صفیر گیلان، مهندس میرشمس مومنی زاده در جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری که در فرمانداری شهرستان بندرانزلی برگزار شد، با اشاره به اینکه اولویت ما در خدمت به مردم کاهش بیکاری و افزایش فرصت شغلی است، اظهار کرد: لازم است تمام دستگاه های اجرایی در راستای افزایش فرصت های شغلی و بهبود معیشت مردم […]

صفیر گیلان، مهندس میرشمس مومنی زاده در جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری که در فرمانداری شهرستان بندرانزلی برگزار شد، با اشاره به اینکه اولویت ما در خدمت به مردم کاهش بیکاری و افزایش فرصت شغلی است، اظهار کرد: لازم است تمام دستگاه های اجرایی در راستای افزایش فرصت های شغلی و بهبود معیشت مردم در یک مسیر گام بردارند تا در کوتاه ترین زمان شاهد توسعه چشم گیر شهرستان در حوزه های اشتغال و اقتصاد باشیم.
وی با بیان اینکه جلسات زیادی در این رابطه برگزار شده، تصریح کرد: بانک اطلاعاتی جامعی از فرصتهای سرمایه گذاری و مزیتهای اقتصادی استان با پیگیریهای استاندار جمع آوری شده است و برای ایجاد فرصت اشتغال از آن می توانیم استفاده کنیم.
فرماندار انزلی با اشاره به لزوم برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در بندرانزلی زمینه مناسبی برای استفاده از ظرفیت های آموزش فنی و حرفه ای وجود دارد، یکی از کارهای جدی استفاده از این ظرفیت در جهت کاهش بیکاری و افزایش اشتغال است.
وی با تاکید بر اینکه وجود منطقه آزاد به عنوان مولفه و ظرفیت بسیار مهم می تواند به شهرستان کمک کند، افزود: با توجه به پیگیری هایی که در این زمینه داشتیم قرار بر این شد تا کمیته ای برای بهره مندی بیشتر از این منطقه تشکیل شود.
مومنی زاده ادامه داد: با فعال شدن این کمیته در اولین فرصت، واحد های تولیدی غیر فعال یا نیمه فعال دوباره فعال خواهند شد و موانع و مشکلات سرمایه گذاران برطرف میشود که این خواسته ماست.
وی با بیان اینکه با حمایت از کار آفرینان نیز فرصت های شغلی زیادی توسط آنان ایجاد خواهد شد، گفت: با این حرکت، کار آفرینان با سرمایه های خودشان برای مردم، خصوصا جوانان کار ایجاد می کنند.
فرماندار انزلی با اشاره به اینکه در حوزه روستایی ۱۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده بود و ۴۰۹ نفر هم ثبت نام کرده بودند، خاطر نشان کرد: ۱۵۱ طرح در شهرستان تصویب شد که ۶۱ طرح به بانک های عامل معرفی شد.
وی به اینکه ۳۲ میلیارد اعتبار نیز در ارتباط با اشتغال فراگیر ابلاغ شده بود، افزود: در این زمینه نیز ۴۷ طرح در شهرستان تصویب شد که ۱۶ طرح به بانک عامل معرفی و ۱۰ طرح به کارگروه استان ارسال شد.
مومنی زاده با اظهار اینکه در جمع ۷۶ طرح داشتیم که ۵۶ طرح در قالب اشتغال پایدار روستایی و ۲۰ طرح در رابطه با اشتغال فراگیر، تصریح کرد: با توجه به اینکه مقرر شده بود ۱۰ درصد از سهم اشتغال پایدار روستایی برای مشاغل خانگی محسوب شود، با کاهش ۵ درصدی مواجه شدیم که برای مان مشکلاتی ایجاد کرد.
وی ادامه داد: سهمیه شهرستان ۷۶۰ میلیون تومان بود ولی ما یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان معرفی کردیم که با کاهش اعتبار و تسهیلات موجه شدیم.
مومنی زاده به بوم گردی اشاره و اظهار کرد: متقاضیان زیادی در روستاها در این زمینه داریم اما متاسفانه از ۲۵ روستای انزلی بیش از ۲۵ روستا در بستر یا حریم تالاب قرار دارد و محیط زیست و آب منطقه ای برای برای استفاده از تسهیلات ممانعت می کند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر این مشکل حل شود در راستای جذب تسهیلات بوم گردی و ایجاد اشتغال و فرصت شغلی میتوانیم گامی بزرگ برداریم.