به گزارش صفیر گیلان،حجت الاسلام سعید مهدوی ظهر دوشنبه مراسم تجلیل از منتخبین طرح استعدادهای قرآنی گیلان که در اداره کل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد، اظهار کرد: زمانی استعدادهای جوانان ظهور می‌شود که از مرحله تلاوت و قرائت به مرحله درک مفاهیم و معنویات برسیم. وی با تأکید بر اینکه سطح توقع جوانان مؤمن و […]

به گزارش صفیر گیلان،حجت الاسلام سعید مهدوی ظهر دوشنبه مراسم تجلیل از منتخبین طرح استعدادهای قرآنی گیلان که در اداره کل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد، اظهار کرد: زمانی استعدادهای جوانان ظهور می‌شود که از مرحله تلاوت و قرائت به مرحله درک مفاهیم و معنویات برسیم.

وی با تأکید بر اینکه سطح توقع جوانان مؤمن و شیعه باید از قرآن صامت به قرآن ناطق برسد، گفت: یک فرد زمانی می‌تواند معنویات، مفاهیم و سخنان اهل بیت (ع) را درک کند که به قرآن صامت توجه داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه اگر قرار است در معیت قرآن ناطق باشیم باید به قرآن صامت توجه کنیم، تصریح کرد: بی‌توجهی به قرآن صامت و مفاهیم آن سبب شده که قرآن ناطق در طول تاریخ غریب بماند.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی گوش دلش به سمت کلام خدا بسته باشد قطعاً گوش دلش به سمت ولی خدا نیز باز نمی‌شود، ادامه داد: تلاوت قرآن مرحله مقدماتی است اگر مراحل تربیت متوقف و به درستی انجام نشود خسران و زیان فراوان به دنبال خواهد داشت.

مهدوی توجه والدین به این حوزه را حائز اهمیت دانست و افزود: جوانان باید زمینه دوره آشنایی با مفاهیم قرآنی را نیز در خود ایجاد کنند زیرا با درک مفاهیم قرآنی می‌توانیم بفهمیم که خداوند از ما چه انتظاراتی دارد.

وی با اشاره به اینکه خداوند دنبال مؤمنی این است که برای تمدن اسلامی حرکت کند، گفت: جوانان باید نظام رفتاری، اخلاقی و افکاری خود را مطابق با انتظارات خداوند ساماندهی کنند اگر بتوانیم این سه رکن را بر اساس نظام الهی ساماندهی کنیم مسیر حرکت بسیار مناسبی خواهیم داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان تأکید کرد: با رجوع به قرآن نقشه راه برای حرکت در زندگی اجتماعی و فردی افراد مشخص می‌شود.