به گزارش صفیر گیلان؛شهردار رشت با اشاره به فقدان مدیریت شهری واحد درکشور تصریح کرد: ما نباید توپ را در زمین یکدیگر بیندازیم ، مردم با محصول خدمات ما کار دارند، نمی توان با ایراد گرفتن ازاینکه چرا  مسئولین زودتر اقدام نکردند، یا چرا پس از شروع برف وارد عمل شدند کاری از پیش برد. وی […]

 

 

به گزارش صفیر گیلان؛شهردار رشت با اشاره به فقدان مدیریت شهری واحد درکشور تصریح کرد: ما نباید توپ را در زمین یکدیگر بیندازیم ، مردم با محصول خدمات ما کار دارند، نمی توان با ایراد گرفتن ازاینکه چرا  مسئولین زودتر اقدام نکردند، یا چرا پس از شروع برف وارد عمل شدند کاری از پیش برد.

وی ایراد گرفتن از این و آن را فقط پاک کردن مسئولیت ذهنی افراد تلقی کرد و گفت: مسئولیت ذهنی آدمها در دل و روح و روان مردم است و در دل و روح و روان فردی است که نمی خواهد  اجرای این خدمت را عیان کند.

دکتر ثابت قدم با اشاره به فقدان خدمات در کشورهای پیشرفته گفت: در بدو ورودم در شهرداری رشت از روز اول اعلام کردم، که مثلا در بحران های مربوط به آتش نشان نیز با  میانگین استاندارد آتش سوزی در رشت ۳ الی ۵ دقیقه است که بر این اساس اگر حادثه و یا حریقی اتفاق افتد شهرداری رشت با کمبود ایستگاه و ماشین آلات مواجه خواهد بود که به تفکیک نسبت به افزایش تعداد ایستگاه ها ، تعداد ماشین آلات و نوسازی آنها و افزایش تعداد آتش نشانان عزیز نمودیم . 

وی افزود:  من شهردار با دل مردم کار دارم، دل مردم می گوید که ما باید خدمتمان را از مسئولین بگیریم، من در مراسم رونمایی از یادمان شهیدان نورانی و انصاری اشاره کردم که شهید نورانی و انصاری توسط دشمن خارجی کشته نشدند بلکه توسط منافقین داخلی کشته شدند و ظاهرا این روحیه نفاق هنوز در پاره ای از افراد وجود دارد ؛ شهدا فقط در جنگ شهید نشدند، بلکه شهیدان در راه خدمت کم نبودند، بنابراین اگر قرار است موضوع بحران برف کسی را شهید کند، بگذارید اگر لایق باشم آن شهید ثابت قدم باشد.

شهردار رشت با اشاره به اینکه بیشترین خسارت بارش برف در رشت ناشی از افتادن درخت ها بوده، گفت: در چند روز اخیر در استان گیلان همزمان با بارش برف خوشبختانه مورد فوتی نداشتیم. اما جریان برق در بخش عظیمی از مناطق شهر قطع شده بود، و هنوز هم باگذشت بیش از ۷۲ ساعت از قطع برف هنوز برق تعدادی از شهروندان قطع می باشد که امید است این مشکل نیز به زودی مرتفع گردد.

دکتر ثابت قدم با اشاره به کم بودن خسارت مدیریت شهری یادآورشد: قطعا در اموال عمومی خساراتی بوجود آمده ، که در این زمینه نیز دولت محترم پاسخگوی حجم و میزان خسارت وارده در زمان مدیریت بحران خواهد بود.

تعداد بازدید: ۵۵