اختصاصی/صفیر گیلان؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: دهه کرامت و  ولادت امام رضا(ع) دهه پر از معنویت و انسان سازی است. امام جمعه رشت مشهد الرضا را قلب و پایتخت معنوی ایران خواند و گفت: دشمن امروز در تلاش است تا فرهنگ دینی […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: دهه کرامت و  ولادت امام رضا(ع) دهه پر از معنویت و انسان سازی است.

امام جمعه رشت مشهد الرضا را قلب و پایتخت معنوی ایران خواند و گفت: دشمن امروز در تلاش است تا فرهنگ دینی مسلمانان و ایرانیان را بگیرد.

وی به سالروز ولادت امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: امام رضا(ع) ۵۵ سال عمر کردند و آمدن این امام بزرگوار به ایران ثمرات بسیاری به همراه داشت.
امام جمعه رشت با بیان اینکه مردم ایران عاشق و دلداده امام رضا(ع) هستند، تصریح کرد: امام رضا(ع) در قلب ملت ایران جا دارد.

آیت الله فلاحتی به تقویت شیعه با آمدن امام رضا(ع) به ایران اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) با مناظره هایی که انجام دادند جایگاه رهبری دینی را به اثبات رساند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به ظلم و جنایت دولت آمریکا نسبت به ملت خود اشاره کرد و یادآور شد: آمریکا رتبه نخست بدهکاری را در دنیا دارد و به دلیل بر سر کار آمدن مدیران بی کفایت در یک قرن گذشته فروپاشی آمریکا نزدیک تر شده است.

آیت الله فلاحتی، مردم گیلان را در طول تاریخ فهیم، عاقل و بلندمنش دانست و خاطرنشان کرد: مردم گیلان از ویژگی فرهنگی اسلامی و بومی برخوردارند اما نجابت این مردم گاهی موقع بستری برای ورود فرهنگ های بیگانه شده است.

وی با اشاره به سوء استفاده دشمن از اخلاق بی آلایش و پاک مردم گیلان، اظهار کرد: دشمن در تلاش است فرهنگ بومی و دینی مردم گیلان را بگیرد.

امام جمعه رشت به گلایه مردم مسلمان نسبت به بعضی آاداب زشتی که وارد جامعه شده، اشاره کرد و افزود: سگ گردانی توسط برخی افراد تبدیل به فرهنگ شده و از مردم و خانواده های مسلمان می خواهیم برای مقابله با این معضل کمک کنند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه سگ در اسلام جزو نجاسات است، تصریح کرد: مردم با کسانی که سگ گردانی می کنند با چهره عبوس برخورد کنند.
وی ادامه داد: کسی که سگ گردانی می کند غافل و نادان است، با احکام اسلام مقابله می کند، از منکرات محسوب می شود و آثار منفی دارد ضمن اینکه برای یک رشتی و گیلانی با فرهنگ زشت است که در شهرش سگ گردانی می کنند.

حجت الاسلام فلاحتی به ورود دشمن  در فرهنگ بومی و دینی مردم گیلان نیز اشاره و افزود:  امروز سگ گردانی توسط برخی از هنجار شکنان یکی از کارهای دشمن است که باید به شدت با این موضل برخورد شود زیرا سگ گردانی سلامت و امنیت افراد جامعه را تهدید می‌کند.

وی برخی ریزش ها در عرصه اقتصاد  را بخاطر بی توجهی به فرهنگ خواند و گفت:مسئولان اولویت اول خود را توجه به فرهنگ جامعه قرار دهند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه وجود منکرات در جامعه آثار منفی بسیاری  را به دنبال دارد گفت: جوانان و هیئت های مذهبی به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بیشتر کمک کنند.

آیت الله فلاحتی به موضوع حیا در سبک زندگی اسلامی و انسانی اشاره کرد و گفت: حیا آن قدر مهم است که در روایات آمده، کسی که حیا ندارد ایمان ندارد و این امر نشان دهنده نزدیک بودن حیا و ایمان با همدیگر است.

وی ادامه داد: نخستین بخش حیا این است انسان در برابر خدا شرم، حیا و عفت داشته باشد و در محضر پروردگار گناه نکند زیرا خدای متعال ناظر و حاضر بر اعمال است.

امام جمعه رشت، خودداری از گناه را نیازمند ممارست و تحمل سختی دانست و خاطرنشان کرد: گناه نکردن غیر ممکن نیست و اگر انسان خدا را همه جا حاضر ببیند گناه نمی کند و این راه باز است و بر احدی از انسان ها بسته نشده است.