رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در این نشست فوق‌العاده اظهار داشت؛ قطع ناگهانی گاز و برق صنایع گیلان آسیب جدی و جبران‌ناپذیری به حوزه تولید و اشتغال وارد می کند آن هم در شرایطی که سایه تحریم های اقتصادی و ویروس کرونا هنوز از سر صاحبان صنعت جمع نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛ در پی مشکلات اخیر ناشی از قطع برق و گاز واحدهای صنعتی؛ جلسه اضطراری و فوق العاده بررسی وضعیت گاز و برق بخش صنعت با دعوت از مدیران شرکت گاز و توزیع نیروی برق استان و مدیران سایر بخش های مرتبط در محل سازمان صمت گیلان برگزار شد.
 سازمان صمت گیلان در پی مشکلات اخیر ناشی از قطع برق و گاز واحدهای صنعتی؛ جلسه اضطراری و فوق العاده بررسی وضعیت گاز و برق بخش صنعت با دعوت از مدیران شرکت گاز و توزیع نیروی برق استان و مدیران سایر بخش های مرتبط در محل سازمان صمت گیلان برگزار شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در این نشست فوق‌العاده اظهار داشت؛ قطع ناگهانی گاز و برق صنایع گیلان آسیب جدی و جبران‌ناپذیری به حوزه تولید و اشتغال وارد می کند آن هم در شرایطی که سایه تحریم های اقتصادی و ویروس کرونا هنوز از سر صاحبان صنعت جمع نشده است.
دکتر فرهاد دلق پوش همراهی و تاب آوری صاحبان صنایع در برابر مشکلات را قابل تحسین برشمرد و گفت: با توجه به تحریم های ظالمانه اقتصادی همه جانبه که باعث فشار بسیار سنگینی بر بدنه صنعت وارد شده است، برخی امور همانند قطعی گاز و برق که می توان با مدیریت صحیح و هوشمندانه از صدمات آن جلوگیری کرد باید با اطلاع رسانی قبلی در صورت اضطراری در زمان بندی کارشناسی شده در شیفت های فرعی به صورت خیلی محدود انجام پذیرد تا بتوان از بروز حوادث ناگوار و جدی جلوگیری بعمل آورد.
وی ضمن تأکید بر لزوم تأمین سوخت ژنراتورهای واحدهای تولیدی و تخصیص سوخت جایگزین برای صنایع تصریح کرد: حتی اگر هیچ چاره‌ای جز قطع برق و گاز نباشد حتماً باید موارد جبرانی و تمهیدات ویژه برای کاهش عوارض و خسارات ناشی از این شوک اتخاذ شود.
رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به کثرت تعهدات مختلف واحد های صنعتی برای جلب نظر مشتریان در ماه‌های پایانی سال تکلیف کرد: تا زمان عادی شدن وضعیت انرژی، همه ما وظیفه داریم در حمایت از فعالان صنعتی با درک شرایط اضطراری به صورت جهادی با برنامه‌ریزی مطلوب به صورت مرتب با تشکیل اتاق‌ فکرهای تخصصی و شناسایی صنایع حساس و تجهیزات آسیب پذیر و با رعایت اولویت از بروز خسارت ها جلوگیری یا آن را به حداقل ممکن برسانیم.
وی پس از استماع نظرات تخصصی مدیران شرکت‌های گاز و توزیع نیروی برق و شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان پیرامون بروز مشکلات جدی در مسیر تولید و توزیع برق در شبکه سراسری، مقرر نمود: در جهت مدیریت تبعات منفی بر بخش تولید، دغدغه های بجای صاحبان صنایع و کارخانجات گیلان به وزارتخانه های ذیربط مدبرانه و دلسوزانه منتقل شود؛ تا تدبیری برای رفع چالش‌های آنی اتخاذ گردد و جداسازی صنایع حساس، زمانبندی کارشناسی دقیق و اطلاع‌رسانی اعلام برنامه قبلی متناسب با فعالیت صنایع، در کم ترین زمان ممکن انجام پذیرد.
رئیس سازمان صمت گیلان همچنین به معاونت امور صنایع و معادن سازمان تکلیف کرد: ضمن ارتباط مداوم با مدیران واحدهای صنعتی و پایش مشکلات، به صورت مرتب جلسه کمیته کارشناسی با حضور مسئولین متناظر مربوطه تشکیل و نسبت به اولویت بندی واحدهای حساس و بحرانی اقدام گردد تا حتی المقدور جریان برق آنها حفظ و بروز خسارات به ماشین آلات و مواد اولیه حین تولید اجتناب گردد.
گفتنی است در این نشست اضطراری: نمایندگان و مدیران شهر صنعتی رشت، استانداری، شرکت شهرکهای صنعتی، برق منطقه ای، توزیع برق، شرکت گاز و همچنین پخش فرآورده های نفتی حضور داشتند.