صفیر گیلان؛مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان، پرداختن به موضوع اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری را یکی از اهداف اصلی کشور دانست و اظهار کرد: بند ۱۷ سیاست های اقتصاد مقاومتی مربوط به درآمدهای مالیاتی است و به سمت درآمدهای غیر نفتی سوق پیدا می کند. وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی […]

 

صفیر گیلان؛مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان، پرداختن به موضوع اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری را یکی از اهداف اصلی کشور دانست و اظهار کرد: بند ۱۷ سیاست های اقتصاد مقاومتی مربوط به درآمدهای مالیاتی است و به سمت درآمدهای غیر نفتی سوق پیدا می کند.

وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی بر عهده دارد، تصریح کرد: به منظور اجرای منویات رهبری باید در این مجموعه تحولات بزرگی اتفاق بیافتد لذا اصلاح قانون مالیات های مستقیم، طرح جامع مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده را مد نظر داریم.

این مقام مسئول، با بیان اینکه فرهنگ مالیاتی و آموزش باید همواره مورد توجه قرار بگیرد، افزود: مردم باید بدانند مالیات پرداختی آنها در کجا هزینه می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان، مالیات را یکی از پاک ترین درآمدها دانست که می توان به وسیله آن اقتصاد کشور را مدیریت کرد و گفت: به طور کلی در دنیا تامین هزینه های جاری یک دغدغه است و لذا در کشورهای توسعه یافته بیش از ۸۰ درصد هزینه ها از محل درآمدهای مالیاتی صورت می گیرد.

وی اجرای طرح جامع مالیاتی را با هدف مالیات گیری نوین و غیر کاغذی دانست و یادآور شد: در گذشته مودیان مالیاتی باید برای تحویل اظهارنامه به اداره می آمدند. امسال ۱۳۸ هزار اظهارنامه از مودیان در استان گیلان دریافت شد که از طریق مراجعه آن ها به پایگاه سازمان امور مالیاتی صورت گرفت.

انوری، با بیان اینکه در استان گیلان زیرساخت های طرح جامع مالیاتی طی یکسال و نیم گذشته به صورت کامل فراهم شده است، عنوان کرد: این طرح چندین هدف عمده را دنبال می کند که از جمله آنها می توان به مودی مداری، تسهیل وصول مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی اشاره کرد.

وی با اشاره به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در ۱۶۰ کشور جهان، خاطرنشان کرد: از مهرماه سال ۱۳۸۷ که قانون مالیات بر ارزش افزوده اجرا شد، یکصد هزار میلیارد تومان به دهیاری ها و شهرداری ها پرداخت شد که این مبالغ در جهت عمران و توسعه به کار گرفته شد.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان اضافه کرد: مودیان باید چهار مرحله در چهار فصل نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند و آن رقمی که تحت عنوان مالیات بر ارزش افزوده دریافت کردند را به حساب خزانه واریز کنند.

انوری، با بیان اینکه سال گذشته حدود ۹۷۰ میلیارد تومان مالیات وصول کردیم، گفت: ۴۸ درصد از این میزان مالیات مستقیم و مابقی مالیات بر ارزش افزوده بوده است که تمام این ها به خزانه دولت واریز می شود و حدود ۵۰ درصد از هزینه های استان را تامین می‌کند./ایسنا