به گزارش صفیر گیلان، آیت الله رسول فلاحتی در جلسه ستاد اقامه نماز استان با اشاره به اهمیت عمل خیران مسجدساز اظهار کرد: خدای متعال می فرماید کسانی که به آبادانی مساجد می پردازند از ۵ ویژگی برخوردار هستند. وی، ایمان به خدا را نخستین ویژگی خیران مسجدساز عنوان کرد و افزود: ایمان به روز قیامت […]

به گزارش صفیر گیلان، آیت الله رسول فلاحتی در جلسه ستاد اقامه نماز استان با اشاره به اهمیت عمل خیران مسجدساز اظهار کرد: خدای متعال می فرماید کسانی که به آبادانی مساجد می پردازند از ۵ ویژگی برخوردار هستند.

وی، ایمان به خدا را نخستین ویژگی خیران مسجدساز عنوان کرد و افزود: ایمان به روز قیامت دومین ویژگی خیران مسجدساز است ضمن اینکه خودشان نمازگزار هستند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خیران مسجدساز زکات می پردازند، تصریح کرد: نترسیدن از هیچکس به غیر از خدا از ویژگی های بارز اهالی مسجد است.

آیت الله فلاحتی به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: کسی که مسجدی را می سازد، خدا برای او در بهشت خانه ای را بنا می کند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) مبنی بر رفت و آمد به مساجد، بیان کرد: کسی که برای اقامه نماز به طرف مسجد گام بر می دارد، خدای متعال برای هر گام او ۷۰ هزار حسنه می نویسد و به همان اندازه درجات او در روز قیامت را بالا می برد.

نماینده ولی فقیه در گیلان به روایتی به امام صادق(ع) درباره مسجدسازان اشاره کرد و یادآور شد: بر شما باد در مساجد حضور پیدا کنید زیرا مساجد خانه های خدا در روی زمین هستند.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر تشکیل مجمع انجمن خیران مسجدساز در گیلان، خاطرنشان کرد: کسی که مسجد می سازد در واقع برای خدا خانه بنا می کند.

وی، خواستاراستفاده از ظرفیت رسانه ها در بهره گیری خیران برای احداث مساجد در گیلان شد و اظهار کرد:  صدا و سیما زمینه خوبی برای همراهی خیران مسجدساز دارد و در این زمینه باید تلاش کند.

کارگروه مجمع خیران مسجدساز گیلان تشکیل می شود

مسئول ستاد اقامه نماز گیلان نیز در جلسه مذکور مبنای فعالیت این ستاد در کشور را پیام های مقام معظم رهبری در اجلاس های سراسری نماز و آیین نامه مصوب دولت عنوان کرد و گفت: خیران مسجدساز طبق فرمان رهبر مقام معظم رهبری به اجلاس نوزدهم سراسری نماز عمل می کنند.

حجت الاسلام سید ابوطالب حجازی از تشکیل کارگروه خیران مسجدساز گیلان خبر داد و بیان کرد: کارگروه مذکور به منظور تشکیل مجمع خیران مسجدساز استان تشکیل می شود تا بتوانیم از ظرفیت خیران مسجدساز در گیلان بهره مند شویم.