به گزارش صفیر گیلان؛دکتر ناصر حاج محمدی در همایش شهرداران و روسای شورای اسلامی استان گیلان که صبح امروز پنجشنبه چهار مهر ماه امسال در تالار اجتماعات استانداری گیلان با حضور استاندار و معاونان وی برگزار شد، از مطالبات ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری رشت از دستگاه های اجرایی خبر داد و گفت: وصول این مبالغ راهگشای بسیاری […]

به گزارش صفیر گیلان؛دکتر ناصر حاج محمدی در همایش شهرداران و روسای شورای اسلامی استان گیلان که صبح امروز پنجشنبه چهار مهر ماه امسال در تالار اجتماعات استانداری گیلان با حضور استاندار و معاونان وی برگزار شد، از مطالبات ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری رشت از دستگاه های اجرایی خبر داد و گفت: وصول این مبالغ راهگشای بسیاری از کارهای شهری است.

وی بر ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری رشت تاکید کرد و گفت: برای تحقق پروژه های شهری منابع مالی پایدار لازم است و دریافت‌ مطالبات از طریق اوراق نیز می تواند به ایجاد این درآمد کمک کند.

شهردار رشت با بیان اینکه نیروی انتظامی در زمره اولین‌ نهادهایی بود که در زمینه پرداخت طلب شهرداری کمک کرد، از این‌ نهاد قدردانی نمود.

حاج‌محمدی همچنین در باره درآمد پایدار شهرداریها گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه استفاده شود.

وی جذب سرمایه گذار را از راه های دیگر درآمدزایی برای شهر برشمرد و ادامه داد: برای این‌ تحقق این موضوع گامهای مطلوبی به کمک استانداری گیلان برداشته شده است.

شهردار رشت کسب درآمد شهرداری از راه کمیسیون ماده ۱۰۰ را نادرست قلمداد کرد و گفت: تاکنون شهرداریها از محل تخلفات ساختماتی ارتزاق و درآمدزایی می کردند که این امر نه به یکباره بلکه باید به مرور زمان، اصلاح شود.

حاج محمدی با اشاره به صدور رای تخریب برخی از ساختمانهای نسقی ساز نیز خاطر نشان کرد: هر چند رای صادر می شود اما در عمل نمی توان به تخریب این سازه ها پرداخت چون امروز این مساله به چالشی مهم تبدیل شده است.

وی افزود: صادر نشدن پروانه ساخت برای املاک‌نسقی مشکلات فراوانی را به وجود آورده که باید برای این موضوع مهم چاره ای اندیشیده شود و از گسترش اینگونه ساخت و سازها جلوگیری به عمل آید.

شهردار رشت با اشاره به مشکلات عدیده ای که در پی انسداد حساب شهرداری از سوی برخی پیمانکاران و دستگاه های اجرایی به وجود آمد، خواستار حمایت استاندار و دیگر دستگاه های مربوطه شد.

وی همچنین با اشاره به فاصله موجود بین کمربندی خروجی شهر نیز گفت: خیابانهای رشت به ویژه از میدان‌گیل تا امامزاده هاشم به دلیل تردد خودروهای سنگین از بافت خیابانی خوبی برخوردار نیست از اینرو از وزیر راه و شهرسازی تقاضا شده است که ۱۵ کیلومتر از این کمربندی به اتوبان تبدیل شود.

گفتنی است در این همایش اسماعیل حاجی پور رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در سخنانی بر لزوم کار و فعالیت شورایی تاکید کردو دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان نیز با اشاره توفیقات شهرداران به ویژه در نیمه نخست سال پیش، از همکاریها و مشارکت مردم و تعاملات روسای شوراهای در انجام کارها قدردانی کرد.