به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛پارسی؛تساوی در فرصتها برای همه ی معلولان فراهم شود/نحوی نژاد؛از زبان هنر در بالندگی و درمان معلولان استفاده کنیم/ایرج راد؛من در شما توانمندی دیدم نه معلولیت به گزارش اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان ،اختتامیه چهارمین جشنواره استانی تئاتر معلولین بهزیستی گیلان(مارلیک) با حضور پر شور معلولان ،مدیران و هنرمندان با […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛پارسی؛تساوی در فرصتها برای همه ی معلولان فراهم شود/نحوی نژاد؛از زبان هنر در بالندگی و درمان معلولان استفاده کنیم/ایرج راد؛من در شما توانمندی دیدم نه معلولیت

به گزارش اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان ،اختتامیه چهارمین جشنواره استانی تئاتر معلولین بهزیستی گیلان(مارلیک) با حضور پر شور معلولان ،مدیران و هنرمندان با تلاوت دلنشین قرآن توسط روشندل امید رضا رحیمی ،اجرای سرود جمهوری اسلامی توسط کانون ناشنوایان، سخنرانی ، قرائت بیانیه داوران و اهدای جوائز در سالن همایش کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان گیلان برگزارشد.
پارسی مدیر کل بهزیستی استان گیلان؛باید تساوی در فرصتها برای همه معلولان فراهم شود
در اختتامیه جشنواره تئاتر معلولین استان گیلان (مارلیک) در ابتداء مدیر کل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه امروز این اختتامیه با کاستی هایی برگزار شد گفت: من از همه ی شما عذر خواهی و شرمنده شما عزیزان هستم و باید تلاش کنیم تا بیشتر از این به شما ها خدمت کنیم.%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1-%da%a9%d9%84-%d8%a8%d9%87%d8%b2%db%8c%d8%b3%d8%aa%db%8c
وی استقبال پر شور جامعه معلولین استان از تئاتر را نشانه انگیزه بالا در معلولان خواند و اظهار داشت ؛وظایف ما در بهزیستی سنگین و باید بستر ها برای استعدادها و تواناییی شما فراهم شود.
دکتر پارسی تاکید کرد؛ شما جزء جامعه ایران و ملت ایران هستید و باید ازهمه ی احاد جامعه از هر رنگ ،نژاد ،نخبه و غیر نخبه،اسیب دیده و سالم در ساختن آینده بهتر کشور نقش ایفا و استفاده کنیم .
ایشان با تاکید بر اینکه باید تساوی و عدالت در فرصتها برای شما ایجاد شود گفت:تمام تلاش خود را برای ایجاد دبیر خانه دائمی برای شما در بخشهای مختلف چون موسیقی،تئاتر،شعر و صنایع دستی بکار خواهم گرفت.
وی از مدیران مراکز که برای حضور معلولان در این جشنواره تلاش کردند و از داوران هنرمند کشوری و استاندار و مسئولان تقدیر و تشکر کرد.

نحوی نژاد معاون توانبخشی کشور در رشت ؛ از زبان هنر در درمان ،رشد و با لندگی معلولان استفاده شود

نحوی نژاد معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در این اختتامیه با اشاره به اینکه شما با حضور در این جشنواره با زبان معلولیت خواسته های معلولان را به گوش جامعه رساندید گفت:من از دکتر پارسی تشکر می کنم که چنین فضایی را برای شما فراهم کرد و استفاده از زبان هنر و هنر درمانی در بالندگی و رشد بر کسی پوشیده نیست.

%d9%86%d8%ad%d9%88%db%8c-%d9%86%da%98%d8%a7%d8%af
وی به مطالبات معلولین از جامعه اشاره و افزود؛بسیاری از این مطالبات بدون پاسخ مانده و تبعیض ها که باعث رنج در این عزیزان شده است پس باید مطالباتشان با چنین برنامه هایی به گوش جامعه برسد.
ایشان هنر را بهترین عرصه برای ورود معلولان به جامعه و ایجاد بازار کار خواندو افزود:با هنر می توان از مهمترین سرمایه وجودی معلولا ن که لطافت فکری است بهره برد.
وی از حضور ۱۱۰ هزار معلول،سالمند،بیمار مزمن به شکل پاره وقت و دائمی در مراکز بهزیستی کشور خبر داد و گفت:جشنواره های منطقه ای که در شش منطقه کشور برگزار می شود و این حضور و حضور زیر مجموعه بهزیستی در جشنواره بین المللی تئاتر اصفهان گواه حرف ماست.

ایرج راد هنرمند برجسته تئاتر و  سینما  ؛من با جشنواره تئاتر (مارلیک) در شما توانمندی دیدم نه معلولیت

ایرج راد با اشاره به اینکه من از اجرای شما عزیزان شگفت زده شدم گفت:داوری از کارهای زیبایتان که با جزابیتهای خاص اجراء کردید دشوار است .
وی خواستار استمرار اجراهایی این چنینی در استان و اختصاص سالن به معلولان را خواستار و تاکید کرد؛دبیر خانه دائمی جشنواره برای برنامه ریزی و ارتقاء معلولان و زمینه ها برای بالا بردن توان این عزیزان فراهم شود.
این هنرمند ارزشی تصریح کرد ؛کسی که کار تئاتر می کند برنده است زیرا کار گروهی نیازمند عشق ،انگیزه و علاقه است و شما این برندها را در اجراء داشتید.

%d8%ac%d8%b4%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%aa%d8%a7%d8%aa%d8%b1-%d9%85%d8%b9%d9%84%d9%883
ایرج راد با بیان اینکه من افتخار می کنم که داوری توانمندی هایتان را بر عهده داشتم گفت: من در شما توانمندی دیدم نه معلولیت و نام معلول گذاشتن بر شما خطاست
این پیشکسوت عرصه تئاتر و سینما گفت:مسئولان برای این عزیزان فضاها را فراهم کنند زیرا کار معلولان و تاثیر گذاری آن بر افراد سالم جامعه که مسئولت را احساس کنند زیاد است .
ایرج راد با اشاره به اینکه همیشه یک تعداد برگزیده می شوند ولی من همه ی شما را بهترین و برگزید ه می بینم و ستایش می کنم گفت: شما با معلولیت ذهنی انقدر حافظه و استعداد دارید که دیالوگ ها را با قدرت ادا کردید و دوستان نابینا که نشان دادند بیناتر از من هستند.

در پایان این مراسم از دکتر پارسی با لوح تقدیرتوسط معاون امور توانبخشی کشور تقدیر  و همچنین از برگذیدگان تئاتر (مارلیک)با لوح تقدیر و جوایز نقدی تجلیل شد.

در اختتامیه جشنواره استانی تئاترمعلولین بهزیستی گیلان (مارلیک) قطع صدا از پر حاشیه ترین حوادث جشنواره شد چون ساعتی این قطع صدا همه ی حاضران را بر صندلی ها بدون برنامه نشاند و این یعنی معلولان ما با حاشیه ها به راحتی کنار می ایند و ادمهای صبوری هستنند و من این صبوری را در سالن دیدم زیرا افراد سالم حاضر در سالن همه از این حاشیه بی صدایی بیزار بودند .
تهیه گزارش ؛زلیخا صفری