به گزارش صفیر گیلان؛ یکی از عمده‌ترین فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای خدمت‌رسانی به قشر محروم جامعه اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی با همکاری گروه‌های جهادی است که تاثیر به‌سزایی در رفع مشکلات به‌ویژه در مناطق محروم داشته است. به گفته نمایندگان مجلس شورای اسلامی بودجه عمرانی کشور در لایحه بودجه سال ۹۷ با کاهش مواجه […]

به گزارش صفیر گیلان؛ یکی از عمده‌ترین فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای خدمت‌رسانی به قشر محروم جامعه اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی با همکاری گروه‌های جهادی است که تاثیر به‌سزایی در رفع مشکلات به‌ویژه در مناطق محروم داشته است.

به گفته نمایندگان مجلس شورای اسلامی بودجه عمرانی کشور در لایحه بودجه سال ۹۷ با کاهش مواجه بوده است؛ اجرای پروژه‌های عمرانی مانند ساخت مسکن محرومان و مدارس برای قشر محروم جامعه جایگزین مناسبی برای این خلاء بودجه‌ای است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اجرای برنامه‌هایی مانند ساخت مسکن محرومان، بازسازی و مرمت مدارس و مساجد، اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند و برپایی رزمایش‌های خدمات‌رسانی سبب شده است که بخشی از مشکلات مناطق حاشیه‌ای شهرها کاهش پیدا کند.

اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی غالباً با حضور گروه‌های جهادی و جوانان انجام می‌‌‌شود که بسیاری از تفریحات و آسایش‌ خود را کنار می گذارند و تنها با هدف خدمت به مردم در مناطق محروم حاضر می‌‌شوند.

با وجود هزینه بالای درآمد به ویژه برای قشر محروم جامعه، برپایی ایستگاه‌های سلامت و ویزیت رایگان با حضور پزشکان متخصص سبب شده است تا مخاطبان این طرح‌ها بتوانند به راحتی مسائل بهداشتی و درمانی خود را پیگیری کنند.

فرمانده سپاه قدس گیلان  ضمن تشریح اقدامات این مجموعه در راستای محرومیت‌زدایی اظهار داشت: سپاه همواره به کمک مردم توانسته است از کیان انقلاب دفاع کند و مردم اصلی‌ترین علت ماندگار انقلاب هستند.

سردار محمد عبد‌الله‌پور با بیان اینکه قشر مستضعف جامعه عمده‌ترین بخش از گروه‌های مردمی را تشکیل می‌دهند خاطرنشان کرد: مستضعفان تمام دارایی خود را صرف انقلاب کردند.

وی با اشاره به اقدامات سپاه پاسداران انقلال اسلامی در راستای محرومیت‌زدایی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های سپاه در حوزه محرومیت‌زدایی معرفی ۱۰۰ دهستان نمونه در سراسر کشور است که سهم استان گیلان سه دهستان است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه این دهستان‌ها باید در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزشی، زیرساخت و فرهنگی نمونه باشند افزود: تاکنون اقدامات موثری در دهستان‌های استان گیلان در راستای محرومیت‌زدایی انجام شده است.

سردار عبدالله‌پور اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی زودبازده را بخشی از فعالیت‌های سپاه قدس گیلان دانست و عنوان داشت: اهدای بیش از ۵۰ سری جهیزیه کامل به نوعروسان در سال ۹۷ بخشی از اقدامات سپاه قدس گیلان در این راستا بود.

وی بازسازی، نوسازی و مرمت مدارس با کمک گروه‌های جهادی را یکی دیگر از اقدامات محرومیت‌زدای سپاه قدس گیلان دانست و گفت: امسال ۲۰۰ گروه جهادی در رزمایش خدمت‌رسانی سپاهیان حضرت محمد رسول‌الله(ص) شرکت کردند.

فرمانده سپاه قدس گیلان برگزاری شیفت خدمت در کارخانجات را یکی از اقدامات بسیجیان در راستای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم دانست و افزود: احداث واحدهای مسکن محرومان بخشی از فعالیت‌های سپاه قدس گیلان است.

سردار عبدالله‌پور با اعلام اینکه تاکنون هزار واحد مسکن محرومان توسط سپاه قدس گیلان ساخته شده است خاطرنشان کرد: امسال نیز در این راستا هزار واحد دیگر در استان گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.