به گزارش صفیر گیلان؛همایش روز مددکاری و توانمندسازی معلولان در سالن کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان شهر رشت با حضور مدیر کل بهزیستی استان گیلان،مدیران استانی از جمله محمود ایزد دوست مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مونا ابرو فراخ معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری رشت، اسفندیار ضیایی مدیرعامل کانون پرورشی فکری […]

به گزارش صفیر گیلان؛همایش روز مددکاری و توانمندسازی معلولان در سالن کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان شهر رشت با حضور مدیر کل بهزیستی استان گیلان،مدیران استانی از جمله محمود ایزد دوست مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مونا ابرو فراخ معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری رشت، اسفندیار ضیایی مدیرعامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان  به همراه جمعی از مدیران شهرستان‌ها و با حضور مددکاران بهزیستی با همکاری مؤسسات غیر دولتی برگزار شد….

محمد رضا پارسی در همایش روز مددکاری گفت: سیاست بهزیستی بر پایه همکاری با انجمن‌ها و مراکز غیردولتی و سمن‌ها در برنامه‌ها، فعالیت‌ها و حتی برنامه ریزی‌ها است.

ایشان تصریح کرد؛ مرزهای بین سازمان بهزیستی با سمن‌ها و مؤسسات انتفاعی و غیر انتفاعی باید برداشته شود.

پارسی  با اشاره به اینکه اگر برنامه‌ها از شکل دولتی خارج شود اثر بخش و در بلند مدت ما را به اهدافمان می‌رساند گفت:سازمان بهزیستی با کمترین امکانات در تلاش است خدمات را به مطلوب‌ترین شیوه به جامعه‌ی تحت پوشش اش که طیف گسترده‌ای از آسیب دیدگان اجتماعی را شامل می‌شود برساند.

ایشان افزودند: در برنامه ششم توسعه وظایف سازمان بهزیستی دو چندان شده است و مراکز اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای پنجاه هزار نفر باید دایر شوند و خدمات پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد که کل جامعه را مورد نظر دارد توسعه می‌یابد.

پارسی با اشاره به برپایی مراسم بزرگداشتی که ۱۴ فرودین ماه برای آرسن میناسیان نیکوکار مسیحی که در رشت خدمات زیادی انجام داد گفت: خدمات و فرهنگ همه نیکوکاران باید ارج نهاده شود.

مدیر کل سازمان بهزیستی استان گیلان افزود: مددکاری اجتماعی یعنی جامعه پذیری و ایجاد پذیرش توانایی‌ها و شایستگی‌های افراد به جای کمبودهایشان.

رحیم تکاملی، معاون توان‌بخشی بهزیستی استان گیلان هم در این گردهمایی گفت: هر امری که با اسم مددکاری انجام می‌شود با نام امام علی (ع)همراه است.

او اضافه کرد: آنچه سازمان بهداشت جهانی از اصول توان‌بخشی برای مددکاران یاد می‌کند با صفاتی که ما از امیرالمؤمنین یافته‌ایم مطابق است.

ایشان این صفات را شامل: انسان دوستی، رعایت بی طرفی در قضاوت‌ها، پرهیز از تعصب است.

تکاملی اضافه کرد: عدالت اجتماعی را در بسیاری از آموزه‌های دینی دیده‌ایم و برای رجوع به این آموزه‌ها باید بیشتر تلاش کنیم.

معاون توان‌بخشی بهزیستی گیلان افزود: هر روزی که یک مددکار آلامی از یک آسیب دیده اجتماعی می‌کاهد روز مددکار است.

تکاملی ۴۷ هزار مددجو تحت پوشش سازمان بهزیستی را از نشانه‌های انجام رسالت‌های بزرگ مددکاران عنوان کرد.

این مراسم با شعرخوانی و موسیقی؛ همچنین خاطره گویی مددکاران اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه یافت. این روز به دلیل تقارن با ولادت حضرت علی (ع) به عنوان الگوی مددکاران انتخاب شده است.