فرمانده دانشکده هوا نیروز ارتش گفت: تربیت فرماندهان جهادی امروز مورد تاکید فرمانده ارتش بوده که سردار شهید سلیمانی الگویی برای تحقق این مهم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛سرهنگ خلبان ولی رحمانی روز یکشنبه در گفت‌و گوی اختصاصی با اشاره به تاکید امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در خصوص توجه دانشگاه‌های افسری ارتش در تربیت فرماندهان جهادی، افزود: ویژگی‌های شهید سلیمانی شاخص و تراز تربیت چنین فرماندهان است.

وی اظهارکرد: اخلاص و کار برای خدا یکی از این ویژگی‌های فرماندهان جهادی است که ما این ویژگی را در وجود همه فرماندهان جهادی از جمله شهید سلیمانی، شهید بابایی مشاهده می‌کنیم.
فرمانده دانشکده هوانیروز اضافه کرد: توکل بر خدا و توسل به ائمه اطهار (ع) و ایجاد ارتباط قلبی با خالق هستی از دیگر ضروریات فرمانده جهادی است که نمونه آن در مناجات‌های امیران و سرداران سال‌های دفاع مقدس مشهود است و از جمله آن مناجات‌های شهید چمران، عزاداری‌های عاشورا و تاسوعای شهید بابایی است‌.
وی سومین ویژگی فرماندهان جهادی را شهادت طلبی بیان و اضافه کرد : وقتی شهید عباس دوران به‌منظور خنثی سازی فریب دشمن به استقبال شهادت می‌رود وقتی حسین فهمیده‌ها برای حفظ کیان اسلامی به استقبال شهادت می‌روند این همان روحیه‌ای است که عامل بازدارندگی است.
سرهنگ رحمانی شجاعت را از دیگر ویژگی‌های لازم برای فرمانده جهادی برشمرد و افزود: اگر می‌بینیم شهید سلیمانی در آزاد سازی برخی مناطق از جمله در آزادسازی آمرلی در وسط معرکه جنگ حاضر می‌شود، نتیجه روحیه بالا و شجاعت بی‌نظیر این فرمانده است.

وی با اشاره به نقش ویژگی “ولایت‌مداری” در نیروهای مسلح، گفت: وقتی امام خمینی (ره) در مهرماه ۱۳۶۰ فرمودند حصر آبادان باید شکسته شود، وقتی در سال ۱۳۶۵ فرمودند مهران باید آزاد شود، وقتی ایشان طی پیامی در سال ۱۳۵۸ خواستار آزادسازی پاوه از دست ضد انقلاب شدند و موارد بسیار دیگر، این نیروهای مسلح بودند که با روحیه شهادت طلبی و ولایت‌مداری در تبعیت از ایشان در صحنه حاضر شدند و آزادی این مناطق را رقم زدند.

فرمانده دانشکده هوانیروز تصریح کرد: وقتی می‌بینیم شهید سلیمانی در محضر امام خامنه‌ای یک دست را برای ادای احترام نظامی و دست دیگر را به نشان از اخلاص و ارادت قلبی بر سینه قرار می‌دهد، این همان روحیه ولایتمداری است که نتیجه آن در میدان عمل مشخص می‌شود و نتیجه آن حفظ عراق و سوریه‌ای است که تمامی دشمنان اسلام به دنبال تجزیه و نابودی این ۲ کشور بودند.

وی دوری از تجملات و تشریفات مادی را از دیگر ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی در تربیت فرماندهان جهادی برشمرد و گفت: تصاویر بسیاری از حضور شهید سلیمانی با لباس خاکی و بدور از تشریفات در رسانه‌ها وجود دارد و این شهید در اوج قدرت و جایگاه نظامی بدور از تشریفات در کنار مردم بود.
سرهنگ رحمانی مردم یاوری و مردم باوری را از دیگر ویژگی‌های فرماندهان جهادی برشمرد و اضافه کرد: شهید سلیمانی در حوادثی چون زلزله و سیل در کنار مردم حاضر می‌شد و با این حضور علاوه بر اینکه گره‌ای از مشکلات مردم باز می‌کرد، تسکینی برای درد آسیب‌دیدگان بود.

وی  ادامه داد : امروز در دانشکده‌های نظامی ابتکارات و قدرت مدیریت شهید صیاد شیرازی در دفع منافقین با بهره‌گیری از ظرفیت هوانیروز در عملیات مرصاد تشریح می‌شود.
وی تاکید کرد: این ظرفیت در واقع ابزار کار یک فرمانده نظامی است و به طور قطع چنین ابزاری در دست یک فرمانده جهادی باید برنده‌تر باشد زیرا یک فرمانده جهادی همواره در مواجه با دشمنی مواجه است که متکی به ابزارهای جدید است و لازم است با قدرت، مدیریت و ابتکار آن را دور بزند.

فرمانده دانشکده هوانیروز تاکید کرد: دشمن‌شناسی از دیگر اصول حرکت یک فرمانده جهادی است و باید بدانیم دشمن اصلی ما جبهه شیطان به فرماندهی صهیونیست جهانی و آمریکای مستکبر است و اگر روزی داعش و امثال آن بوجود می‌آید ریشه آن خباثت آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش برای زمینه سازی ظهور از دیگر ویژگی‌های فرماندهان جهادی است که مصداق بارز آن در شهید سلیمانی مشهود بود و لذا تلاش کردند جبهه واحدی از همه آزادی‌خواهان و مجاهدان جهان اسلام را بدون اتکا به هیچ کشوری دور هم جمع کند تا با ایجاد وحدت جبهه واحدی برای آزادی قدس و زمینه‌سازی ظهور فراهم کند.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله بالگرد آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید در این حمله همراه با سلیمانی، ابومهدی المهندس فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان به شهادت رسیدند.
این حمله به دستور مستقیم دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا صورت گرفت.