به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛سید کاظم دلخوش اباتری در حاشیه مراسم افتتاح هشت پروژه عمرانی، خدماتی و تفریحی در بخش تولمات شهرستان صومعه سرا که بعد از ظهر شنبه برگزار شد با بیان اینکه ایام الله دهه فجر فرصتی مناسب برای بیان عملکرد نظام مقدس اسلامی، دولت و دستگاه های اجرایی است، افزود: […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛سید کاظم دلخوش اباتری در حاشیه مراسم افتتاح هشت پروژه عمرانی، خدماتی و تفریحی در بخش تولمات شهرستان صومعه سرا که بعد از ظهر شنبه برگزار شد با بیان اینکه ایام الله دهه فجر فرصتی مناسب برای بیان عملکرد نظام مقدس اسلامی، دولت و دستگاه های اجرایی است، افزود: خوشبختانه در سایه تعامل و همکاری همه دستگاه ها شاهد رشد و توسعه شهرستان صومعه سرا در همه حوزه ها هستیم.

وی به بارش برف سنگین در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: وجود همین همدلی و هم افزایی بین دستگاهی سبب شده تا با حضور به موقع دستگاه های خدمات رسان شاهد کمترین آسیب و خسارت در سطح شهرستان باشیم.

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی یکی از مهم ترین دغدغه های امروز مردم و مسئولان را ایجاد زمینه های اشتغال زایی برای جوانان عنوان و خاطرنشان کرد: متاسفانه در شرایط موجود ایجاد این فرصت ها بسیار سخت بوده ولی همه مسئولان نهایت تلاش خود را برای جذب سرمایه گذار و اشتغال زایی انجام می دهند.

وی به اقدامات عمرانی، خدماتی و فرهنگی صورت گرفته طی ماه های گذشته در بخش تولمات اشاره و تصریح کرد: اجرای آسفالت راه روستایی در ۳۴ روستا از ۴۰ روستای بخش تولمات یکی از مهم ترین اقدامات است.

دلخوش با بیان اینکه تنها حدود دو درصد از مردم در این بخش از فاضلاب شهری برخوردار نیستند، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا این میزان نیز هرچه سریع تر از شبکه فاضلاب بهره مند شوند.

وی با اشاره به پروژه های خوب اجرا شده و یا در حال اجرا از سوی بنیاد مسکن و راه و شهرسازی در بخش تولمات، یادآورشد: پروژه بزرگ احداث کمربندی کلاشم به صومعه سرا که طی سال های گذشته با پیشرفت های راکد مانده بود با تعیین پیمانکار و تجهیزکارگاه طی هفته های آتی فعالیت خود را آغاز می کند.

نماینده صومعه سرا تأکید کرد: احداث این کمربندی  از نظر اقتصادی، اشتغال زایی، جذب گردشگری بسیار حائز اهمیت برای این بخش بوده و سبب ارتقاء و توسعه یافتگی در بخش تولمات می شود.

وی همچنین به احداث سد لاستیکی بر روی رودخانه عبوری از داخل تولمشهر نیز اشاره کرد و افزود: با اجرایی شدن این پروژه بخش تولمات از نظر آب زراعی و کشاورزی تا صد سال آتی بی نیاز شده و حاشیه آن نیز به فرصتی برای ایجاد اشتغال جوانان منطقه تبدیل می شود./مهر