اختصاصی/صفیر گیلان؛وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان  به تشکیل قرارگاه رونق تولید در کشور اشاره کرد و گفت: سال گذشته حفظ وضع موجود تولید و اشتغال راهبرد اصلی ما بود و با تشکیل قرارگاه رونق تولید و کار جهادی توانستیم تحریم را خنثی کنیم. رضا رحمانی از افزایش […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان  به تشکیل قرارگاه رونق تولید در کشور اشاره کرد و گفت: سال گذشته حفظ وضع موجود تولید و اشتغال راهبرد اصلی ما بود و با تشکیل قرارگاه رونق تولید و کار جهادی توانستیم تحریم را خنثی کنیم.

رضا رحمانی از افزایش تولید در کشور نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: امسال در صدور مجوزها ۸ درصد افزایش داشتیم.

وی با بیان اینکه فعال کردن ۲ هزار واحد تولیدی از برنامه های وزارت صمت در سال جاری است، تصریح کرد: تا سال ۱۴۰۰ در برنامه داریم ۱۰ میلیارد دلار از کالای وارداتی را در داخل تولید کنیم.

وزیر صمت، به واردات ۸۰ درصد از چادر مشکی مورد نیاز کشور اشاره کرد و یادآور شد: تا ۳ سال آینده طبق برنامه ریزی های انجام شده، در تولید چادر مشکی به خودکفایی می رسیم.

رحمانی با اشاره به سابقه گیلان در تولید پوشاک به طور سنتی و قدیمی، اظهار کرد: ورود برای فعال کردن واحدها به طور مردمی در گیلان حائز اهمیت است.