای ابلاغ الکترونیکی مودیان مالیاتی هستیم.

وی تصریح کرد: هوشمندسازی مالیات برای جلوگیری از فرار مالیاتی از اهداف سازمان امور مالیاتی در سال جاری است و این امر کمک دیگر دستگاه ها را طلب می کند.