به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان، فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه شهرستان صومعه‌سرا این پتانسیل را دارد که به قطب گردشگری تبدیل شود، گفت: اقتصاد مقاومتی خود را در صنعت گردشگری می‌تواند ظهور و بروز دهد.   علی فتح‌اللهی، فرماندار صومعه‌سرا ظهر امروز (۱۹تیر) در جلسه کمیته برنامه ریزی که در محل سالن جلسات […]

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان، فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه شهرستان صومعه‌سرا این پتانسیل را دارد که به قطب گردشگری تبدیل شود، گفت: اقتصاد مقاومتی خود را در صنعت گردشگری می‌تواند ظهور و بروز دهد.

  علی فتح‌اللهی، فرماندار صومعه‌سرا ظهر امروز (۱۹تیر) در جلسه کمیته برنامه ریزی که در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه خدمات زیادی در دولت یازدهم در شهرستان صورت گرفته است، اظهار داشت: در بحث گازرسانی شهرستان صومعه‌سرا به عنوان شهرستان سبز معرفی شده است و تمام روستاهای این شهرستان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

 وی با بیان اینکه برخورداری روستاییان صومعه‌سرا از آب شرب به ۸۰ درصد رسیده است، افزود: اتفاقات خوبی در حوزه عمرانی و اجرایی در شهرستان انجام شده است.

 فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه باید در برابر حمایت‌های همه جانبه مردم از دولت و نظام، مسئولان تلاش‌های بیشتری داشته باشند، گفت: با توجه به داشتن ۱۵۳ روستا، ۳ شهر و ۳ بخش، ۵۹ درصد مردم روستانشین و ۴۱ درصد شهرنشین هستند.

 فتح‌اللهی با بیان اینکه قالب نوع درآمد شهرهای کوچک از نوع روستاییان است، تصریح کرد: اگر بتوانیم شرایط خوب رقم بزنیم در ایجاد اشتغال و توسعه پایدار موفق خواهیم شد.

 وی با اشاره به اینکه در بحث نوسازی مدارس مشکلاتی گریبانگیر شهرستان شده است، خاطرنشان کرد: در برخی مناطق به دلیل تخریبی بودن مدارس، دانش‌آموزان به مدارس دیگر انتقال پیدا کرده‌اند و مدارس به صورت دو شیفته فعالیت می‌کنند.

 فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه شهرستان صومعه‌سرا دارای این پتانسیل را دارد که به قطب گردشگری تبدیل شود، اظهار داشت: ورودی شهرک صنعتی در ضیابر با برپایی سفره خانه سنتی، نمازخانه، پارک و … به راحتی می‌توان جذب گردشگر کرد.

 فتح‌اللهی با بیان اینکه از عرصه‌های منابع طبیعی در تنیان برای اجرای پروژه سورتمه استفاده خواهد شد، افزود: اقتصاد مقاومتی خود را در صنعت گردشگری می‌تواند ظهور و بروز دهد.

 وی با بیان اینکه در منطقه کیشستان بزرگترین گلخانه کشور وجود دارد که متاسفانه با مشکلاتی روبه رو است و نیاز به جلسات تخصصی دارد، گفت: اشتغال اگر ایجاد شود، آمار ازدواج افزایش و آمار طلاق و بزهکاری و فساد اجتماعی کاهش می‌یابد./شبستان