صفیر گیلان، اسفندیار ضیایی عصر دوشنبه در دیدار با فرماندار بندرانزلی که در دفتر فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: کاروان امداد فرهنگی (پیک امید) از هفته آینده در مناطق کم برخوردار شهری و روستایی گیلان فعالیت خود را آغاز می کند. وی افزود: توسعه فرهنگی از منظر کودکان و نوجوانان در جامعه امروز […]

صفیر گیلان، اسفندیار ضیایی عصر دوشنبه در دیدار با فرماندار بندرانزلی که در دفتر فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: کاروان امداد فرهنگی (پیک امید) از هفته آینده در مناطق کم برخوردار شهری و روستایی گیلان فعالیت خود را آغاز می کند.

وی افزود: توسعه فرهنگی از منظر کودکان و نوجوانان در جامعه امروز از اولویت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

ضیایی با بیان اینکه ضرورت و اهمیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از مواردی است که نیاز به افزایش مراکز فرهنگی هنری برای کودکان و نوجوانان را بیشتر از گذشته می‌کند، ادامه داد: با توجه به تخصصی بودن و ظرافت‌های موجود در اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان، افزایش فضاهای فرهنگی برای این گروه از مخاطبان بیشتر ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به ضرورت افزایش نشاط و شادابی با برگزاری جشنواره‌های متعدد به عنوان یکی از مهمترین ضروریات جامعه امروز، باید تمرین مسئولیت پذیری برای کودکان افزایش یابد،  تأکید کرد: مشارکت کودکان و نوجوانان در برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی یکی از بهترین شیوه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت آنان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان به ظرفیت‌های فراوان انزلی و گردشگر پذیر بودن این شهر ساحلی، تصریح کرد: توجه ویژه به موضوعات مربوط به محیط زیست از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان است و در سال گذشته ۵۰۰ دانش آموز از حوزه های مختلف محیط زیست بازدید کردند.

وی با اشاره به ضرورت هم افزایی دستگاه های فرهنگی در این باره، تأکید کرد: باید از موازی کاری در برگزاری جشنواره ها و برنامه های فرهنگی اجتناب کرد تا بتوان علاوه بر کاهش هزینه نتیجه خوبی نیز از برگزاری جشنواره‌ها حاصل شود.

فعالیت های کانون پرورش فکری در انزلی نمود بیشتری داشته باشد

در ادامه این نشست فرماندار بندرانزلی با تأکید بر لزوم نقش‌ آفرینی بیشتر فعالیت ‌های کانون در زمینه باورهای اجتماعی و افزایش برنامه‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: فعالیت‌های کانون پرورش فکری در زمینه فرهنگی باید نمود بیشتری در جامعه داشته باشد.

اسماعیل حیدری آزاد افزود: شکل‌ گیری ساختار فکری و فرهنگی نسل جوان و نوجوان به عنوان آینده ‌سازان این مرز و بوم باید اصولی باشد.

وی تأکید کرد: کانون‌های پرورش فکری کودک و نوجوان مرکزی مهم برای رشد استعداد و خلاقیت، اندیشه ورزی و تفکر محسوب می شود و ضروری است این مراکز مورد توجه همگان قرار گیرد.

حیدری آزاد با بیان اینکه کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندرانزلی باید در جشنواره‌های نوروزی و تابستانی حضور چشمگیری داشته باشند، افزود: کودکان امروز بر یکدیگر و جامعه اثرگذاری بالایی دارند و کانون به ‌واسطه آموزش‌های فراگیر می‌تواند به ‌صورت غیرمستقیم اثرات مثبتی بر اقشار مختلف جامعه داشته باشد.

در پایان این جلسه زلیخا شیرزاد به عنوان رئیس مرکز کانون پرورش فکری شماره ۲ در غازیان و کبری نوعدوست نیز به عنوان رئیس مرکز شماره یک کانون پرورش فکری در انزلی منصوب شد.

/مهر