به گزارش صفیر گیلان؛مدیرکل کانون پرورشی و فکری کودکان استان گیلان از برگزاری مهرواره بومی و محلی از سوم تا هفتم شهریور سال ۱۳۹۷ در مرکز فرهنگی هنری شهرستان فومن خبرداد.  اسفندیار ضیائی با اعلام این خبر افزود: ‌پاس‌داشت ارزش‌های بومی و محلی، معرفی آداب و رسوم و هم‌چنین آشناسازی نسل جدید با گنجینه‌های فرهنگی گیلان […]

به گزارش صفیر گیلان؛مدیرکل کانون پرورشی و فکری کودکان استان گیلان از برگزاری مهرواره بومی و محلی از سوم تا هفتم شهریور سال ۱۳۹۷ در مرکز فرهنگی هنری شهرستان فومن خبرداد.

 اسفندیار ضیائی با اعلام این خبر افزود: ‌پاس‌داشت ارزش‌های بومی و محلی، معرفی آداب و رسوم و هم‌چنین آشناسازی نسل جدید با گنجینه‌های فرهنگی گیلان زمین، از اهداف برگزاری این مهرواره به شمارمی‌رود.

مدیر‌کل کانون پرورشی و فکری کودکان استان گیلان هم‌چنین با یادآورشدن این موضوع که هویت، بزرگ‌ترین سرمایه‌ی هر ملتی است، گفت: مقابله با نحله‌های دشمنان و مواجهه با تهاجم روز‌ افزون فرهنگی، نیازمند معرفی هرچه بیش‌تر داشته‌های ملی و مذهبی به مخاطبان، به ویژه نسل کودک و نوجوان است و این مهرواره نیز با توجه به نیاز‌های امروز جامعه برنامه‌ریزی و به‌مرحله اجرا‌گذاشته‌می‌شود.

این مسوول فرهنگی در ادامه، «بازی‌های محلی»، «غذا‌های محلی» و «صنایع دستی، گردش‌گری و آداب و رسوم» را از محور‌های سه‌گانه این مهرواره خواند و ازکودکان، نوجوانان و خانواده‌ها برای شرکت در فعالیت‌های این مهرواره که از سوم تا هفتم ماه جاری در مرکز فرهنگی هنری فومن، واقع درپارک کودک این شهرستان برگزار‌می‌شود، دعوت‌کرد.

قدردانی از همکاری فرمانداری و شهرداری شهرستان فومن در برگزاری این مهرواره در هفته دولت، دیگربخش سخنان مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان بود.

وی در پایان از همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی برای معرفی افزون‌تر فرهنگ غنی استان گیلان به مخاطبان استقبال‌ کرد.