به گزارش صفیر گیلان؛ یونس محمودی سرپرست فرمانداری شهرستان آستانه‌اشرفیه در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان، امام جمعه آستانه اشرفیه، نماینده مجلس و سایر اعضای شورای اداری برگزار شد با بیان اینکه این شهرستان نقش مهمی در اقتصاد استان گیلان دارد، اظهار کرد: آستانه‌اشرفیه به دلیل داشتن […]

به گزارش صفیر گیلان؛ یونس محمودی سرپرست فرمانداری شهرستان آستانه‌اشرفیه در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان، امام جمعه آستانه اشرفیه، نماینده مجلس و سایر اعضای شورای اداری برگزار شد با بیان اینکه این شهرستان نقش مهمی در اقتصاد استان گیلان دارد، اظهار کرد: آستانه‌اشرفیه به دلیل داشتن ۱۰۸ هزار نفر جمعیت و داشتن محصولات فراوان کشاورزی دارای ظرفیت خوبی در این حوزه بوده و می‌تواند به اقتصاد استان گیلان کمک کند.

وی با اشاره به شاخصه مهم شهرستان آستانه‌اشرفیه گفت: مهم‌ترین شاخصه این شهرستان مذهبی بودن آن است به‌طوری‌که به‌عنوان چهارمین شهرستان مذهبی ایران بوده و هرساله زائران بسیاری را جذب خود می‌کند.
یونس محمودی با تأکید بر نقش مهم سرمایه‌گذاری در آستانه‌اشرفیه بیان کرد: این شهرستان می‌تواند به‌تنهایی تمام نهال صنوبر ایران را با توجه به ظرفیت خود تأمین کند زیرا دومین شهرستان در حوزه کاشت نهال است که باید بخش خصوصی به آن توجه کنند.
سرپرست فرمانداری شهرستان آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه باید تلاش شود تا تراز اقتصادی شهرستان آستانه‌اشرفیه در استان افزایش پیدا کند، تصریح کرد: باید سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را برای انجام کارهای اقتصادی در بندر کیاشهر ترغیب کنیم زیرا این منطقه به دلیل داشتن سواحل زیاد دارای ظرفیت خوبی در این حوزه است.
محمودی انتخابات مجلس را یک‌ اتفاق سیاسی بسیار مهم عنوان کرد و گفت: سلامت انتخابات، محافظت از آرای مردم، تأمین امنیت چند اصل مهم برای دولت و استانداران و فرمانداران است که می‌تواند به برگزاری انتخابات بزرگ کمک کند که در شهرستان آستانه‌اشرفیه هم قطعاً این‌گونه خواهد بود.
نماینده عالی در شهرستان با درخواست از مسؤولان برای توجه به دغدغه‌های مردم افزود: برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات باید مسؤولان و روسای ادارات دغدغه‌های مردم را رفع و پروژه‌های ناتمام را به اتمام برسانند زیرا انتخابات تجلی اقتدار یک کشور است.
سرپرست فرمانداری شهرستان آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه مسؤولان باید در بین مردم امید ایجاد کنند، تصریح کرد: به مدیران شهرستان تذکر می‌دهم در روستاها از ایجاد ناامیدی در بین مردم جلوگیری کرده و با انجام وظایف خود به مردم امید تزریق کرده و از امکانات کشور و دولت از کاندیدهای مجلس به نفع و یا علیه آنان کار نکنند.

