به گزارش صفیر گیلان؛ فرهاد دلق پوش در دیدار با مدیریت جدید شرکت فومن شیمی با اشاره به وجود چندین برند ملی بزرگ در استان گیلان، اظهار داشت: برند فومن‌شیمی به عنوان بخشی از هویت صنعتی و اصالت گیلان است که متعلق به همه کشور است و می تواند یک جایگاه جهانی داشته باشد. رئیس […]

به گزارش صفیر گیلان؛ فرهاد دلق پوش در دیدار با مدیریت جدید شرکت فومن شیمی با اشاره به وجود چندین برند ملی بزرگ در استان گیلان، اظهار داشت: برند فومن‌شیمی به عنوان بخشی از هویت صنعتی و اصالت گیلان است که متعلق به همه کشور است و می تواند یک جایگاه جهانی داشته باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، از پیشینه تاریخی و غنای علم شیمی با توجه به حضور دانشمندان بزرگ و سرآمد در ایران سخن گفت و تصریح کرد: یقینا شرکت های بزرگی نظیر گروه صنعتی فومن شیمی با تکیه بر نیروهای انسانی اندیشمند و تکنولوژی نوین و کاربردی به این دانش دست یافته اند که هم باعث ارتقای جایگاه تولیدات مبتنی بر علوم شیمیایی و هم افزایش اشتغال و رونق اقتصادی خواهند شد.
وی برای افزایش حمایت های قانونی و معنوی از این شرکت به عنوان یک سرمایه ملی و شاخص اعلام آمادگی کرد و افزود: در شرایط کنونی احتیاج به بازنگری در روند تولید و صنعت در بخش های مختلف داریم و این مهم بدون سنجش نیازهای واقعی، خلاقیت و نوآوری برای فراهم نمودن فرصت های جدید امکان پذیر نیست.

متولی بخش صنعت معدن و تجارت استان گیلان ضمن تأکید بر رویکرد ویژه به صنایع شاخص؛ تولیدات و فرآورده های فومن شیمی را از علوم پایه برشمرد و عنوان کرد: این صنعت به عنوان مکمل زنجیره تولید سایر صنایع به صورت گسترده در حال فعالیت می‌باشد و نوع نگاه و رویکرد مدیریتی فومن شیمی به عنوان یک صنعت ریشه‌دار و پیشرو در جهت ایجاد اشتغال در راستای نیل به خودکفایی قابل تحسین است.

تولیدات شرکت فومن شیمی در گیلان سه برابر افزایش می یابد
در ادامه این نشست امیرحسین حسین زاده؛ مدیر شرکت فومن شیمی، از توسعه تولیدات جدید و تحولات ویژه ای در جهت افزایش محصولات و به تبع آن ازدیاد اشتغال این واحد صنعتی در چند ماه آتی خبر داد و گفت: برنامه شرکت فومن شیمی این است که تا چند ماه آینده همزمان با ایجاد تنوع بیشتر، تولیدات کارخانه را سه برابر افزایش دهد.
مدیر این واحد صنعتی گیلان تصریح کرد: با توجه به نیازهای کشور و تحریم‌های ظالمانه دشمن مصمم هستیم بسیاری از نیازهای خودروبی و خانگی شیمیایی را با بهترین کیفیت تولید وعرضه نماییم و تنوع محصولات این واحد به بیش از ۲۱۰ محصول می رسد.
وی همچنین خواستار حمایت های معنوی و قانونی شد و اظهار داشت: بیشترین مطالبه و خواسته ما از سازمان صمت به عنوان متولی بخش صنعت، تسهیل در امور اداری و حمایت های معنوی و زیرساختی میباشد و برای توسعه تولیدات نیاز به تسهیلات و حمایت‌های مالی نداریم لذا نگرش سرمایه گذاران این شرکت پویایی اقتصادی و ایجاد اشتغال در گیلان و کشور است.

گفتنی است که هم اکنون گروه صنعتی فومن شیمی با فراهم آوردن زمینه اشتغال ۱۵۰۰نفر به صورت مستقیم در استان و زیر مجموعه ۹ واحد تولیدی به عنوان یکی از بزرگان عرصه صنعت شیمی در حال فعالیت است.