صفیر گیلان/زلیخا صفری؛مسعود پزشکیان در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی که با حضور مدیران استانی و شهرستانی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان  فومن برگزار شد اظهار داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در تمامی صحنه‌های انقلاب حضوری پررنگ داشت و تاریخ از ایشان به نیکی و بزرگی یاد خواهد کرد. وی به اوایل […]

صفیر گیلان/زلیخا صفری؛مسعود پزشکیان در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی که با حضور مدیران استانی و شهرستانی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان  فومن برگزار شد اظهار داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در تمامی صحنه‌های انقلاب حضوری پررنگ داشت و تاریخ از ایشان به نیکی و بزرگی یاد خواهد کرد.

وی به اوایل انقلاب اشاره و افزود: در این دوران شهید بهشتی و رفسنجانی بیشتر از همه  در تیر رس مخالفان بوده و تمام تیر ها به سمتشان بود .

نائب رئیس اول مجلس با بیان اینکه آیت الله رفسنجانی در تمامی صحنه‌های انقلاب و نظام حضوری پر رنگ و تاثیرگذار داشت اظهار کرد: در اوایل انقلاب و در زمان امام راحل در حوادث بسیار تلخی که گاهی به‌وجود می‌آمد وی یکی از افرادی بود که در مدیریت جامعه نقش اساسی و کلیدی  داشت و کشور را با هدایت رهبری و پیروی از گفته های ایشان  به ثبات می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه اگر به تاریخ برگردیم مشاهده می‌کنیم کسانی که دشمن آیت الله رفسنجانی بودند دشمن انقلاب و اسلام محسوب می شدند تصریح کرد: در دوران جنگ ایشان خدمات زیادی به کشور و ملت داشتند و جایگاه ایشان با دیگران قابل مقایسه نیست.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مشکل  عمده مملکت ما این است که به ارزشمند بودن بزرگان و انسان‌ها  شایسته نا اشنا هستیم گفت : رفسنجانی با دیدگاه والا  و انسانی دنیا دیده، سفر کرده و نگاه باز داشت و نگاه ایشان بود که وی را به قدرت رساند.

وی ژن انسانها را با حیواناتی مثل موش و میمون در حد ۱۰ درصد  تفاوت دانست و گفت: ژن ادمها  با یک دیگر تفاوتی ندارد ولی در عین حال عده ای سرافراز و موفق  و به پناهگاه  می رسند و عده ای سقوط و به پرتگاه  و بین پرتگاه و پناهگاه فاصله زیادی نیست.

ایشان تصریح کردند؛ انسانها توان همه چیز شدند را دارند ولی این مهم است که چه کسی جلودار و راهنمای ادم باشد تا ادمی را به راه راست و درست هدایت کند.

پزشکیان اظهار کرد؛کسی که با بصیرت حرکت می کند با فکر  و بصیرت جلو می رود وبصیرت ایشان عامل اقتدار و پایداری و ماندگاریش شد.

وی تفاوت بهشتی و رفسنجانی را متفاوت خواند و گفت: این دو قابل قیاس با هم نیستند و بهشتی به گفته امام یک ملت بود و این در حالی است که ما مجتهد زیاد در حوزه های علمیه داریم ولی انها نمی تواند جای رفسنجانی و بهشتی را بگیرند .

ایشان رفسنجانی را دنیای از علم ،اگاهی ،مدیریت ،هوشیاری دانست و افزود: آیت الله رفسنجانی  در خیلی از درگیری  کشور حضور و تجربیات زیادی کسب کرده بود و به بسیاری از گفته ها  عمل کرده بود و تا انسان درد را درک نکند و عمل نکند نمی تواند بزرگ شود  و ایشان از جمله ادمهایی بود که با شناخت دردها توانست عمل کند و جامعه را به سوی و سمت درست حرکت دهد.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما می دانیم باید عدالت را در کشور رعایت کنیم  و نباید در کشور  فاصله درامدها انقدر متفاوت و زیاد باشد و در تئوری بارها این مسئله را می گیم که  چه باید  بشود  ولی اتفاقی نمی افتد و یکی ۲۰۰ میلون تومان و یکی دیگر یک میلون تومان درامد  و تعداد زیادی بیکار  ….

ایشانبا بیان اینکه بین دانستن و فهمیدن وبین فهمیدن و توانستن هر کدوم سالها فاصله است  گفت:رفسنجانی می دانست می فهمید و در  فهم  به مهارت رسیده بود در جای که باید عمل می کرد با مهارت و علم توام با فهم که داشت با ادغام انها بهترین عملکردها را در جامعه پیاده و انجام می داد.

وی اظهار کرد؛همه ی ما ادعا می کنیم می خواهیم اسلام را پیاده کنیم چرا نمی توانیم چرا چنین اتفاقاتی در کشور می افتد و مشکل از کجاست ،مگه ما نیستیم کی مقصر است غیر ما کسی دیگه است.

وی افزود:این مایم یا نمی دانیم یا نمی فهمیم و یا توان اجرای ما کم است و این در حالی است که وحشی ترین حیوان را در دنیا رام می کنند ولی ما نمی توانیم با جوانان حرف بزنیم و منطقی حرف زدن را نمی دانیم باید مشکل را حل کنیم و این عدم  توان در مدیریت و رفتار  ما است.

پزشکیان با اشاره به اینکه امکان ندارد من نماینده دنبال مشکلات مردم باشم و مردم  از من خوششان نیاید گفت:مشکل ماست ما باید جوابگوی مردم باشیم و رفسنجانی هرگز خود را از صدای مردم و جمع مردم دور نکرد  و عظمت ایشان در روز تشیع ایشان پیدا بود و مردم خود کار را تعطیل کردند و این نشانه فهم و درک مردم بود و تاریخ از رفسنجانی به نیکی  و عظمت یاد خواهد کرد

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به همین سادگی کسی نمی‌تواند به جایگاهی که آیت الله رفسنجانی داشت دست پیدا کند اذعان داشت: وی یکی از کسانی بود که در روند درگیری‌های جامعه تجربه کسب کرده بود و خیلی خوب می‌دانست و می‌فهمید.