به گزارش اختصاصی صفیر گیلان از فومن؛آیت الله سید احمد حسینی خراسانی عصر پنج شنبه در مراسم بزرگداشت «آیت الله محمد تقی بهجت فومنی» که در مسجد بالا محله شهرستان فومن برگزار شد ضمن نثار سلام و صلوات و تهنیت خدمت خواهران و برادران ایمانی،ولایی،انقلابی و رزمندگان،مجاهدان،خانواده شهیدان ،فومن،شفت ،رشت وهمه ی گیلانیان ، اظهار […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان از فومن؛آیت الله سید احمد حسینی خراسانی عصر پنج شنبه در مراسم بزرگداشت «آیت الله محمد تقی بهجت فومنی» که در مسجد بالا محله شهرستان فومن برگزار شد ضمن نثار سلام و صلوات و تهنیت خدمت خواهران و برادران ایمانی،ولایی،انقلابی و رزمندگان،مجاهدان،خانواده شهیدان ،فومن،شفت ،رشت وهمه ی گیلانیان ، اظهار کرد:این زمان  در روزگار غیبت امام زمان (عج) عصر خدعه بوده و زمان غربت اسلام و مظلومیت مسلمانان است.

حسینی  با بیان اینکه این دوران زمان فتنه انگیزی فتنه انگیزان و آتش افروزی ادم هایآتش افروز و زور گویی ظالمان و موقع ظلم ستمگران و…است ، افزود: مدیریت جامعه اسلام برعهده روحانیون و فقه ها و پیروان مکتب حسینی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در این روزگار اکنده از جهالت و ستم و زورگویی فقیهان که امینان پیامبراننددر میان مردم  و برای کمک به دستان بشر که در پی حوادث و رویداد غم انگیز سیاسی اجتماعی و فرهنگی است بلند می شود .

 

عضو جامعه مدرسین قم تصریح کرد: درطول دوران غیبت امام زمان (عج) فقه ها و مرجعیتی همانند «آیت الله بهجت فومنی» از مکتب اسلام و تمامیت آب و خاک و ملت صیانت کردند و اگر فقه هایی چون آیت الله بهجت  نبودند شریعتئ،نبوت،امامت و اصول راستین دین و دیانت دست خوش تغییر قرار می گرفت..

 

ایشان  تصریح کردند؛اگر امروز شاهد اسلام زنده و پویا در جهان هستیم به سبب محافظت فقه ها از دین خدا بوده که تا زمان ظهور امام زمان (عج) نیز ادامه دارد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش تأثیرگذار فقه، فقیه و فقهات  در سطح جامعه، افزود: آیت الله بهجت فومنی یکی از این فقه ها بوده که نه تنها یک چهره شهرستانی، استانی، کشوری و منطقه ای است بلکه به عنوان یک شخصیت شاخص جهانی از وی یاد می شود.

وی در ادامه به آثار منتشر شده آیت الله بهجت اشاره کرد و گفت : ایشان شخصیتی است که به عنوان یک عارف، زاهد، معلم اخلاق و مربی نفوس و انسان صاحب کرامت شناخته می شود.

عضو جامعه مدرسین قم با بیان اینکه این چهره شاخص جهان اسلام قبل از تمام ویژگی های گفته شده یک فقیه بودند، خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال های گذشته برای معرفی این روحانی جلیل القدر توازنی برای بیان ابعاد مختلف شخصیتی ایشان وجود نداشته و تنها یک بعداز شخصیت آیت الله بهجت  مورد توجه قرار گرفته و آن بعد زیارت و تشرفهایش در تابستان به مشهد و به تکرار زیارت مداومش از بانوی کرامت حضرت معصومه(س) بوده است.

فقیهانتخابات

آیت الله حسینی خراسانی تاکید کرد؛بهجت را فقط به زهد نشناسیم بهجت یک فقیه بزرگ بود .

وی شناخت آیت الله بهجت را منوط به شناخت صحیح از ویژگی فقه ایشان عنوان و تآکید کرد:  باید دید که آیت الله بهجت در عرصه فقهات دارای چه شخصیتی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهرستان فومن دارای شخصیت های بزرگ و شناخته شده در حوزه های علمی، مذهبی، فرهنگی و سیاسی است، اظهار کرد:  شخصیت ها یی چون میرزا کوچک جنگلی و سرداران شهید شهرستان و استان و روحانیون برجسته محصول فرهنگ ناب محمد (ص) و آل محمد(ص) هستند.

وی با اشاره به اینکه این فرهنگ توسط علمای بزرگی همانند آیت الله بهجت  و محمد باقر شفتی در طول سال هاحفظ شده است، ادامه داد: از این نظر استان گیلان و شهرستان فومن دارای پیشینه غنی است.

وی با بیان اینکه امروز فومن با نام فقیه عالیقدر «آیت الله بهجت» شناخته می شود، افزود: باید راه، فکر و اخلاق او نیز رعایت شده و این شهرستان باید دارای یک حوزه علمیه پر رونق شود.

عضو جامعه مدرسین قم در ادامه ترغیب جوانان به حضور در حوزه های علمیه و کسب معارف اسلامی را از وظایف مهم مسئولان شهرستان فومن برشمرد و گفت : شما با پیشینه ای چون آیت الله بهجت  سعی کنید راه فکری و اخلاقی او را ادامه دهید.

 

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: امروز همه ملت ایران در معرض آزمون بزرگی هستند که این انتخابات مورد رصد همگان از جمله دشمنان است و دشمن بیشتر از ما برای انتخابات سرمایه گذاری کرده است.

آیت الله حسینی خراسانی با بیان اینکهدشمن می خواهد استقبال از انتخابات کاهش یابد گفت: با حضور پر شور دل شهدا و خانواده شهدا  و رهبری  را مسرور کنیم

وی به حادثه تلخ  معدن ذغال سنگ آزاد شهر در گلستان  اشاره و افزود:جمعی از کارگران  معدن  جان باخته و جمعی محبوس و گرفتار در معدن شدند و من به خانواده آنها تسلیت عرض می کنم.