اصلی_1
معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه ویژگی‌های شهرستان آستانه‌اشرفیه در سطح استان شاخص است، اظهار کرد: آستانه‌اشرفیه در حوزه گردشگری، کشاورزی و دریایی یکی از شهرستان‌های مهم در استان گیلان است که اگر به آن توجه شود بسیار برای منطقه مفید و مثمر ثمر است زیرا باعث ایجاد اشتغال می‌شود.
محمود قاسم نژاد با تأکید بر تلاش برای ارتقای جایگاه آستانه‌اشرفیه در کشور گفت: باید مسؤولان از ویژگی‌های شهرستان آستانه‌اشرفیه برای پیشبرد اهداف انقلاب و پیشرفت جامعه استفاده کنند تا باعث ارتقا این منطقه شوند.
وی با اذعان به اینکه بسیاری از محصولات کشاورزی کشور در آستانه‌اشرفیه تولید می‌شود، تصریح کرد: بادام و برنج آستانه‌اشرفیه جزو بهترین محصولات کشاورزی کشور است که باید با برند سازی به توسعه این محصولات کمک کنیم زیرا برنج و بادام کشور در آستانه تولید می‌شود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان مردم را نماد اقتدار کشور دانست و افزود: وحدت بین مردم از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب بود لذا نباید مردم را به درجه‌های مختلف یک و دو تبدیل کنیم زیرا باعث ناامیدی در جامعه می‌شود.
قاسم نژاد با درخواست از مسؤولان برای عدم جناح‌بندی‌های سیاسی بیان کرد: تأکید دولت بر این است که از همه امکانات برای ایجاد آرامش تمام آحاد مردم استفاده کرده و مردم را وارد جناح‌های سیاسی نکنیم زیرا باعث ناامیدی و کاهش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود.
وی لازمه پیشرفت کشور را وحدت میان تمام نهادهای اجرایی کشور عنوان کرد و گفت: ۴۰ سال از انقلاب گذشته و در طول این چهل سال نظام سلطه از هر طریقی خواسته نظام را سرنگون کند و‌ نمونه بارز آن هشت سال دفاع مقدس بوده است که انقلاب با تکیه به مردم و بدون سلاح هشت سال دفاع مقدس را تحمل کردند که دلیل آن وحدت بوده است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با اشاره به برنامه‌های مختلف استکبار برای نابودی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در اوایل دولت دهم آمریکا شدیدترین تحریم‌های اقتصادی را علیه ملت ایران اعمال کرده و در اعتراضات اخیر هم به دنبال متزلزل کردن پایه‌های نظام از طریق ایجاد نارضایتی‌های اجتماعی بوده است که خوشبختانه موفق نبوده است.
قاسم نژاد با اذعان به اینکه کشور در یک‌ جنگ اقتصادی شدید به سر می‌برد، تصریح کرد: وقتی دشمن تمام امکانات خود را برای نابودی نظام استفاده کرده نباید خودمان به خودمان فشار آورده و از هر تریبونی سعی کنیم دولت را ناکارآمد جلوه دهیم لذا باید از مقام معظم رهبری تبعیت و برای حفظ انقلاب اسلامی از طریق وحدت میان مسؤولان تلاش کرد.
وی با اشاره به تعداد داوطلبین ثبت‌نام کننده در استان گیلان گفت: ۴۶۵ نفر در استان گیلان ثبت‌نام و ۲۶ نفر انصراف و ۴۰۶ نفر توسط هیئت اجرایی تائید شده و ملاک هیئت اجرایی استعلام نهاد چهارگانه بوده و کسانی که تائید صلاحیت نشده‌اند می‌توانند شکایت خود را به هیئت نظارت اعلام کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با تأکید بر تلاش برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات مجلس بیان کرد: تکیه این نظام به غرب و استکبار نبوده و با تکیه به مردم تمام قله‌های موفقیت را انقلاب طی می‌کند به‌طوری‌که در طول انقلاب مردم در تمام انتخابات نهایت مشارکت را داشته‌اند.
قاسم نژاد با بیان اینکه مردم از مسؤولان انتظار دارند به آنان کمک شود، تصریح کرد: مردم تا پای جان خود از انقلاب دفاع کرده و‌ باید مسؤولان دسترسی خود را برای مردم افزایش داده و مشکلات جامعه را حل کنند لذا باید رؤسای ادارات این اجازه را به مردم بدهند تا در چارچوب‌های انقلاب، انتقاد کنند.
گفتنی است در این جلسه حمیدرضایی به‌عنوان معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان آستانه‌اشرفیه انتخاب شد.