به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛ما منکر زحمات شهردار نیستیم/موضوع احشام سرگردان نباید ساعتها وقت جلسه شورا را بگیرد/ ما عباسقلی زاده را با برندها و ظرفیتهایی که داشت آوردیم/حس تعامل خواهی در شهرداری فومن کم رنگ است/پرداخت حقوق کارگران در اولویت مدیریت شهرداری فومن قرار گرفت . به گزارش اختصاصی صفیر گیلان در یکصدو […]

 

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛ما منکر زحمات شهردار نیستیم/موضوع احشام سرگردان نباید ساعتها وقت جلسه شورا را بگیرد/ ما عباسقلی زاده را با برندها و ظرفیتهایی که داشت آوردیم/حس تعامل خواهی در شهرداری فومن کم رنگ است/پرداخت حقوق کارگران در اولویت مدیریت شهرداری فومن قرار گرفت .

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان در یکصدو پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر فومن در ابتداء شاهین علیزده رئیس شورای این شهر ضمن تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی  به مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران گفت:خدمات شایسته این مرد بزرگ به انقلاب و کشور ایران بر کسی پوشیده نیست .

جلسه شورا1

علیزاده ازمصوبات جلسات گذشته و  بازدید میدانی شهردار و شوراها از بازار سردار جنگل گفت: خواسته های کاسبان به حق و باید برای رضایتمندی آنها تصمیماتی اتخاذ گردد.

رئیس شورای شهر فومن از ترمیم روشنایی بازار و نصب دوربین خبر داد و گفت:سرویس بهداشتی بازار باید باز سازی شود.

ایشان همچنین موضوعی را که گریبانگیر شهرداری و شورا هست آسفالت معابر و خیابانهای شهر خواند واظهار کرد؛راههای ارتباطی بین خیابانهای شهر با نگاه ویژه عملیات تکمیلی روکش اسفالت شود.

وی تصریح کرد؛  ما منکر زحمات شهرداری نیستیم  ولی کوچه هایی چون ارتباطی امام بر ،انتظام،شهید افتخاری،شهید احمدی و غیرو…. نیاز به روکش آسفالت دارد زیرا خروجی شهر محسوب می شوند.

رئیس شورای شهر فومن  به گلدان سازی مسیر رشت از سپاه ناحیه فومن  تا ورودی پل حاجی آباد  که یک طرف مسیر کار انجام و مسیر دیگر مانده اشاره و افزود:در ورودی شهر روشنایی پایین و کم نور وباید ورودی شهر روشن شود.

علیزاده موضوع دیگر را احشام سرگردان در سطح شهر دانست و گفت: نباید موضوعی به این کوچکی اینقدر تکرار و وقت جلسات را بگیرد زیرا نیازهای این شهر که باید در جلسات مطرح شود چیز های مهم دیگری است.

وی به نظرات مردم در این مورد اشاره و گفت: در همه ی محلات فقط همین حرف هست و تا امروز روشهای جمع اوری احشام سرگردان جوابگو نبوده و باید تدبیر نو و جدید اندیشیده شود.

رئیس شورای شهر فومن به شن ریزی کوچه ها که نیازبه شن ریزی دارد اشتره و تصریح کرد؛با رایزنی هایی که با فرماندار محترم داشتیم توانستیم معدن شن و ماسه را برای این کار بگیریم.

مهیار ابراهیمی عضو شورای شهر فومن تاکید کرد؛تعامل و حس تعامل خواهی کم رنگ است

مهیار ابراهیمی به برخی مدیریتها اشاره و افزود:امروز برخی در مدیریت سیاسی در جایگاه اجرایی قرار میگیرند در حالی که در مدیریت سیاسی استفاده از فرصت و در مدیریت اجرایی اجرای فرصت می کنیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه علارغم همدلی ها  و دوستی ها  به این نتیجه رسیدیم انگار تذکرات ما مورد توجه قرار نمی گیریم در حالی که ما نماینده مردم و امدیم نشستیم که فقط بگوییم که سر موضوعات چاره جویی  و پاسخ داشته باشیم.

وی به فرافکنی ها اشاره و افزود: عدم دقت در اجرای اموری که روی انها زحمت کشیدیم ازار دهنده بوده و این در حالی است که زمانی که باید خروجی را ببینیم فرافکنی ها شروع می شود.

ایشان همچنین به ارتفاء بیش از ۵۰ سانتی از کف خیابان در برخی کوچه ها که کف پوش زدند اشاره و افزود؛بروید در منطقه امام بر و مشکلات را  ببینید و این یعنی مهندسان خودشان حضور داشته باشند تا چنین اشکالاتی ایجاد نشود.

 

وی خواستار جذب اعتماد مردم   نسبت به اعضای شورا با ایجاد حس همگرایی شد و گفت: فریاد ما برای خودمان و منافع شخصی  مان نیست شهر برای همه ماست و باید برای خوشحال شدن مردم کار کنیم.

مهیار ابرهیمی تاکید کرد؛امروز تعامل و حس تعامل خواهی کم رنگ است و تلاش کنیم تعامل خواهی را ایجاد کنیم.

