اختصاصی/صفیر گیلان:حسین اسمعیل پور در جلسه برنامه ریزی وجلسه ستاد گرامیداشت دهه فجر  با اشاره به اینکه ما قصد داریم شرایط  اختشاشات پیش آمده روزهای اخیر در کشور و کینه ها واشتباهات را در دهه فجر پاسخ دهیم گفت:  ما در دهه فجر دو بحث فضا سازی فیزیکی شهر و کوچه  و پروژه ها را […]

اختصاصی/صفیر گیلان:حسین اسمعیل پور در جلسه برنامه ریزی وجلسه ستاد گرامیداشت دهه فجر  با اشاره به اینکه ما قصد داریم شرایط  اختشاشات پیش آمده روزهای اخیر در کشور و کینه ها واشتباهات را در دهه فجر پاسخ دهیم گفت:  ما در دهه فجر دو بحث فضا سازی فیزیکی شهر و کوچه  و پروژه ها را داریم .

اسماعیل پورتاکید کرد؛ شهرداریها تلاش کند تا دهه فجر را برجسته کند تا مسافران و میهمانان  بدانند که نور و گرمای انقلاب در این شهر تابیده شده است.

وی بخش دیگر برنامه های دهه فجر را بحث پروژها خواند و گفت:ما در این بخش پروژهای دولتی و خصوصی و تعاونی ها را داریم.

وی برخی از پروژه ها را در سال جاری و در دهه فجر مهم خواند و گفت:  پروژه ها یی  چون اسفالت و طرح هادی یک روز افتتا ح ،دیدار با خانواده شهدا توسط مدیراندر این ایام اجرای شود.

اسمعیل پور از مدیران خواست تا پروژه ها را برجسته تر کنند گفت: افتتاح پروژهها در هر روز یک تا دو پروژه باشد.

ایشان با اشاره به اینکه دیدار با خانواده شهدا از دورترین مناطق شهرستان تا به شهر با حضور مدیران و مسئولان برای دلجوی از خانواده محترم شهدا  برگزار شود گفت:بنیاد شهید و سپاه مدیریت این فعالیت و برنامه های ۲۲ بهمن  را در دست بگیرند.

اسماعیل پور با اشاره به اینکه خواستگاه انقلاب از مساجد بود گفت:برای دهه فجر امسال مساجد دیده شود و برنامه ریزی برای اجرای برنامه ویژه در مساجد توسط تبلیغات اسلامی تدوین و طراحی شود.

فرماندار فومن خواستار اجرای یک روز با اهل قلم شد و گفت: آنهای که در مورد انقلاب و در ارتباط با آن کتاب ،داستان، و تصاویر دارند در این برنامه  بازگوی کند.

وی با اشاره به اینکه ما یادگاران انقلاب را فراموش کردیم گفت: الگوهای نظام فرهنگی اجتماعی در بخش اصناف و کشاورزی  و غیرو دیده شود.

دادن امار غلظ بزرگترین عامل کاهش تخصیص اعتبارات به شهرستان

اسمعیل پور به بحث بوم گردی اشاره و افزود: بوم گردی کشاورزی و بوم گردی  مذهبی را در این شهرستان دنبال کنید زیرا شهر ما پتانسیل گردشگری را دارد ولی ما برای این بخش طرح و برنامه نداریم.

اسمعیل پور  با اشاره به اینکه دادن امار غلظ بزرگترین عامل کاهش تخصیص اعتبارات به شهرستان شده گفت:سازمان برنامه ریزی بودجه استان  کمی در تخصیص اعتبارات دقت کند.

وی از نماینده سازمان برنامه و بودجه جناب مهندس زحمتکش خواست تا اداراتی را که در شهرستان در خواستها و موافقت نامه ها را امضا نکردند به ما اعلام کنید.

ایشان در جمع رواسای ادارات  گفت: مسئولان ادارات حق ندارند که در ادارات ارباب رجوع را به سمت فرمانداری بفرستند  بلکه باید تلاش کند تا از مدیران کل درخواست تخصیص اعتبار کند.

ایشان تصریح کردند، اگر مدیران ادارات شهرستان قادر به جمع کردن کارها در ادارات خود را ندارند کنار رفته و من در جلسات بعد از مدیران کل بخواهم تا در جلسه شرکت کند.

وی بسیاری از مشکلات اخیر در کشور را حاصل بی کفایتی  مسئولان خواند و گفت: اوضاعی  که امروز  در حال جمع کردن آن هستیم خود به وجود اوردیم و من از امروز با  ادارات برخوردها را تغییر خواهم داد.

اسمعیل پور با اشاره به اینکه رییس اداره ای که در خواست و طرح نداده حتما مطالبه ندارد گفت: مسئولان  همه ی  توپها را به زمین  فرمانداری و  نماینده   می اندازند.

ایشان با بیان اینکه رواسای ادارات به فرماندار یک چیز و نماینده و مردم  چیز دیگر تحویل می دهند گفت:این گفتمانهای متغیر باعث ماندگاری نمی شود  و مسئولان از اختلافها سود نخواهند برد.

وی خطاب به رواسای ادارات  تاکید کرد؛ شما باید مطالبه گر باشید  و مصوبات را دنبال کنید و این کار سختی نیست مگر شما می خواهید برجام را  تصویب کنید  و مگر کار شما چقدر بزرگ است که این قدر دست به دست می کنید.

فرماندار فومن  به اتمام پروژه ها با پیگیری مدیران اشاره و افزود:پل نوده با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت  و تنها ۱۰ درصد کار مانده بیش از ۴ سال است  که معطل مانده است و پروژه  با این مدت طولانی شدن علاوه بر هدر رفتن سرمایه ارزش اقتصادی  هم ندارد.

فرماندار فومن در پایان از مسئولان خواست تا مطالبات مردم را پاسخ گو باشند و من به تنهای قادر به پاسخ گوی نیستم.