به گزارش صفیر گیلان دکتر مصطفی سالاری در این نشست که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد طرح ملی مبارزه همه جانبه با مواد مخدر ابلاغی از سوی دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور را کمک کننده در پیمودن این مسیر به صورت هماهنگ با تقسیم وظایف مشخص و هدف مشترک عنوان کرد و […]

به گزارش صفیر گیلان دکتر مصطفی سالاری در این نشست که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد طرح ملی مبارزه همه جانبه با مواد مخدر ابلاغی از سوی دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور را کمک کننده در پیمودن این مسیر به صورت هماهنگ با تقسیم وظایف مشخص و هدف مشترک عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد :انشاء ا… در سال جاری بتوانیم با مسئولیت پذیری مشترکی که در بحث مبارزه با مواد مخدر وجود دارد گام های جدی تر در این بخش برداریم .

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت مطالعه دقیق طرح ملی مبارزه همه جانبه با مواد مخدر توسط مدیران  تاکید کرد و گفت : باید سهم و وظیفه هر دستگاه در اجرای این طرح به صورت کمی مشخص گردد تا مبنای ارزیابی  در نشست های بعدی باشد .

وی با بیان اینکه مقابله با آسیب های مواد مخدر تنها به مبارزه مستقیم خلاصه نمی شود بر ضرورت توجه به رویکرد اجتماعی در جهت ریشه کن کردن این بلای خانمان سوز تاکید و تصریح کرد : معمولا مباحث اجتماعی دامنه اثر پذیری و اثر گذاری فراتری از حیطه اختصاصی خود داشته و عوامل آن بسیار پر تعداد و پیچیده است که بایدبه آن توجه ویژه ای داشته باشیم .

استاندار گیلان در ادامه سخنان خود با اشاره به توفیقات خوب حاصل شده استان در مبارزه  با عرضه مواد مخدر در سطح جامعه و همچنین حمل و فروش عمده آن  ادامه داد :   آمار کشفیات مواد مخدر درسال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ گویای رشد قابل توجه در این بخش بوده و این نشان از اقدامات خوب نیروهای انتظامی وامنیتی و پشتیبانی دستگاه قضایی در این بخش می باشد .

وی با بیان اینکه باید اقدامات اساسی تری صورت پذیرد تا جامعه کمتر به این بلای خانمان سوز مبتلا شود، خواستار مبارزه همه جانبه در این عرصه شد و افزود : با توجه به هدف مشترک و وجود اتفاق نظر در مبارزه با این مواد افیونی باید با تقسیم کار و با رویکرد اجتماعی وظایف خود را به نحو احسن به انجام رسانیم .

دکتر سالاری با اشاره به نقش موثر نهادهای مردمی غیر دولتی در مسائل اجتماعی با بیان اینکه چنانچه کارکردها هر چه بیشتر مردمی شوند قطعاً نتیجه بهتر ی حاصل خواهد شد  تصریح کرد :  کارهای مردمی با محدودیت اداری و دولتی مواجه نبوده و و راحت تر خواهد توانست در دل جامعه ی آسیب دیده ورود کند.

وی در ادامه افزود : چنانچه افراد  با عشق و علاقه کاری را شروع  و منافع مادی در آن نداشته باشند ، این عشق و علاقه عامل بسیار مهمی در کسب توفیقات بیشتر خواهد شد .

نماینده عالی دولت در گیلان  تقویت نهادهای مردمی را موجب اثر بخشی بیشتر کارها دانست و ابراز امیدواری کرد : انشاء ا… در سال جاری بتوانیم گام های جدی تری در کاهش آسیب های اجتماعی خصوصاً در بخش مبارزه با مواد مخدر برداریم .