به گزارش صفیر گیلان؛فرماندار شفت با بیان اینکه شهرستان شفت در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی و گردشگری دارای ظرفیت قابل توجه و قابل تامل دارد گفت:  سالانه ۱۲هزار و پانصد تن شیرخام در روستاهای شفت تولید می شود و این شهرستان رتبه چهارم گیلان را در این بخش دارد. محسنی تولید گوشت قرمز […]

به گزارش صفیر گیلان؛فرماندار شفت با بیان اینکه شهرستان شفت در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی و گردشگری دارای ظرفیت قابل توجه و قابل تامل دارد گفت:  سالانه ۱۲هزار و پانصد تن شیرخام در روستاهای شفت تولید می شود و این شهرستان رتبه چهارم گیلان را در این بخش دارد.

محسنی تولید گوشت قرمز شهرستان را در رتبه هشتم خواند و گفت:چرا شهرستان شفت علارغم داشتن ظرفیتها نتوانست خوب معرفی شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برنج شهرستان شفت بخش عظیمی از سبد غذایی گیلانی ها را تشکیل می دهد افزود : تمام تلاش ما ساخت زیر ساختها در این شهرستان است تا هم ساختارها و هم بستر برای سرمایه گذاری اماده شود.

نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه برند سازی محصولات کشاورزی با برگزاری جشنواره ها و تداوم این جشنواره ها قابل  اجرایی است افزود : فراهم کردن زیرساخت های عمرانی سبب ترغیب بیشتر سرمایه گزاران برای فعالیت در این شهرستان خواهد بود .

وی با اشاره به اینکه یکی از راه های معرفی شهرستان شفت برند سازی محصولات کشاورزی مخصوص آن است افزود : جشنواره پنیر سیاهمزگی سومین جشنواره بومی محلی این شهرستان در سال جاری است که باید با برنامه ریزی های مدون در سال های آینده تداوم داشته باشد.

وی از سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان خواست تا پکیج کامل از ظرفیتهای شهرستان را داشته باشد و خوب است این پکیج برای ارائه به سرمایه گذار از الزامات است.

محسنی با بیان اینکه یکی از سیاست  های دولت دکتر روحانی توجه به مشاغل خانگی  است گفت :تا از ظرفیتهای هر منطقه در حوزه اشتغال استفاده شود و صندوق کار آفرینی امید و بانکهای عامل امادگی دادن تسهیلات را دارند.

photo_2017-09-16_10-24-32

ایشان با اشاره به اینکه از سرمایه گزاران علاقه مند به تولید و بسته بندی پنیر سیاهمزگی حمایت خواهد شد افزود:امروز برند پنیر سیامزگی را در شهرستانهای دیگر استان با نامسیامزگی با تولیدات خود استفاده می کنند.

فرماندار شفت به آب بندانهای شفت اشاره و افزود: باید حاشیه این اب بندان با گل محمدی برای تولید گلاب بهره ببریم تا هم تولید ثروت و هم اشتغال را داشته باشیم/زلیخا صفری