به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛ فرماندار شهرستان شفت به همراه  اعضای تامین وچندتن از مدیران کل استان ، مهندس خرمی مدیر کل آب منطقه ای استان  ،مهندس اکبرمدیر کل شرکت گاز استان  ومهندس یوسف پورمدیر کل منابع طبیعی وآبخیز داری استان  با حضور در جمع مردم منطقه دیدار و از نزدیک در جریان […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛ فرماندار شهرستان شفت به همراه  اعضای تامین وچندتن از مدیران کل استان ، مهندس خرمی مدیر کل آب منطقه ای استان  ،مهندس اکبرمدیر کل شرکت گاز استان  ومهندس یوسف پورمدیر کل منابع طبیعی وآبخیز داری استان  با حضور در جمع مردم منطقه دیدار و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات منطقه قرار گرفتند.
در این دیدار موسوی فرماندار شفت در جمع مردم روستاههای منطقه لاسک گفت: ما مسئولین همیشه در کنار شما هستیم وخواهیم ماند تا بتوانیم مشکلات شما مردم را حل کنیم .
لاسک شفت
وی تاکید کرد :تا پای مطالبات جان مطالبات شما مردم را پیگیری و تا جایی که قانون این اجازه را به من بدهد از مطالباتان دفاع خواهم کرد همانگونه که شما مردم در تمام موارد در کنار نظام ورهبری ومسولین هستید ، ما نیز در کنارتان خواهیم ماند .

نماینده عالی دولت در شهرستان افزود : ما در سال گذشته در کشورمان شاهد ازدست دادن یک شخصیت بسیار بزرگ بنام سردار حاج قاسم سلیمانی بوده ایم ؛ امروز اهداف این شهید بزرگوار نباید بر زمین بماند و  همه ما باید ادامه دهنده اهداف آن برگوار باشم.
فرماندار شفت در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه فرهنگی  هفته شفت اظهار داشتند :  اگر شرایط شیوع ویروس کرونا این اجازه را به ما بدهد ، از شخصیت ها  وبزرگان  ومفاخر این شهرستان دعوت خواهیم کرد تا در این برنامه حضور یافته و نیز در شهرستان خودشان سرمایه گذاری نمایند.

وی افزود:همچنین مهمان ویژه این برنامه جناب آقای دکتر نوبخت معاون برنامه ریزی رییس جمهور خواهد بود.
وی در ادامه افزود:  انشالله بزودی طی نشستی بحث حریم راه را تا جایی که قانون اجازه بدهدپیگیر ، راه حلی برای این موضوع پیدا خواهیم کرد.
فرماندار شفت در پایان خواستار احصاء مشکلات مردم منطقه توسط بخشدار شده و از معاون فرماندار و بخشدار احمدسرگوراب خواستند که پیگیر مطالبات مردم در خسارت برف سال گذشته ، از طریق بنیاد مسکن باشند.
دراین دیدارهریک از  مدیران کل استان نسبت به تعهدات واقدامات خود در بحث ساخت سد لاسک قولهای مساعد به مردم دادند .
مدیر کل آب منطقه ای آقای مهندس خرمی نیز با اشاره به اهمیت سد در دست احداث به مردم گفتند:طرح ساخت مخزن نهایی شد وانشاالله عملیات آن بزودی آغاز خواهد شد.

وی افزود؛روستاهای در محوطه سد قرار گرفته اند کاملا مشخص ،ووضعیت باقی مانده روستاها نیز در اسرع وقت مشخص ومردم نگران نباشند .

مهندس خرمی ااظهار کرد؛  ما باید ۳۸۱ هکتار از زمین های که در محوطه سد قرار دارند را از مردم خریداری نماییم .
درادامه مهندس یوسف پور مدیر کل منابع طبیعی استان نیز به فرماندار شفت آقای موسوی پیشنهاد دادند که تارفع مشکل مردم هر هفته شنبه ساعت ۷صبح در فرمانداری جلسه ای با چندتن از مدیران داشته باشیم تا بتوانیم قول های که به مردم دادایم را بررسی کنیم تا شاهد عملی شدن قول ها باشیم.
وی همچنین به مدیر منابع طبیعی شهرستان دستوردادند که سریعا” نسبت به تغییر وتحول نقشه سد با همکاری آب منطقه ای استان اقدام نمایند
آنگاه آقای مهندس اکبرمدیر کل گاز استان نیز اعلام کردند. آخرین پروژه گاز رسانی به شهرستان شفت همین ۱۰ روستا در حاشیه سد است که عملیات لوله گذاری آن آعاز شده که انشاالله در دهه فجر امسال به بهربرداری خواهد رسید.

وی همچنین  از مردم روستای ویسرود هم خواستند اصلا نگران نباشند بجز آنهایی که در محوطه سد قرار دارند که گاز رسانی به این خانوار ها هنوز در بلاتکلیفی است.