به گزارش صفیر گیلان ؛ سید محمد احمدی امروز در جلسه کارگروه اشتغال وسرمایه گزاری شهرستان رشت که در سالن اجتماعات این فرمانداری برگزارشد اظهار کرد: تسهیلات اشتغال روستایی و مشاغل خرد خانگی بسیار می‌تواند در بحث اشتغال نقش داشته باشد. وی با اشاره به اینکه عملکرد برخی از دستگاه‌ها شتاب خوبی دارد […]

 

 

به گزارش صفیر گیلان ؛ سید محمد احمدی امروز در جلسه کارگروه اشتغال وسرمایه گزاری شهرستان رشت که در سالن اجتماعات این فرمانداری برگزارشد اظهار کرد: تسهیلات اشتغال روستایی و مشاغل خرد خانگی بسیار می‌تواند در بحث اشتغال نقش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه عملکرد برخی از دستگاه‌ها شتاب خوبی دارد و حتماً کارنامه‌های موفقی برای شهرستان رقم خواهد زد خاطرنشان کرد با وجود همه محدودیت ها، رویکرد بانک ها در سطح کلان استان و شهرستان در ارایه تسهیلات طرح های اشتغالزایی خوب است و ما بایستی از این فرصت استفاده کنیم.

فرماندار شهرستان رشت در ادامه با تاکید بر این که همه ما تا پایان سال جاری بایستی در قبال اقدامات و موضوع های مربوط به اشتغال پاسخگو باشیم، افزود : مردم از ما انتظار دارند بنابراین همه ما می بایست در بخش اشتغالزایی وقت بگذاریم.

احمدی با بیان این که مدیران شهرستان رشت حتما حداقل یک روز از وقت شان را به موضوع اشتغال بپردازند، اظهار کرد: مدیران در بحث اشتغال بایستی خودشان پی گیر موضوعات بوده و نظارت دقیقی داشته باشند.

وی با انتقاد از عدم حضور تعدادی از مدیران در جلسه تصریح کرد: این عدم حضور به هیچ وجه پذیرفتنی نیست زیرا جلسه های کارگروه اشتغال از جلسات مهم است که حضور مدیران در آن اهمیت دارد و انتقاد بنده در راستای مطالبات مردم در زمینه اشتغال است .

فرماندار شهرستان رشت خاطر نشان کرد: بسیاری از موانع در بخش طرح های اشتغالزایی و ارایه تسهیلات ، درچنین جلساتی با گفتگو مرتفع می شود.احمدی بابیان اینکه شاید نسبت به برخی از طرح‌های متمرکز اشتغال ایراداتی وارد باشد افزود: : باید به گونه‌ای عمل شود که از ظرفیت‌های شهرستان برای ایجاد اشتغال بهره‌مند شویم ومی بایستی نظارت بر ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات اشتغال روستایی تقویت شود تا اینگونه تسهیلات اشتغال در اختیار هرفردی قرار نگیرد.

وی خاطر نشان کرد: موانع در راستای اشتغال کم شده و هیچ مانعی نباید منجر به کم رنگ شدن پویایی در شهرستان شود و اولویت کار هم اکنون توانمند سازی افراد به خصوص در روستاها برای ایجاد اشتغال است.