صفیر گیلان/زلیخا صفری؛ننه «صنم بر» نماد محرومیت و حمایت از مستضعفان با همان سبک زندگی ساده روستایی ، که مادیات دنیا  هرگز نتوانسته بود بر او غلبه و ننه را از رسیدن به سعادت اخروی دور کند  و دنیا به راحتی بعد از گلگون شدن زلفعلی برای ننه رنگباخته بود  که چنین سعادتی نصیبش شد تا در شب […]

صفیر گیلان/زلیخا صفری؛ننه «صنم بر» نماد محرومیت و حمایت از مستضعفان با همان سبک زندگی ساده روستایی ، که مادیات دنیا  هرگز نتوانسته بود بر او غلبه و ننه را از رسیدن به سعادت اخروی دور کند  و دنیا به راحتی بعد از گلگون شدن زلفعلی برای ننه رنگباخته بود  که چنین سعادتی نصیبش شد تا در شب شام غریبان حسین(ع) به فرزند شهیدش بپیوندد.

شاید انس با قرآن، تأکید بر نماز اول وقت، زندگی در دل طبیعتی خدادادی و تربیت در دامان مادری پاک و باصفا که مهر و محبت اهل‌بیت را در وجود شهید زلفعلی به ودیعه گذاشت و نتیجه‌ای جز شهادت برای فرزند نمی‌طلبید و سرنوشت زیبای فرزند دردانه ننه صنم  شهادت شد و مادر سالهای طولانی بعد از شهادت فرزندش  در شب شام غریبانه امام حسین(ع)بعد از سال‌ها رنج جدایی به فرزند شهیدش پیوست.

مادری که  عاشقانه، راه عباس شدن را پیش پای زلفعلی جوانش گذاشت و او را از  یاران حقیقی حسین (ع)  فرزند رسول خدا (ص) کردو این فرزند مادر قهرمان نه در روز و نه در شب از مهلکه عمر سعد نگریخت و عاشقانه سر برای حسین (ع)  در جبهه حق علیه باطل به حراج عاشقی گذاشت و سر بریده به دست مادر سپرده شد.

در حیرتم که مادری که بارها در  برابر سؤالم  که چرا به پایین تپه نقل‌مکان نمی‌کند لبخند می زد و میگفت: «پس علی را چه‌کار کنم؟ آخر علی هر شب به دیدنم می‌آید، اگر شبی بیاید و من نباشم چگونه پیدایم کند؟» آیا امشب در شب شام غریبان حسین(ع) و یاران باوفایش و شب فریادهای زینبی آیا علی کنار مادر حاضر بود .

و امشب مادر این شهید والامقام در شب  شام غریبان شب شهادت امام حسین ـ علیه السّلام شب تنهایی زینب و شب درخشش دختر امیر المومنین در ۲۹ شهریور ۹۷  به فرزند شهیدش پیوست.

زلفعلی گلپور سرباز ژاندارمری ارومیه بود  و در تاریخ ۱۳۶۴ روز ۲۶ شهریور در دره شهداء به شهادت رسید و پیکر مطهر او در روستای لاسک و در کنار پنج شهید والامقام این روستا به خاک سپرده شد.

 

آیین تشییع پیکر این مرحومه امروز جمعه ۳۰ شهریور ۹۷ ساعت ۱۰ صبح ازمنزل مادر  به سمت گلزار شهداء اینروستا و در جوار بارگاه فرزند شهیدش  برگزار می‌شود .

image_2018_9_20-20_41_44_46_d6y image_2018_9_20-20_41_43_556_AwxIMG_6487

IMG_6408