رفیعی پور چیرانی نوشت،معلم گنجینه ایی از خرد، محبت ، دانایی و نورانیت است. معلم ریل گذار همه حرکت های سیاسی و اجتماعی جامعه است،

اختصاصی/صفیر گیلان؛دوازدهم اردیبهشت، تقارن این روز در ماه هایی که منور از گلهای زیبای بهاری و مزین به ماه دلدادگی و عاشقی ضیافت الله و روز پاسداشت مقام والای استاد شهید مطهری و بزرگداشت مقام معلم است را به همه فرهنگیان و اساتید فرهیخته این مرز بوم خاصه همشهریان عزیزم تبریک و تهنیت عرض می کنم.
مقام معلم از جایگاه والایی برخوردار است طوری که امیرمومنان علی (ع) در منزلت شان می فرماید:
“مَن وقّرَ عالماً، فقد وقّر ربّه”
هرکس عالمی را احترام کند به تحقیق خدا را احترام کرده است.
معلم گنجینه ایی از خرد، محبت ، دانایی و نورانیت است. معلم ریل گذار همه حرکت های سیاسی و اجتماعی جامعه است، مسیرهای توسعه در همه حوزه ها و تشکل ها و حتی ساختار فیزیکی و هارمونی معماری جهان وام دار اندیشه معلمان است.
شخصیت معلم به مثابه عطریست که از گل بر خیزد و اینگونه است که معلمانمان اتاق گل آرایی شده ایی در ساختار ذهنی هر یک از ما دارند که وسعت آن به اندازه شکوه اندیشه های والایست که در طول سالیان در ما نهادینه کرده اند.

دولتمردان شاید بتوانند از بروز جنگ‌ها جلوگیری کنند، اما گام نهادن در مسیر صلح ‌و آرامش پایدار، تنها با آموزش است که دست یافتنی می نماید، هر جامعه ای که مقام و منزلت معلم را حرمت بدارد و تکریم کند آن جامعه سمت و سوی پویایی می یابد و امروز برماست که ضمن حرمت داشتن به مقام معلم در راستای استیلای حقوق معلمان همگام باشیم.
اینجانب ضمن تبریک مجدد، از خداوند متعال می خواهم گامهای پسین معلمان عزیز را قرین پویایی و پایایی بدارد و در حرکت به سوی تعلیم و تربیت، سیر جاودانه ی اولیا و انبیا را سرلوحه کارهایشان قرار بدهد.
آمین یا رب العالمین
با احترام
مهندس رفیعی پور چیرانی – عبدالرضا