به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛ مراسم انعقاد قرار داد نقشه مهندسی فرهنگی بخش خمام صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان این بخش در دفتر امام جمعه بخش خمام برگزار شد. امام جمعه بخش خمام در این جلسه موازی‌ کاری‌های موجود در حوزه فعالیت‌های فرهنگی را یکی از معضلات این حوزه دانست […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛ مراسم انعقاد قرار داد نقشه مهندسی فرهنگی بخش خمام صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان این بخش در دفتر امام جمعه بخش خمام برگزار شد.

امام جمعه بخش خمام در این جلسه موازی‌ کاری‌های موجود در حوزه فعالیت‌های فرهنگی را یکی از معضلات این حوزه دانست و اظهار داشت: بنا به فرموده مقام معظم، حوزه فرهنگ روح حاکم بر تمام فعالیت‌های اجتماعی است.

حجت‌الاسلام حامد اسدالله‌زاده با تاکید بر لزوم انسجام دستگاه‌های متولی در حوزه فرهنگ عنوان داشت: لازمه تحقق این امر این است که هر دستگاه‌هایی وظایف خود را متناسب با افق‌های تبیین شده در سندهای بالادستی به طور کامل بداند و به آن عمل کند.

وی با اشاره به اجرای پروژه طراحی نقشه جامع فرهنگی بخش خمام توسط موسسه فرهنگی سنجه سامانه گیلان گفت: در این پروژه بنا است تا وضعیت فرهنگ موجود در بخش خمام مورد پایش قرار گرفته و وضعیت مطلوب عملکردی دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ در این بخش نیز تبیین شود.

اسدالله‌زاده با اعلام اینکه سند فرهنگی بخش خمام صرفا یک پژوهش نیست که بعد از مدتی در کتابخانه قرار بگیرد افزود: این پروژه نقشه راه و اقدامی را برای تمام دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ ترسیم می‌کند.

مسئول موسسه فرهنگی سنجه سامانه گیلان نیز در این جلسه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم توجه به مسائل فرهنگی اظهار داشت: امروز همه مسائل کشور مترتب از مسئله فرهنگ است.

سید محمد محمدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دوهه اخیر تاکید فراوانی بر مسئله فرهنگ داشتند تصریح کرد: این تاکیدات سبب تصویب طرح نقشه فرهنگی کشور در سال ۹۲ شد.

وی با انتقاد از عدم فعالیت جدی در راستای اجرای طرح نقشه فرهنگی کشور افزود: امروز جوانان نخبه استان گیلان به صورت جهادی در حال فعالیت در این حوزه هستند و در این راستای ۳۶ مرکز رصدنمای جهانی را بررسی کرده و پروژه‌های فرهنگی در حال اجرا در سراسر جهان را نیز مطالعه نمودند.

مسئول موسسه سنجه سامانه گیلان با اشاره به اجرای طرح تدوین نقشه مهندسی فرهنگی شهر رشت ابراز داشت: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از این پروژه اجرا شده است.

محمدی با تاکید بر اینکه سند مهندسی فرهنگی باید برای تمام بخش‌های استان گیلان تدوین شود خاطرنشان کرد: تحقق این امر سبب ایجاد یک نقشه جامع مهندسی فرهنگی برای گیلان می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش خمام نخستین بخش شهرستان رشت است که برای آن نقشه مهندسی فرهنگی تدوین می‌شود گفت: بنا است تا در این پروژه سند چشم‌انداز فرهنگی ۱۶ ساله خمام تدوین شود.