به گزارش صفیر گیلان؛ دکترارسلان زارع در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر کشور، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت، نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، چندتن از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی برگزار شد با تسلیت ایام ماه محرم ،گیلان را خاستگاه  عزاداری اصیل و […]

به گزارش صفیر گیلان؛ دکترارسلان زارع در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر کشور، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت، نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، چندتن از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی برگزار شد با تسلیت ایام ماه محرم ،گیلان را خاستگاه  عزاداری اصیل و رسمی ایرانیان برای اباعبدالحسین (ع) خواند و گفت: از دیرباز گیلانیان به اشاعه فرهنگ عاشورایی توجه داشته اند چنانکه عزاداری برای ابا عبدالحسین (ع) توسط معزالدوله دیلمی در سال ۱۳۵۲ هجری قمری و ترویج فرهنگ عاشورایی توسط آل بویه آغاز گردید. وی افزود؛  نام امام حسین(ع) و نهضت کربلا در طول تاریخ تاکنون برای همه نسل ها ، نیروبخش، حیات آفرین و انقلاب گستر بوده است.

ایشان ضمن خیرمقدم به وزیر کشور و دیگر حاضران اظهار داشت: برخود لازم می دانم تا به عنوان عضوی از خانواده وزارت کشور از حسن اعتماد دکتر روحانی و نیز وزیر کشور محترم و مقتدر، از آغاز دولت یازدهم تاکنون در سطوح مختلف مدیریتی به اینجانب، صمیمانه قدردانی کنم.

دکتر زارع با بیان اینکه گیلان ظرفیت های ارزشمند گوناگونی در ابعاد مختلف دارد، مهمترین آن را ظرفیت انسانی، اجتماعی و فرهنگی خواند و گفت: مردمان این دیار در  همه ادوار به ویژه از اول قرن هجری تاکنون در کانون تحولات سیاسی، اجتماعی، علمی ، فرهنگی و مذهبی قرار داشته اند و در دوره معاصر در فتح تهران و پایان دادن استبداد صغیر محمدعلی شاه و تثبیت مشروطیت پیشتاز بوده اند، پیشنه‌ای که در  نهایت منجر به تشکیل مینیاتوری از جمهوری اسلامی با مجاهدت میرزاکوچک خان جنگلی شد.

استاندار گیلان افزود: خدمت در گیلان، زادگاه میرزاکوچک،آیت الله بهجت، شهید نامجوها، شهید قلی پورها، شهید خوش سیرت‌ها، پروفسور رضا و پروفسور سمیعی و دیگر عالمان، فرهیختگان و مردمان نجیب و شریف این استان را برای خود افتخار می دانم.

ارسلان زارع خاطرنشان کرد: در شرایط امروز کشور نیازمند تلاش و کوشش مضاعف همه کارگزاران نظام، در فضای همدلی، همراهی ، وفاق و انسجام بین مسئولان و مردم و البته همکاری همگان هستیم .

دکتر زارع بیان کرد: به سبب همکاری های خوب مردم و وحدتی که در گیلان وجود داشت، در دوره دولت یازدهم و دوازدهم هم تاکنون اقدامات و خدمات ارزنده ای از سوی دولت تدبیر و امید برای مردم گیلان انجام و ارائه شده که نمونه آن بهره برداری از ۱۰۲۶ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ ۱۵۳۶ میلیارد تومان در هفته دولت امسال بوده است.

 وی با بیان اینکه در تحقق این مهم دکتر سالاری سهم و نقش بسزایی داشته اند ، از خدمات شایسته ایشان در دوره ی استانداری گیلان قدردانی کرد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: امروز در ادامه توفیقات خدمتگزاری ام، با جدیت کوشش می کنم تا با هماهنگی و انسجام بخشی همه مسئولان و خدمتگزاران به مردم در استان؛ سیاست‌ها، برنامه‌ها و اهداف دولت تدبیر و امید را دنبال نمایم و در راستای تحقق برنامه‌های توسعه محور استان با رویکرد رونق اقتصادی و اشتغال از همه ظرفیت های استان بهره مند شوم.

وی گفت: بدیهی است که در بستر این تلاش‌ها، خدمات، همکاری ها و همراهی ها موجبات امیدافزایی، نشاط اجتماعی و تحقق برنامه ها و اهداف دولت تدبیر و امید و حقوق شهروندی فراهم می‌شود و انشاالله در دوم اسفند ماه سالجاری شاهد برگزاری انتخابات باشکوه مجلس شورای اسلامی با حضور حداکثری مردم در فضایی امن، سالم و قانون‌مند در استان هستیم.

استاندار گیلان گفت؛ از زمان و فرصت باقیمانده در دولت اعتدال برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی خصوصاً طرح‌های ملی و موثر در توسعه استان همچون تکمیل آزاد راه منجیل به رودبار، اتصال بندرکاسپین و انزلی به راه آهن انزلی رشت که کریدور جنوب به شمال را تکمیل خواهد کرد و نیز فعال کردن راه آهن رشت به آستارا،  تکمیل سدها و طرح های اقتصادی و اشتغالزا با حمایت و همکاری مجموعه دولت خدمتگزار، خصوصا معاون رییس جمهور و رییس محترم سازمان برنامه و بودجه جناب آقای دکتر نوبخت، بهره خواهم برد تا سهم بسزایی در توسعه استان داشته باشم.

استاندار گیلان در پایان گفت: یقینا تلاش می کنم تا با توکل به خداوند متعال اصل شایسته سالاری و مشی اعتدال مورد نظر رییس جمهور محترم و وزیر کشور را دنبال نمایم و از منابع انسانی کارآمد، متدین، متعهد و متخصص و معتقد به اجرای برنامه های دولت با اندیشه‌های متفاوت مورد نظر و توجه قرار دهم.