وی شهرداری فومن را بدون مدیریت خواند و گفت: اینجا همه چیز صفر و مدیریت شهرداری و اعمال مدیریت در شان مردم نیست و باید مدیریت شهرداری نیرو های ی خود را به گونه ای مدیریت کند که در شان مردم شهر باشد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه ما مهندس عباسقلی زاده را با برند ها و ظرفیتها اوردیم  گفت: امروز ما انتظاراتی از ایشان داریم و اگر چه پول نیست ولی درست انجام دادن کارها می تواند اتفاقات خوبی را رقم زند حتی اگر پول نباشد.

وی تاکید کرد؛با عینک سیاسی برخورد نکنیم زیرا با این نگاه مردم دو دسته می شوند .

ایشان به معضلات خیابانها ،کوچه ها ،فضای سبز،سد معبر،زباله ها،حواشی رودخانه ها و غیرو اشاره و گفت: باز گفتیم خبری نشد و باز می گوییم جناب عباسقلی زاده خودت شهر ساز هستید خودتان نگاه کنید ببینید چه خبر است.

شاهین علیزاده؛اینجا چون نطرات باید گفته می شد تا تدبیر اندیشیده شود ما به اقای ابراهیمی وقت بیشتر دادیم.

جلسه شورا فومن

عباسقلی زاده ؛پرداخت حقوق کارگران در اولویت برنامه های شهرداری فومن قرار گرفت

هوشنگ عباسقلی زاده شهردار فومن ضمن تسلیت رحلت بزرگمرد تاریخ انقلاب اسلامی و خدمات که در عرصه سیاسی کشور ایفا کرد گفت: تشییع پیکر ایشان با حضورمیلیونی از اتفاقات خوب در تاریخ کشور بود.

شهردار فومن با اشاره به اینکه باید با توجه به منابع و وحدت  بتوانیم به نتایجی مثبت برسیم گفت:از این به بعد منابع  مالی ما سخت تر می شود و حتی برای شن ریزی برنامه ریزی نیاز است.

وی به رکود در درآمد شهرداری به ویژه ساخت و ساز ها که امسال به ۷۰ فقره رسیده اشاره و افزود:در شن ریزی هم علارغم داشتن معادن نیاز به تعمیر ماشین الات هست که این خودش هزینه بر است.

وی نظرات شوراها را قابل احترام و اجرایی خواند و گفت:در بخش اسفالت ما بدهی میلیاردی داریم و برای ادامه کار پول می خواهیم زیرا ما حتی فروش املاک  را نداشتیم و این نشانه رکود پروانه ساختمانی است.

شهردار فومن به بازسازی پارک و فضاهای سبز که همه هزینه بر هستند اشاره و افزود؛چراغهای پارک برای چهل سال پیش هستند که با دست زدن انها باید کل پایه و چراغ عوض شود.

وی به پرداخت حقوق کارگران که از قبل مانده تاکید و افزود؛ اولویت ما بعد از پرداخت بخشی از حقوق کارگران پارک اصلی شهر است زیرا کار کردن در بخش دیگر منابع ما را ضعیف می کند باید در چهارچوب حرکت کنیم.

عباسقلی زاده با بیان اینکه باید با پول پیش رویم گفت:نظافت و رنگ آمیزی کل فضاهای شهر پوشش داده می شود و در بحث روشنایی معابر نیز کارهایی در دست انجام هست.

وی به اهتبارات نیز اشاره و تصریح کرد؛ در بحث اعتبارات از محل اعتبارات چهار منبع در آمدی منبع استانی ۵۰ میلیون تومان که ۱۵ میلیون تومان اختصاص داده شد و ماده ۱۸۰ که ۲۲۰ میلیون تومان بود فقط ۱۰۸ میلیون تومان اختصاص و جزو ۴۸ صفر و تخصیص صفر و جزء ۶۶ که جرائم مردمی ۳۴ میلیون اختصاص یافته کل پولهای تعریف دارد و ما کارها را شروع و باید به منابع داخلی توجه کنیم.

شهردار فومن گلایه و انتقادات شورا را به حق دانست و اظهار کرد؛مشکلات مالی باعث کندی کارهاست.

شهردار فومن به پرده ها که هفتگی۶ کارگر شهرداری فقط مسئول بالا و پایین اوردن پرده ها هستند اشاره و تصریح کرد؛ من این کار را منع کردم زیرا ما باید وظایف خود را انجام دهیم و  مسئول پرده ها نیستیم.

شهردار فومن به چکهای معوقه که بالغ بر یک میلیارد تومان است اشاره و افزود: ما اعتماد کردیم و امروز باید شکایت و رسیدگی را دنبال کنیم باید این پول به شهرداری پرداخت شود .

وز افزود؛کارها ا گر به منابع مالی  برسیم شدنی هست و این با پرداخت بدهی ها از طرف انبوه سازان  و چک ها  معوقه جبران می شود.

شهردار فومن خرابی ها را بی حد و حصر خواند  و گفت: با ریختن این همه آسفالت ما به جایی نرسیدیم و فقط از گل در اوردیم واول مسیرهای اصلی و  فرعی ها در اولویت بعدی آسفالت هستند.

هوشنگ عباسقلی زاده تاکید کرد؛کوچه هایی که عوارضی خود را پرداخت کردند در اولویت آسفالت قرار دارند و ما از شهروندان می خواهیم که عوارضی ها را برای شهر خود و آبادانی آن پرداخت کنند.

شهردار فومن از اعضای شورای شهر خواست تا اولویتهای اصلی را مطرح کنند تا شهرداری و مدیریت شهری در سر لوحه کارهایش قرار دهد.