صفیرگیلان؛مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت تصریح کرد: در مراسم روز جهانی “ساعت زمین” از ساعت ۲۰:۳۰ محلی مهمترین المان هر شهر به عنوان یک نماد به مدت یک ساعت خاموش می شود. به گزارش صفیر گیلان به نقل از اداره اطلاع رسانی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، مراسم جهانی […]

صفیرگیلان؛مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت تصریح کرد: در مراسم روز جهانی “ساعت زمین” از ساعت ۲۰:۳۰ محلی مهمترین المان هر شهر به عنوان یک نماد به مدت یک ساعت خاموش می شود.

به گزارش صفیر گیلان به نقل از اداره اطلاع رسانی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، مراسم جهانی “ساعت زمین” شامگاه گذشته هم زمان با اقصی نقاط دنیا در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت برگزار شد.

 

همه ما نسبت به زمین مسئولیم

فاطمه شیرزاد، رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت در این مراسم ضمن تبریک سال نو اظهار کرد: برای احترام به زمین به مدت یک ساعت چراغ های میدان شهرداری هم زمان با سایر نقاط دنیا خاموش شد.

وی افزود: امیدواریم همه ما بتوانیم با کاهش مصرف برق به زمین کمک کنیم و از کره خاکی محافظت کنیم.

شیرزاد با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم زمین دچار خطرات زیست محیطی شود مطرح کرد: همه ما نسبت به زمین مسئولیم و باید در کنار یکدیگر به کاهش آسیب های زیست محیطی کمک کنیم.

سخنگوی شورای شهر رشت با اشاره به نامگذاری امسال به نام “حمایت از کالای ایرانی” عنوان داشت: انشاء الله همه ما از کالاهای ایرانی خریداری کنیم و کالای ایرانی نیز با ارتقای کیفیت خود مصرف کنندگان خود را افزایش دهند.

 

تاکید محمدحسن علیپور بر حمایت از کالای ایرانی و تحقق شعار سال

محمد حسن علیپور، عضو هیئت رئیسه شورای شهر رشت نیز ضمن تبریک سال نو اظهار کرد: سال جدید را به خانواده های معظم شهدا و شهدای مدافع حرم تبریک عرض می کنم.

وی با تاکید بر تحقق شعار سال “حمایت از کالای ایرانی” بیان داشت: انشاء الله با خرید و حمایت از کالای ایرانی در جهت توسعه اقتصاد کشور و استان گام برداریم و رشت را در درجات بالاتری مشاهده کنیم.

 

فاطمه قدیمی: مراسم ساعت زمین شامگاه گذشته همزمان با اقصی نقاط دنیا در رشت برگزار شد

فاطمه قدیمی، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در این مراسم ضمن تبریک سال نو اظهار داشت: شهرداری رشت برای ششمین سال متوالی به کمپین جهانی ساعت زمین پیوسته است.

وی افزود: کمپین جهانی ساعت زمین از سال ۲۰۰۷ در شهر سیدنی استرالیا آغاز و پس از آن در سال های متوالی توسط شهرهای مختلف اقصی نقاط دنیا ادامه یافت.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت تصریح کرد: در مراسم روز جهانی “ساعت زمین” از ساعت ۲۰:۳۰ محلی مهمترین المان هر شهر به عنوان یک نماد به مدت یک ساعت خاموش می شود.

قدیمی از حضور فعال انجمن های مردم نهاد برای مشارکت در برگزاری مراسم روز جهانی ساعت زمین قدردانی کرد و گفت: چهار انجمن فعال برای برگزاری این مراسم مشارکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم کمپین روز جهانی ساعت زمین در رشت ادامه دار باشد و بتوانیم میانگین مصرف برق در رشت را به حداقل برسانیم.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت به حضور فعال و مشارکت شهروندان در صرفه جویی انرژی و مصرف برق تاکید کرد و یادآور شد: امیدواریم بتوانیم مصرف برق و انرژی در محل کار و منازل خود را به حداقل برسانیم.

 

طیبه بینا: راه اندازی اولین دبیرخانه محیط زیستی رشت به همت دکتر نصرتی

طیبه بینا، مدیر ستاد محیط زیست شهرداری رشت نیز در این مراسم اظهار داشت: به همت دکتر نصرتی، شهردار محترم رشت، اولین دبیرخانه محیط زیستی در شهر رشت راه اندازی شد.

وی بیان داشت: با توجه به تغییرات آب و هوا در دنیا، مصرف انرژی به صورت محتاطانه صورت می گیرد و کوچکترین مصرف انرژی نظیر خاموشی یک لامپ اضافه نیز اهمیت دارد.

 

مدیر ستاد محیط زیست شهرداری رشت از حضور فعالانه سمن ها در مشارکت این مراسم قدردانی کرد.

عضو شورای شهر جهرم: گیلان پر از جاذبه های گردشگری است

عبدالله اسماعیلی، عضو شورای شهر جهرم نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از حضور در شهر رشت و تبریک سال نو اظهار داشت: استان گیلان استانی زیبا و مهمان نواز است.

وی استان گیلان را منطقه ای مناسب برای جذب گردشگر عنوان کرد و افزود: استان گیلان استانی سرسبز و پر از جاذبه های گردشگری است و مسلما مقصد اول گردشگران نوروزی خواهد بود.

 

نسبت به طبیعت مهربان باشیم

پیمان بازدیدی، مدیرعامل موسسه محیط زیستی سرزمین ایده آل ما نیز در این مراسم با اشاره به اینکه متاسفانه نسبت به گیلان نامهربانی های زیادی شده است گفت: اگر همه ما بیاموزیم در زمین زباله نریزیم و زباله دیگران را نیز جمع آوری کنیم شهروندی مسئولیت پذیر خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: باید نسبت به محیط اطراف خود مهربان باشیم و هرکس نسبت به طبیعت مهربان باشد، شهروندان و اطرافیان خود را دوست خواهد داشت.

دوستدار و حافظ زمین باشیم

شمشادی، مدیرعامل جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست گیلان نیز در این مراسم گفت: امروز ما جمع شدیم تا با زمین پیمان ببندیم و آن را حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: همه ما باید دوستدار و حافظ زمین باشیم و نسبت به جاذبه های کره زمین مسئولیت پذیر باشیم.

شمشادی زباله را یک بحران در دنیای امروز عنوان کرد و یادآور شد: گیلان و ایران متعلق به ما است و باید نسبت حفظ آن کوشا باشیم.

هیچگاه نباید محیط زیست را فراموش کنیم

طاهره صبوری، مدیرعامل موسسه حامیان طبیعت گیلان، در ادامه مراسم عنوان کرد: هیچ گاه نباید محیط زیست را فراموش کنیم و محیط زیست متعلق به همه مااست.

گفتنی است در این مراسم فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای شهر و رئیس کمیسیون بهداشت محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی شهر ، محمد حسن علیپور عضو هیئت رئیسه شورا اسلامی ، علی مقصودی معاون خدمات شهری شهرداری، فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، طیبه بینا مدیر ستاد محیط زیست شهرداری رشت و جمعی دیگر از مدیران شهرداری و شهروندان رشتی حضور داشتند.