صفیر گیلان؛رئیس پلیس راه استان از ممنوعیت تردد در ایام تعطیلات عید سعید فطر خبر داد.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان؛سرهنگ “جاور صفاری” در گفت‌وگو یی، در خصوص ممنوعیت تردد در تعطیلات عید سعید فطر اظهار داشت: برابر تصمیمات کمیته ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا به منظور مدیریت و مقابله با کنترل پیک چهارم این بیماری، تمامی سفرها در سراسر کشور در همه رنگ‌بندی‌ها ممنوع اعلام شده است.
وی با اشاره به تصمیمات جدید در خصوص ترددهای بین استانی گفت: با اعلام آخرین وضعیت منع تردد و ممنوعیت‌های ترافیکی برابر مصوبه کمیته امنیتی انتظامی وزارت کشور از ساعت ۱۲ ظهر روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه تا پایان ساعت ۱۲۰۰ ظهر روز شنبه مورخ ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ با هدف جلوگیری از گسترش بیماری کرونا، تردد خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به استان گیلان ممنوع است.
رئیس پلیس راه استان گیلان ادامه داد: تمامی ترددهای خودروهای شخصی با پلاک غیربومی توسط کارکنان پلیس راه و دوربین‌های ثابت تخلفات در مبادی ورودی به استان گیلان، کنترل و رصد می‌شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: علاوه برجلوگیری از ورود خودروهای غیربومی به استان، رانندگانی که به این مصوبه توجه نکرده و در شهرهای قرمز تردد کنند، یک میلیون تومان و خودروهایی که در شهرهای نارنجی و زرد تردد داشته باشند، ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

سرهنگ صفاری با تاکید بر اینکه تمام مجوزهای صادر شده برای سفر باطل است مگر در صورت اضطرار افزود: این ممنوعیت‌ها شامل خودروهای شخصی خواهد بود و از تردد این نوع از وسایل نقلیه در مبادی ورودی به استان جلوگیری به عمل خواهد آمد.
وی در پایان به شهروندان گیلانی و سایر هموطنان توصیه کرد در راستای حفظ سلامت خود و دیگران از ترددهای غیرضروری خودداری و با مجریان طرح‌های ترافیکی نیز همکاری کنند.