به گزارش صفیر گیلان ، مراسم گرامیداشت معلم ایثارگر زنده یاد حاج حسن امیدزاده امروز – چهارشنبه – با حضور محمدرضا محسنی فرماندار شفت ، نادر جهان آرای مدیرکل آموزش و پرورش گیلان ، دیگر مسوولین و اقشار مردم در مسجد جامع این شهرستان برگزار گردید . مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در ادامه در […]

به گزارش صفیر گیلان ، مراسم گرامیداشت معلم ایثارگر زنده یاد حاج حسن امیدزاده امروز – چهارشنبه – با حضور محمدرضا محسنی فرماندار شفت ، نادر جهان آرای مدیرکل آموزش و پرورش گیلان ، دیگر مسوولین و اقشار مردم در مسجد جامع این شهرستان برگزار گردید .

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در ادامه در شفت با حضور در آرامگاه مرحوم حسن امیدزاده، معلم فداکار گیلانی و همچنین مزار شهید دانش آموز، ابراهیم نجفی در روستای بیجارسر با نثار گل نسبت به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد.سپس برای زیارت امام زاده اسحاق (ع) عازم این روستا شدند .

پی نوشت/دربهمن ماه سال ۷۶ بود که بخاری مدرسه روستای بیجارسر شفت دچار آتش‌سوزی شد و حسن امیدزاده معلم این مدرسه وقتی جان دانش‌آموزانش را در خطر دید خود را به شعله‌های مهیب آتش زد و بعد از نجات ۳۰ دانش آموز  از ناحیه سر و صورت دچار سوختگی شدید شد و پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از سوختگی شدید در بیمارستان فومن درگذشت.

 images

نام مدرسه محل حادثه به «معلم ایثارگر حسن امیدزاده» تغییر یافت. تقدیر مقام معظم رهبری ازایشان ودریافت “نشان لیاقت” از رئیس جمهوری وقت ایران از جمله قدردانی‌ها از این معلم فداکار بود.