نماینده ولی فقیه در گیلان بر توزیع روغن مورد نیاز مردم در تمام مغازه ها تاکید کرد و گفت: مسئولان اجازه ندهند عده ای زیاده خواه بازار را آشفته کنند.

به گزارش صفیر گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: نمازجمعه از بزرگ ترین نعمت های پروردگار است که در سایه انقلاب اسلامی به مردم ما ارزانی شد.

وی، نمازگزاران جمعه را بهترین رعایت کنندگان شیوه نامه های بهداشتی عنوان کرد و افزود: نمازگزاران برای حضور در نمازجمعه تمام شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ۲۷ آذرماه مصادف با سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه است، تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه موجب شده تا این دو مرکز علمی همدیگر را درک کنند.

آیت الله فلاحتی به ناکامی نقشه های دشمنان در تفرقه میان حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: امروز درک متقابل بین این دو مرکز علمی به وجود آمده است.

وی با اشاره به ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران، بیان کرد: مردم منتظرند مسئولان نظام اسلامی تصمیم جدی در پاسخ به عاملان ترور شهید فخری زاده بگیرند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، تاخیر در پاسخ به ترور شهید محسن فخری زاده را سبب ایجاد آفت و قوه بازدارندگی دانست و خاطرنشان کرد: همانطوری که سپاه در شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق را ویران کرد باید ضربه سهمگین به صهیونیست ها در منطقه وارد کرد.

آیت الله فلاحتی به انتظار ملت ایران در پاسخ قاطع به دشمنان اشاره کرد و یادآور شد: خواب از چشم صهیونیست ها ربوده شده و دشمنان نیز منتظر پاسخ ایران هستند.
وی با اشاره به تصویب قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی در راستای لغو تحریم ها، اظهار کرد: ایران براساس برجام به تمام تعهدات خود عمل کرده اما طرف های مقابل به تعهدهای خود عمل نکردند.

امام جمعه رشت با تاکید به برگشت قوه مجریه به قبل از برجام، بیان کرد: عده ای ترسو مصوبه مجلس را تصمیم عجولانه خواندند و نمی دانیم این افراد چگونه سیاستمدارانی هستند که از روند بررسی مصوبات در مجلس خبر ندارند.

آیت الله فلاحتی به بررسی اقدام راهبردی لغو تحریم از تیرماه سال جاری در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: ۲۴۰ نماینده مجلس مصوبه مذکور را به تصویب رساندند و پس از برطرف شدن ایرادهای شورای نگهبان نمایندگان به آن رای دادند.

وی ادامه داد: عجیب است که دشمن اعتراف می کند دیگر تحریمی نمانده علیه ایران اعمال نکرده باشد ولی برخی ها در داخل می گویند اگر به خواسته های دشمن توجه نکنیم تحریم های سخت تری می شویم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه عمل نکردن به مصوبه مجلس شورای اسلامی جرم است، خاطرنشان کرد: اگر دستگاه های ذی ربط به مصوبه مجلس عمل نکنند باید در دادگاه پاسخگو باشند.

آیت الله فلاحتی به تشکیل جلسه بررسی مسائل اقتصادی استان با حضور استاندار، دادستان، رئیس سازمان صمت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و نماینده اصناف استان در ۱۹ آذرماه جاری در دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: مشکلات گوشت مرغ، روغن، سیمان و آرد در جلسه مذکور بررسی شد.

وی با اشاره به فعالیت ۲ کارخانه تولید سیمان در گیلان، اظهار کرد: دردآور و رنج آور است مردم سیمان مصرفی خود را پاکتی ۳۰ هزار تومان و برخی مواقع ۵۰ هزار تومان خریداری کنند.

امام جمعه رشت، گرانی کالا را تبانی بین افراد سالوس منش و زیاده خواه عنوان کرد و افزود: روزانه ۴۵۰ تن گوشت مرغ در گیلان تولید می شود که نیمی از آن مصرف استان است و بقیه آن به استان های دیگر صادر می شود.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر توزیع روغن مورد نیاز مردم در تمام مغازه ها، بیان کرد: مسئولان اجازه ندهند عده ای زیاده خواه بازار را آشفته کنند.

وی واسطه های نادان، شرور و زیاده خواه را سبب گرانی کالا دانست و تصریح کرد: ضد انقلاب، منافقین و سلطنت طلب ها به دنبال ایجاد آشفتگی در بازار هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار برنامه ریزی مسئولان به منظور جلوگیری از کمبود کالا در بازار شد و گفت: مسئولان باید متخلفان را به دستگاه قضا معرفی کنند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه برای مسئولان زشت است که مردم شب بخوابند و صبح ببینند کالا گران شده است، اظهار کرد: مدیران با الفاظ علمی به دنبال پاسخگویی به جامعه نباشند.

وی همچنین به عفت، شرم و حیا پیرامون سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: هر قدر از آیین مکتب و مذهب فاصله بگیریم به همان میزان آسیب می بینیم و به همان میزان نیز دشمن تلاش می کند خلاء های جامعه را با برنامه ضد دینی پر کند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه تمام برنامه های اسلام مایه سعادت و رشد انسان است، خاطرنشان کرد: زنا یکی از مسائل مربوط به شرم و حیا محسوب می شود و ۳ نوع زنای جنسی، زنای ذهنی و زنای نگاه و نظر داریم.

آیت الله فلاحتی، نگاه شهوت آمیز به نوامیس مردم را زنای چشم عنوان کرد و افزود: اگر کسی در فکر خود زنا کند به همان میزان از ساحت قدسی پروردگار دور می شود.