رئیس مجمع نمایندگان گیلان؛

موج جدید کرونا با ورود ۴ میلیون مسافر به گیلان فاجعه مدیریتی است

  پرینت
موج جدید کرونا با ورود ۴ میلیون مسافر به گیلان فاجعه مدیریتی است
شناسه خبر : 44285 | تاریخ انتشار : 21 فروردین 1400 - 8:37 | 280 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس ورود بیش از چهار میلیون مسافر به گیلان در ایام نوروز را فاجعه مدیریتی خواند و گفت: بی‌توجهی مشهود دولت به نظر کارشناسان بهداشتی بوده است.

وی با انتقاد شدید از عملکرد دولت در خصوص مدیریت وضعیت کرونا در کشور و در ایام نوروز گفت: پیش از ایام نوروز کرونا در کشور به‌طور نسبی کنترل و تعداد شهرهای قرمز کاهش پیدا کرده بود ولی با بی‌تدبیری دولت در نوروز و باز گذاشتن جاده‌ها اکنون ۲۵۷ شهرستان قرمز، ۱۲۹ شهرستان نارنجی، ۵۱ شهرستان زرد و فقط ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی هستند که جای بسیار تأسف و نگرانی دارد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی،  دولت را مسؤول آغاز موج چهارم و سنگین کرونا در کشور دانست و افزود: دولت از شنبه به مدت ۱۰ روز در کشور اعمال محدودیت شدید کرده تا بتواند کرونا را کنترل کند، آیا بهتر نبود دولت این اقدام را در تعطیلات نوروز انجام داده و مانع شیوع موج دیگر کرونا در کشور می‌شد.

فرخی با تأکید بر لزوم توجه به تصمیمات وزارت بهداشت به‌عنوان متولی امر سلامت کشور، تصریح کرد: وزیر بهداشت بارها خواستار اعمال محدودیت در ایام نوروز و لغو برخی از پروازهای گردشگری مثل کشور ترکیه شده بود ولی ستاد ملی مبارزه با کرونا به آن بی‌توجه بوده و این دوگانگی در تصمیمات سلامت مردم را به مخاطره انداخته است.

وی ورود بیش از چهار میلیون مسافر به گیلان در ایام نوروز را فاجعه مدیریتی خواند و گفت: گیلان یک استان گردشگری در کشور بوده و در ایام نوروز بیش از چهار میلیون مسافر به این استان سفر کردند که اغلب پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده و نتیجه این بی‌تدبیری در مدیریت سفر ابتلای روزانه ۱۷۰ نفر در این استان به ویروس کووید ۱۹ بوده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تأکید بر اینکه نقش وزارت بهداشت و ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا باید در کشور مشخص شود، افزود: پیگیری و تعیین نقش مدیریت ستاد ملی مقابله با کرونا در وضعیت پیش‌آمده مطالبه ملی بوده و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید با مردم و رسانه‌ها شفاف در خصوص چرایی رشد اپیدمی کرونا در ایام عید صحبت کند.

فرخی با بیان اینکه اجرای تصمیمات کارشناسی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد، گفت: حسب فرمایشات مقام معظم رهبری همه باید بر اساس نظر کارشناسی ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت عمل کرده تا در کنترل کرونا به موفقیت برسیم.

  • منبع خبر : فارس
برچسب ها
نوشته های مشابه
فعالیت ۷۰۴ واحد اقامتی گردشگری در ایام نوروز در شهرستان
نشست نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان
دومین بیمارستان قدیمی رشت پلمپ شد/بعد از تعطیلی بیمارستان فامیلی رشت نوبت به توتونکاران رسید
مماشات نخواهم کرد
جای خالی«کاظم تسیه»کار آفرین برتر و برنده جایزه «میدون» از میان شرکتهای بزرگ دانش بنیان
… باز دم آنها گرم! / آقای رئیسی! فکر می‌کردیم شما که بیایید شایسته سالاری حاکم می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.