؛نماینده عالی دولت در گیلان ارتقاء فرهنگ مالیاتی در جامعه را موضوعی با اهمیت خواند و با تأکید بر لزوم همکاری همه اقشار در این زمینه، گفت که درآمدهای مالیاتی پشتوانه توسعه استان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛ دکتر ارسلان زارع  در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که سیدعلی‌آقازاده یکی از نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت؛ به تحقق یک‌هزار و ۷۲ میلیون تومان درآمد مالیاتی در استان طی هفت‌ماه امسال اشاره و خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ درصد از این میزان را دریافت معوقات مالیاتی تشکیل می دهد.

وی گیلان را در زمره استان‌های پیشتاز کشور در تحقق درآمدهای مالیاتی عنوان و اضافه کرد: تحقق این درآمد در توسعه استان نیز نقش قابل توجهی دارد.
دکتر زارع با یادآوری پرداخت کمک نقدی ۱۸۶ میلیارد تومانی به شهرداری ها و دهیاری های استان طی سالجاری گفت: سهم شهرداری رشت از این میزان ۵۶ میلیارد تومان بوده که به طور عمده در جهت اجرای طرح های مرتبط با عمران و آبادانی شهری بوده است.
وی ارتقاء فرهنگ مالیاتی در جامعه را با اهمیت خواند و بر لزوم همکاری همه اقشار به ویژه کارآفرینان، صاحبان مشاغل و بخش خصوصی در پرداخت معوقات مالیاتی تاکید کرد و افزود: باید کوشید تا استان از منافع اجرای این سیاست به خوبی بهره مند شود.
 دکتر زارع در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم مستندسازی اموال غیرمنقول دستگاه ها و تبدیل اسناد دفترچه ای به اسناد تک برگی در راستای اجرای طرح جامع حدنگاری (کاداستر) و تکالیف قانونی آن تاکید کرد و گفت: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی دولتی و حتی مدیران نهادهای خصوصی، باید در جهت اجرای این مهم هرچه زودتر نسبت به دریافت سند تک‌برگی اموال و یا رفع مشکلات احتمالی در بخش اسناد مالکیتی اموال غیرمنقول اقدام کنند.
وی حفظ و صیانت از اموال و املاک دولتی را وظیفه اصلی مدیران دستگاه های اجرایی خواند و از آنان خواست تا در حراست از بیت المال کوشا باشند.
نماینده عالی دولت در استان همچنین به ضرورت ثبت نام سهامداران در سامانه سجام (سامانه جامع اطلاعات مشتریان) برای تشکیل هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری استانی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰درصد از سهامداران نسبت به ثبت نام اقدام کرده اند که برای تشکیل مجمع عمومی باید این میزان به ۵۰ درصد برسد و لازم است اجرای این مهم اطلاع رسانی شود.
وی به اداره‌کل فناوری ارتباطات و اطلاعات استان نیز تأکید کردکه به سبب ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از شکل گیری اجتماعات، علاوه بر دفاتر پیشخوان دولت، زمینه ثبت نام غیرحضوری سهامداران را فراهم سازد.
استاندار گیلان در خاتمه سخنانش با اشاره به اهمیت اجرای بسیاری از طرح های توسعه ای با مشارکت بخش خصوصی ، این مهم را موضوعی مورد تأکید در سند توسعه کشور و برنامه ششم ذکر و اضافه کرد: برای تعالی کشور باید بخش خصوصی در کنار بخش دولتی قرار گرفته و از ظرفیت سرمایه گذاران به بهترین شکل، استفاده شود.
سید علی آقازاده از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی اتمام هرچه سریعتر طرح های نیمه کاره و عام المنفعه را مستلزم تعامل منطقی و همکاری جدی مجموعه دست اندرکاران استان دانست.
در این جلسه گزارش عملکرد درآمدهای مالیاتی استان و پیش بینی آن برای سال ۱۴۰۰ توسط مدیرکل امور مالیاتی استان ارائه شد.