صفیر گیلان؛علی باستی ظهر امروز در بازدید از مرکز رشد واحدهای فناور بندر مرزی آستارا و دیدار با نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان گیلان، ۱۲ مرکز رشد و نوآوری دارد و بیش از ۳۰۰ شرکت، واحد فناور و هسته در آن مراکز فعالیت می ‌کنند. […]

صفیر گیلان؛علی باستی ظهر امروز در بازدید از مرکز رشد واحدهای فناور بندر مرزی آستارا و دیدار با نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان گیلان، ۱۲ مرکز رشد و نوآوری دارد و بیش از ۳۰۰ شرکت، واحد فناور و هسته در آن مراکز فعالیت می ‌کنند.

وی با بیان اینکه مرکز رشد آستارا به عنوان مرکز رشد اقماری در استان گیلان فعال است، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با توجه به ظرفیت های شهرستانی و منطقه ای آستارا آنها را تقویت کنیم.

باستی هم مرز بودن آستارا با کشور جمهوری آذربایجان را از مهمترین پتانسیل های این شهرستان برشمرد و توضیح داد: این شهرستان می تواند برای صادرات محصولات دانش بنیان و فناور نقش مهمی را ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ طرح در هر ماه از سوی جوانان صاحب ایده به پارک‌های علم و فناوری استان ارائه می‌شود، تصریح کرد: با نگاه های کارشناسی، طرح ها را برای تبدیل به ثروت و تجاری‌سازی بررسی و ارزیابی می‌کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان یادآور شد: هوش مصنوعی، سامانه ‌های مکان ‌محور، محتوای دیجیتال، کسب‌ و کار الکترونیک از طرح های پذیرش شده در پارک علم و فناوری استان گیلان است.

وی در پایان اضافه کرد: پارک علم و فناوری از افراد صاحب ایده دارای توان تبدیل آن به کسب و کار، با تأمین فضای فیزیکی، تسهیلات ارزان ‌قیمت و آموزش لازم حمایت می کند.